AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg har alltid vært litt skeptisk til lavkarbo, men har brukt litt tid på å lese og planlegge, og innser at det trenger ikke å være vanskelig. Så idag starter jeg dedikert på lavkarbo. Målet er å holde på i en måned for så å ta en vurdering, hvordan var det for meg? Skal ikke gå på streng lavkarbo, men holde meg under 100g karbohydrater per dag. Gjerne under. Jeg vet jeg kommer til å "sprekke" noen ganger, i selskap og på arrangement, men jeg skal se hvordan det går likevel Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Bedre å gå high carb low fat Anonymkode: 96327...cb4 1
Puffaris Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Så spennende! Har nettopp startet på lavkarbo igjen, etter å ha vært borte fra det en lengre periode. Blir deilig å komme i gang!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 I og med jeg ikke skulle være streng, teller jeg ikke nøyaktig karbohydrater heller. Likevel, grovt regnet, så var jeg under 50 g i går. So far so good. Mannen er positiv, og gårsdagens minndag var normal, bare blomkålris til meg og vanlig til han. Også føltes det godt å ta en skive ost som mellommåltid 😂 Anonymkode: 1bff8...24a
Pinkpashion Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Jeg gikk på lavkarbo og holdt meg under 30 karb per dag. Ingen «vidunderkur» hvor vekta raste av, da jeg i utgangspunktet ikke hadde allverden å ta av. Men gikk ned sakte men sikkert. Men dette er ingen livsstil for meg og jeg følte veldig på det å aldri kunne bake boller med barna og spise med dem sammen, eller måtte takke nei når de ville dele lørdagsgodteriet sitt med meg. Så jeg teller kalorier, spiser smartkarbo og unner meg et kakestykke (med litt ekstra trim etterpå) i ny og ne ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 3 dager har gått, og jeg tror det går bra sålangt altså. Litt mye sulten, men slik er det på vanlige dager også Gleder meg til sultfølelsen forsvinner litt, for slik jeg spiser nå så kommer jeg til å legge på meg! Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 En uke på lavkarbo! Skulle egentlig ikke gå på vekta før i neste uke, men måtte bare sjekke. Jo, to kg ned! Tipper jo det bare er vannvekt, men det var likevel positivt mtp at jeg følte meg mett og ikke har hatt dårlig samvittighet for spisingen i helgen. "fordeler" med korona-tidene, er at det er lite sosialt, og dermed kan jeg holde meg til planen. Men idag skal jeg spise hos foreldrene mine og da blir det carbs-carbs-carbs. Men pyttsann, et måltid går fint, må bare ha resten av dagen litt mager. I helga har jeg spist godt, selv uten mye karbohydrater. De fleste har kommet fra meiriprodukter og grønnsaker(som ikke er rotgrønnsaker). Og jeg har vært mett! For en gangs skyld Kjente at musklene manglet næring, for hadde en to-timers tur i heia på fredag og 1,5 time på lørdag, og det var noen slappe ben som fikk meg tilbake til bilen Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Føler meg mye bedre på lavkarbo når jeg spiser mye kjøtt/fisk Anonymkode: 65c0c...d75
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 Startet nå igjen etter vært på høykarbo i flere måneder 🥱Veldig trist. Jeg gikk ned 7 kilo men har gått opp 2 av dem Anonymkode: bb1b4...29f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 På 9.3.2020 den 9.29, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid vært litt skeptisk til lavkarbo, men har brukt litt tid på å lese og planlegge, og innser at det trenger ikke å være vanskelig. Så idag starter jeg dedikert på lavkarbo. Målet er å holde på i en måned for så å ta en vurdering, hvordan var det for meg? Skal ikke gå på streng lavkarbo, men holde meg under 100g karbohydrater per dag. Gjerne under. Jeg vet jeg kommer til å "sprekke" noen ganger, i selskap og på arrangement, men jeg skal se hvordan det går likevel Anonymkode: 1bff8...24a Du kommer ikke til å sprekke i selskap og arrangement for det er ingen 😉 Anonymkode: cbee1...ab2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Hvis dette bare er et eksperiment du skal gjøre så lenge du gidder, så må jeg dessverre meddele at når du plutselig begynner å spise carbs igjen så vil du SKYTE opp i vekt som bare det! Det er ingen enkel ting, man skal helst begynne å spise mer carbs langsomt så det ikke påvirker vekta så mye, men det kan være vanskelig. Så om du er ute etter en diett du kan ha i en periode for å gå ned i vekt så ville jeg ikke anbefalt lavkarbo. Det er mer en livsstil. Anonymkode: 926dc...a13
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette bare er et eksperiment du skal gjøre så lenge du gidder, så må jeg dessverre meddele at når du plutselig begynner å spise carbs igjen så vil du SKYTE opp i vekt som bare det! Det er ingen enkel ting, man skal helst begynne å spise mer carbs langsomt så det ikke påvirker vekta så mye, men det kan være vanskelig. Så om du er ute etter en diett du kan ha i en periode for å gå ned i vekt så ville jeg ikke anbefalt lavkarbo. Det er mer en livsstil. Anonymkode: 926dc...a13 Ja, det er jeg klar over. Men jeg vet ikke om det er en livvstil for meg. Derfor har jeg tenkt å gi det en måned for se. I disse koronatider er det jo ideelt, så og si ingen selskaper/fester/sosiale lag, god kontroll over maten. Til vanlig vil det være et problem... Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jeg klar over. Men jeg vet ikke om det er en livvstil for meg. Derfor har jeg tenkt å gi det en måned for se. I disse koronatider er det jo ideelt, så og si ingen selskaper/fester/sosiale lag, god kontroll over maten. Til vanlig vil det være et problem... Anonymkode: 1bff8...24a Problemet er mest overgangen når du bestemmer deg for å slutte med det. Jeg fikk et helt sykt søtsug når jeg ikke hadde spist noe søtt på så lenge og plutselig gjorde det igjen. Bare en advarsel. Anonymkode: 926dc...a13
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er mest overgangen når du bestemmer deg for å slutte med det. Jeg fikk et helt sykt søtsug når jeg ikke hadde spist noe søtt på så lenge og plutselig gjorde det igjen. Bare en advarsel. Anonymkode: 926dc...a13 Takk, skal være obs på det Mitt problem er nødvendigvis ikke alt det søte, klarer meg helt fint uten, men det er maten generelt. Jeg elsker mat! Hadde det vært så "lett" å kutte ut brus og godteri for å gå ned, men hos meg funker ikke det, for det er så liten andel av det... Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Skrevet 19. mars 2020 Keto-flu er på plass! Det er iallefall ikke korona... Jeg er konstant trøtt, vondt i hodet og virker ikke etter at jeg kommer hjem fra jobb. Klarer ikke å konsentrere meg og kjenner at dette var kjipt! Håper det går fort over. Jeg synes fortsatt det går fint sånn ellers da, ligger stort sett under 30g karbohydrater per dag, untatt mandag da det var middag hos mor og far. Og BARE ris og nudler! Haha.. Gleder meg til helga, til eggerøre og laks, til burger med ost og salat, til tacosalat, og ellers god mat Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 På 17.3.2020 den 8.43, AnonymBruker skrev: Hvis dette bare er et eksperiment du skal gjøre så lenge du gidder, så må jeg dessverre meddele at når du plutselig begynner å spise carbs igjen så vil du SKYTE opp i vekt som bare det! Det er ingen enkel ting, man skal helst begynne å spise mer carbs langsomt så det ikke påvirker vekta så mye, men det kan være vanskelig. Så om du er ute etter en diett du kan ha i en periode for å gå ned i vekt så ville jeg ikke anbefalt lavkarbo. Det er mer en livsstil. Anonymkode: 926dc...a13 Hvorfor tror du dette skjer? Hva er forklaringen din på at man "skyter opp i vekt"? Den eneste årssaken til at mn legger på seg spesifikt etter lavkarbodiett er at musklene fylles opp med glykogen, som samler vann. Det er i utgangspunktet kun vannvekt. Mange legger på seg når de avslutter en diett. Hvilken som helst diett. Og hvis man går rett fra lavkarbo til et kosthold uten restriksjoner, vil man lett overspise. Legger du på deg fett etter avsluttet lavkarbodiett, er det fordi du spiser for mye. Kun derfor. Er en ganske "enkel ting", faktisk. Anonymkode: ed5af...0db
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Legger du på deg fett etter avsluttet lavkarbodiett, er det fordi du spiser for mye. Kun derfor. Er en ganske "enkel ting", faktisk. Anonymkode: ed5af...0db Ta med at langvarig kalorirestriksjon kan senke forbrenningen ganske betydelig, så selv om man ikke spiser like mye som før kan det likevel være mer enn kroppen forbrenner. Det er derfor kalorirestriksjon stort sett aldri fungerer over tid. Anonymkode: 15f15...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 Jeg har gått ned ca 4 kg på 3 uker. Jeg er ikke holsulten som før, men sliter litt med å få i meg nok vann og salt(og hvis jeg får i meg nok vann så er det drikke-tisse eneste jeg gjør). «Fornøyd» med at Corona har begrenset sosialt samvær🙈 Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 Måneden på lavkarbo er over og jeg er så fornøyd at jeg fortsetter enn så lenge. jeg har gått ned ca 6 kg. Litt skuffet over at jeg ikke har rast enda mer i vekt, men så var jeg ikke SÅ overvektig. Lettere å rase når man har 40 kg å ta av liksom. Det har ikke vært veldig vanskelig i matveien egentlig og jeg har blitt skikkelig flink på å tenkte «pyttsann», at et måltid med karbo ikke ødelegger alt(og derfor kan man bare gi f i kosthold resten av uka, slik jeg tenkte før😂). Det har vært mye god mat, jeg er mett nesten hele tiden. Og her må jeg jobbe litt med meg selv: høre på magen og ikke på hodet/munnen. Ikke spise kveldsmat om man fortsatt er mett fra middagen. Ikke spise frokost om man ikke er sulten med en gang man står opp. Her er det mange vaner som må avvendes! Selvsagt har det vært noen ting som er negative: I tillegg til å være trøtt og sliten i begynnelsen jeg har hatt null muskelkraft! Lurer på når det stabiliserer seg, for det er pyton. Opp trapp eller opp bakker på tur ødelegger alt, og den vanlige toppturen tar mye lengre tid. Jeg er nesten dehydrert hele tiden, og drikker jeg mye renner det rett gjennom og jeg springer på do ofte. Etter en hard tur har jeg mangel på salter i kroppen og blir utmattet. kan virkelig anbefale dette😊 Anonymkode: 1bff8...24a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 Jeg er nødt å prøve lavkarbo igjen pga kroniske sykdomer. Er overhodet ikke motivert, men må bare. Så veldig kjekt du kom med oppdatering på denne tråden. Jeg har dag 2 men har hatt lange perioder med lavkarbo tidligere, med godt resultat. Her må jeg bare ta meg sammen rett og slett. Anonymkode: 54f4c...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå