Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Oppsigelse av leiekontrakt. Hva mener dere som utleiere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i en leilighet siden oktober 2019, har fått meg kjæreste og han ønsker at jeg skal flytte inn til han. I leiekontrakten er det tre mnd oppsigelse, men i hele perioden jeg har bodd der har fryser døra vært ødelagt så den har jeg så vidt turt å bruke.. Jeg har sagt ifra mange ganger, og de sier de skal fikse det men gjør aldri det. Det er også Canal digital inkludert og Internett, Jeg har spurt om hjelp helt siden jeg flyttet inn om de kan sette opp dekoderen for meg, da den er låst med et passord og jeg får ikke gjort det selv, i tillegg tror jeg det mangler en kabel til dekoderen. Så jeg har ikke brukt den i det hele tatt. Internettet er også ekstremt ustabilt, vet aldri om jeg har nett eller ikke noe som er fryktelig irriterende da jeg pr dags dato er student og er avhengig av Internett igjennom studiene da læreplaner osv er alt på nett. 

Har jeg rettigheter til å be om en kortere oppsigelse evt en lavere leiepris de siste mnd? Bør det skrives en forespørsel om det i oppsigelsen? Hva mener dere som er utleiere? 

Anonymkode: ae46b...198

AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 93728...5a5

Skrevet

Nei.  De forholdene du nevner, står for seg.  Du kunne sagt opp når du ville på grunn av disse forholdene.   Men oppsigelstiden gjelder uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er brudd på punktene i leiekontrakten, for der står det vel at TV og Internett er inkludert i leien. Meld deg inn i leieboerforeningen og si opp raskt for der vil du vel ikke bli boende.

Anonymkode: 700e7...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...