AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Hvorfor syns mange det er sæ tungt å være rundt sine egne barn som de fleste har valgt å sette til livs?🤔 Ser vennepar som kun ser barna fra 16:30-17:00-19:00 «klager» mye? Jeg klarer ikke forstå det helt, hadde vært helt ute av meg om jeg kun fikk 2-3 timer våkentid med mine 3 barn. Søskenbarnet mitt som bor i Oslo er barnevakt fast 5 dager i uken til ett barn på 13mmd fra bhg’s stengetid til 21 om kvelden. Er det noen som hat valgt barn og jobb på den måten? Nysgjerrig på hvordan / hvorfor? Ønsker ikke å dømme, bare nysgjerrig. Selv er jeg hjemme med barna på dagtid å jobber kveld å helg. Anonymkode: 7db16...13c 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 De sitter vel ikke hjemme i sofaen når ungene ikke er hjemme, da Det er ganske slitsomt å ha full jobb og små unger.
milla80 Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Kanskje fordi noen barn er mer krevende enn andre ? Alle barn er forskjellige. Noen merker man omtrent ikke er der ,mens med andre er det lyder fra morgen til kveld . Bare et eksempel .. 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor syns mange det er sæ tungt å være rundt sine egne barn som de fleste har valgt å sette til livs?🤔 Anonymkode: 7db16...13c Hvorfor synes mange det er så vanskelig å bruke uttrykk riktig? "Å sette noe til livs" betyr det samme som å spise/fortære det. Ellers: barn er forskjellige, så man skal være forsiktig med å dømme andre. Min eldste var ekstremt slitsom i alderen 1-2 år. Da føltes det som mer jobb å være hjemme med ham enn å stå i et klasserom med 25 urolige barneskolebarn. Etter det roet han seg veldig og ble en fryd å være sammen med. Anonymkode: 1d446...581 19
Outlander Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Tipper du ikke har barn TS. Bare vent..så kan du svare spørsmålet ditt selv. Tror mange som ikke har barn får øyne åpnet og mange fordømmer og "jeg kommer aldri til å gjør dette med mitt barn" faller bort...VELDIG FORT lol. 3
Tatja Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor syns mange det er sæ tungt å være rundt sine egne barn som de fleste har valgt å sette til livs?🤔 Ser vennepar som kun ser barna fra 16:30-17:00-19:00 «klager» mye? Jeg klarer ikke forstå det helt, hadde vært helt ute av meg om jeg kun fikk 2-3 timer våkentid med mine 3 barn. Søskenbarnet mitt som bor i Oslo er barnevakt fast 5 dager i uken til ett barn på 13mmd fra bhg’s stengetid til 21 om kvelden. Er det noen som hat valgt barn og jobb på den måten? Nysgjerrig på hvordan / hvorfor? Ønsker ikke å dømme, bare nysgjerrig. Selv er jeg hjemme med barna på dagtid å jobber kveld å helg. Anonymkode: 7db16...13c Sette til livs? Er jo det verste man kan gjøre mot et barn! Spise det! 😁 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 13 minutter siden, Tatja said: Sette til livs? Er jo det verste man kan gjøre mot et barn! Spise det! 😁 Kanskje ikke så rart at mange synes dét er vanskelig 😆 Anonymkode: 0a661...6c4 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor syns mange det er sæ tungt å være rundt sine egne barn som de fleste har valgt å sette til livs?🤔 Ser vennepar som kun ser barna fra 16:30-17:00-19:00 «klager» mye? Jeg klarer ikke forstå det helt, hadde vært helt ute av meg om jeg kun fikk 2-3 timer våkentid med mine 3 barn. Søskenbarnet mitt som bor i Oslo er barnevakt fast 5 dager i uken til ett barn på 13mmd fra bhg’s stengetid til 21 om kvelden. Er det noen som hat valgt barn og jobb på den måten? Nysgjerrig på hvordan / hvorfor? Ønsker ikke å dømme, bare nysgjerrig. Selv er jeg hjemme med barna på dagtid å jobber kveld å helg. Anonymkode: 7db16...13c Hele innlegget sitt tilsier at det er nettopp det du gjør.... Anonymkode: d55ac...446 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Jeg synes det er kjenpedlitsomt fordi jeg knapt sover om natta. Ungen er 2 år, våkner 3-4 ganger om natta enda, jeg sliter med å sovne igjen, får veldig lite dyp søvn, har en mentalt krevende jobb og ryggplager. Så ja, jeg synes det er slitsomt selv om jeg elsker barnet mitt. Skulle bare ønske vi sov om natta. Anonymkode: 07753...737 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 Jeg synes det er fantastisk å være med barna mine og gleder meg til hver time jeg har med dem. Vi eier imidlertid ikke våre barn og jeg mener det ville være egoistisk av meg å ikke la dem gå i barnehagen. Der lærer de sosial kompetanse. Ser at de som kommer inn som toåringer gjerne sliter med å finne venner/knekke den sosiale koden. Det hadde kanskje vært optimalt å være hjemme dersom andre barn også var det. Men slik samfunnet er innrettet nå, er det bare ressurssvake mødre som er hjemme med barna sine. Barn som blir morgendagens tapere. Er det rike menn som finansierer disse mødrene, vil arven bli skuslet bort når de asosiale mammadaltene vokser opp. Anonymkode: 00c24...ba9 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Synes det er kjempeslitsomt, så slitsomt at det å være i arbeid blir sett på som fritid. Sover lite eller ingenting på natta, kan ikke sove på dagtid fordi jeg har en toåring hjemme grunnet mangel på barnehageplass, må aktivisere denne toåringen det meste av dagen og når hen sover dupp så må jeg rydde og vaske klær osv. Så skal sistemann hentes på skolen og jeg skal trille med to barn som gjerne har et eller annet akutt behov akkurat da. Så er det hjem igjen og aktivisere to barn, som noen dager bare krangler og andre dager leker harmonisk i en evighet, følge opp lekser, spise litt frukt, lage middag og rydde underveis mens jeg også følger med på 3 barn. Innimellom alt er det bleiestell av to og mating og amming, duppetid, gråt, kos osv. Når mannen kommer hjem vil jeg bare sove, men da skal det spises og han får ansvaret for barna mens jeg gjør mer husarbeid fordi det er det nærmeste jeg kommer en avkobling. Så er det fritidsaktiviteter, noe han som regel blir med på, men da sitter jeg igjen alene med to barn under 3. De kommer hjem igjen og vi leker litt før kveldsmat og bad, tannpuss og legging. Når ungene da endelig sovner så er jeg helt utmattet. Enten sovner jeg på sofaen, ellers har vi sex og gjør husarbeid som vi ikke har prioritert gjennom dagen. Så jeg skjønner godt at folk synes det er slitsomt. Vår løsning blir rett og slett å gi bort mye av det vi eier i håp om at det fører til mindre husarbeid. Men jeg er likevel ufattelig glad for at jeg er hjemme med mine små, selv om jeg kan ha behov for å klage litt. Men selvsagt er det jobb å ha barn. Masse jobb, men ingen jobb er så givende og ingen jobb gjør meg lykkeligere. Anonymkode: 10cff...8e9 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor syns mange det er sæ tungt å være rundt sine egne barn som de fleste har valgt å sette til livs?🤔 Ser vennepar som kun ser barna fra 16:30-17:00-19:00 «klager» mye? Jeg klarer ikke forstå det helt, hadde vært helt ute av meg om jeg kun fikk 2-3 timer våkentid med mine 3 barn. Søskenbarnet mitt som bor i Oslo er barnevakt fast 5 dager i uken til ett barn på 13mmd fra bhg’s stengetid til 21 om kvelden. Er det noen som hat valgt barn og jobb på den måten? Nysgjerrig på hvordan / hvorfor? Ønsker ikke å dømme, bare nysgjerrig. Selv er jeg hjemme med barna på dagtid å jobber kveld å helg. Anonymkode: 7db16...13c Hvorfor spør du ikke dem det gjelder da, de som klager? Det er jo venner av deg. Jeg kjenner ingen som klager over at de er for mye sammen med barna sine, og slett ikke dem som jobber mye og har barnehagebarn. Jeg hadde ikke likt å aldri sett mannen min og aldri ha hele familien samlet i hverdagen, med tre barn. Jobbe kveld og helger i årevis i en slik periode hadde jeg syntes var tungt. Anonymkode: c887e...0db 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er fantastisk å være med barna mine og gleder meg til hver time jeg har med dem. Vi eier imidlertid ikke våre barn og jeg mener det ville være egoistisk av meg å ikke la dem gå i barnehagen. Der lærer de sosial kompetanse. Ser at de som kommer inn som toåringer gjerne sliter med å finne venner/knekke den sosiale koden. Det hadde kanskje vært optimalt å være hjemme dersom andre barn også var det. Men slik samfunnet er innrettet nå, er det bare ressurssvake mødre som er hjemme med barna sine. Barn som blir morgendagens tapere. Er det rike menn som finansierer disse mødrene, vil arven bli skuslet bort når de asosiale mammadaltene vokser opp. Anonymkode: 00c24...ba9 Ressurssvake ja, takk for den. Tenker jeg er rimelig ressurssterk som klarer å sørge for barna mine døgnet rundt uten "hjelp" fra barnehage. Anonymkode: 10cff...8e9 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ressurssvake ja, takk for den. Tenker jeg er rimelig ressurssterk som klarer å sørge for barna mine døgnet rundt uten "hjelp" fra barnehage. Anonymkode: 10cff...8e9 Synes ikke jeg. Det klarer de fleste dyr. Det som kjennetegner ressurssterke mennesker, er at de greier å utrette noe i tillegg til å overleve/ta vare på avkom. Anonymkode: 00c24...ba9 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ressurssvake ja, takk for den. Tenker jeg er rimelig ressurssterk som klarer å sørge for barna mine døgnet rundt uten "hjelp" fra barnehage. Anonymkode: 10cff...8e9 Du har jo tre barn? Når ser du eldstemann når han/hun begynner på skolen da? Er ikke det tungt, å se dem så lite? Anonymkode: c887e...0db
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Skrevet 9. mars 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ressurssvake ja, takk for den. Tenker jeg er rimelig ressurssterk som klarer å sørge for barna mine døgnet rundt uten "hjelp" fra barnehage. Anonymkode: 10cff...8e9 Når eldste begynner på skolen skal du aldri tilbringe en eneste helg og kveld med h*n da? Siden du jobber helg og kveld for at de minste skal slippe barnehage? Anonymkode: d2a1f...90d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Skrevet 9. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor syns mange det er sæ tungt å være rundt sine egne barn som de fleste har valgt å sette til livs?🤔 Ser vennepar som kun ser barna fra 16:30-17:00-19:00 «klager» mye? Jeg klarer ikke forstå det helt, hadde vært helt ute av meg om jeg kun fikk 2-3 timer våkentid med mine 3 barn. Søskenbarnet mitt som bor i Oslo er barnevakt fast 5 dager i uken til ett barn på 13mmd fra bhg’s stengetid til 21 om kvelden. Er det noen som hat valgt barn og jobb på den måten? Nysgjerrig på hvordan / hvorfor? Ønsker ikke å dømme, bare nysgjerrig. Selv er jeg hjemme med barna på dagtid å jobber kveld å helg. Anonymkode: 7db16...13c De har vel 100% fulltidsjobb ved siden av da. Etter en lang og hard arbeidsdag er man sliten. Vi må slutte å forvente at foreldre skal jobbe som om de ikje har barn, og oppdra barn som om de ikke har jobb. Det å gjøre begge deler er utmattende. Anonymkode: 4112d...ffc 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Skrevet 9. mars 2020 TS her 🙂 Takk for mange gode innspill, setter stor pris på alt. Hehe, ser jeg ikke er helt heldig med uttalelser her. Når barna mine begynner på skolen gjør vi endringer som gjør at jeg kun jobber når de er på skolen, så vi får resten av tiden sammen. Anonymkode: 7db16...13c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Skrevet 9. mars 2020 Da barna mine var små så var det fysisk slitsomt ja. De var svært krevende og sov på tur, så jeg fikk veldig lite søvn. Man holder jo ut, men takker ja til hjelp slik at man får en rolig time nå og da. Nå er de tenåringer og nå er det psykisk slitsomt. Å gå rundt å være bekymret for alt de kan komme borti ol, for jeg ser dem jo ikke hele tiden (og sånn skal det jo være) er veldig tungt. Så ja, det er veldig slitsomt å ha barn. Og selv hvor utmattende det kan være så er det fortsatt verdt det, i aller høyeste grad. Anonymkode: e6bab...c2d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #20 Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her 🙂 Takk for mange gode innspill, setter stor pris på alt. Hehe, ser jeg ikke er helt heldig med uttalelser her. Når barna mine begynner på skolen gjør vi endringer som gjør at jeg kun jobber når de er på skolen, så vi får resten av tiden sammen. Anonymkode: 7db16...13c Ja, hvis du har trillinger skjønner jeg godt at du trenger mye tid hjemme. Hvis ikke, skal du altså enten gjøre som alle andre ganske snart (og alle andre klager slett ikke over FOR mye tid med barna på hverdager etter barnehagen), bortsett fra at eldstemann aldri får gått i barnehagen. Eller så får du ikke sett de eldste to på noen år, annet enn de timene mellom kl. 13.30 og når du nå begynner på jobb, slik at de ikke får gått på SFO heller, de som ikke var i barnehage... Tror du mann og barn vil være dypt takknemlige for denne prioriteringen, sånn på lang sikt? (var hjemme i fem år selv, jeg altså, da barna var helt små, men ingen helgejobbing på meg da). Anonymkode: c887e...0db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå