Gå til innhold

Må i karantene og får ikke sett barna mine på enda 2 uker😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer (stemor til barna) har vært halvannen uke på «ferie» i Italia og fått beskjed av kommunen om å holde oss hjemme i 14 dager når vi kommer hjem. Koronakarantene enda vi kun har vært i Roma, ikke Nord-Italia. Barna er 3 og 6 år gamle og dette er det lengste jeg har vært borte fra de noengang. Nå skal jeg ikke få se de på enda 14 dager og er helt hjerteknust. Vi kjører hjem fra flyplassen nå og jeg kjenner at det skjærer seg inni meg. Ungene og jeg som hadde gledet oss til 2 uker pappauke.

Ja det finnes FaceTime men det blir ikke de samme. Det er ingenting annet jeg vil enn å klemme de to, gi de bygaver og spise pizza for å feire at vi er samla igjen. 

Trengte å få det ut.

Anonymkode: e699c...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere visste vel at dette kunne skje hvis dere dro på ferie for 10 dager siden. Det var allerede mange smittede i Italia. Dere kan kun skylde dere selv. 

Anonymkode: 6c672...7a6

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda kjipere å smitte de med corona. 

Anonymkode: 3589a...079

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt bytte. Jeg vil gjerne ha 14 dager fri fra ungene mine 🤣

Anonymkode: 93730...710

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å snu tankegangen, at disse to ukene er verdt det hvis det redder livet til bestemoren til vennen til et av barna. 

Anonymkode: 437d7...197

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være ufølsom men det finnes verre ting.. 2 uker går fort! 

Anonymkode: 517ec...e84

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere visste vel at dette kunne skje hvis dere dro på ferie for 10 dager siden. Det var allerede mange smittede i Italia. Dere kan kun skylde dere selv. 

Støttende og varm person du

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker er ingenting. Vær glad du ikke mister dem i ulykke eller av sykdom

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt. Men synes samtidig det er rimelig ufornuftig å dra på ferie til Italia i disse dager....den kunne dere vel lett droppet? 🤨

Anonymkode: 75b69...b02

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dra når du vet !!! At du kan bli satt i karantene? Og hvorfor tenker du at to uker er så stort offer når du faktisk kan ende opp med å spre smitten??

Anonymkode: aea80...b2f

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sstinemor skrev:

Haha sorry, jeg er vanligvis full av empati.  Helt seriøst ..🤣

Nå om dagen snakkes det ikke om annet i media og man vet jo at man kan bli satt i karantene hvis man velger å dra på ferie nå. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha sorry, jeg er vanligvis full av empati.  Helt seriøst ..🤣

Nå om dagen snakkes det ikke om annet i media og man vet jo at man kan bli satt i karantene hvis man velger å dra på ferie nå. 

Kunne ikke vært mer enig.

Slapp av ts, barna har mammen sin. Mye bedre de er der så tar dere det igjen etter karantenen. :) 

Anonymkode: ad610...0d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mor kjøpe pizza og ha på FaceTime. Dere gjør det samme, gjør det beste ut av det.

Anonymkode: 9edc0...3cb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest HarryDotter
9 minutter siden, sstinemor skrev:

AB har helt rett!

Å dra på ferie til et land hvor man vet smitten herjer og dreper, for så å dra hjem og forvente at livet går som normal er i beste fall naivt!

Man varmer og støtter ikke tullinger som drar med seg virus som kan drepe sine barn, venner, naboer og besteforeldre.

Jeg har ikke fnugg av sympati med "stakkaren" som nå må i 14 dagers karantene mens folk dør som fluer i Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboers foreldre bor i Firenze og faren er kreftsyk, og blitt verre i det siste. Vi vet ikke hvor lenge han har igjen, så at vi dro på en ferie blir litt feil å si. Samboer ville, forståelig nok, ha tid med sin far før det var for seint og jeg ble med som støtte. Vi bestilte billetter 3 uker før avreise og situasjonen har forverret seg siden da.

Føler jeg må presisere at vi ikke var på storbyferie for å kose oss.

ts

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboers foreldre bor i Firenze og faren er kreftsyk, og blitt verre i det siste. Vi vet ikke hvor lenge han har igjen, så at vi dro på en ferie blir litt feil å si. Samboer ville, forståelig nok, ha tid med sin far før det var for seint og jeg ble med som støtte. Vi bestilte billetter 3 uker før avreise og situasjonen har forverret seg siden da.

Føler jeg må presisere at vi ikke var på storbyferie for å kose oss.

ts

Forstår dere godt, TS. Håper de to ukene går fort. 

Anonymkode: bf4b7...a88

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig trist. Dette er av de mange konsekvensene korona nå fører med seg, og det er ofte liten trøst i at det kunne vært verre når man står midt oppi det.

Kan dere ikke bruke skype eller lignende? Vi bruker det når en av foreldrene er ute å reiser. Så setter vi på når vi spiser eller det er leksetid, gjerne en time eller mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...