AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Er katten deres ute når dere er på jobb? Hvor lenge pleier den å være ute av gangen? Tenker dere det er ansvarlig å la en katt være ute i 9-10 timer, om den har tilgang på mat og vann, når man er på jobb? Anonymkode: 85c15...f81
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Vår har luke. Skal den være ute mens du er på jobb MÅ den ha et lunt sted å hvile. Har du ikke mulighet til å installere Katteluke? Anonymkode: 2b91a...25e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Vår var ute mens vi var på jobb, men hadde laget lunt sted ute i carport. Anonymkode: ae6ea...6d9
Millimani Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Min er ute alt fra fem minutter til bortimot et døgn. Da hun var yngre var hun gjerne ute bortimot to døgn. Nå på vinteren vil hun helst ikke være ute. Vi har ikke katteluke. Hvis hun "må" være lenge ute ligger hun lunt under en veranda på et offentlig bygg like ved blokka vi bor i. Bor i første etasje, så det er enkelt for henne å gå ut og inn. At du har katten ute opp mot ti timer går helt fint. Men er det kaldt bør du sørge for et lunt og godt sted hun kan være på.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Vår katt er ute på natta hvis det er varmere enn -5 og i tillegg ute om vi er borte (f.eks på jobb og skole). Om vi er på ferie er den ute noen dager. Vi har et isolert hundehus som er litt ombygd slik at han har en seng med kuldebro, og han kan komme inn i den ene garasjen. Han går visst av og til til noen naboer som har dyr i fjøset/stallen/låven også. Anonymkode: d0697...c95
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Katten vår har kattehus ute, og mange steder den kan ligge. Også slipper jeg den ikke ut om det er minusgrader eller dårlig vær. Anonymkode: 85c15...f81
bergenser Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Hankatten min liker godt å være ute når han kan. Men gjerne ikke mer enn en time eller to av gangen nå på vinteren. Da vil han inn og sjekke at vi som er hjemme har det bra. på sommeren kan han være ute ett par timer av gangen og herje, men kommer alltid tilbake når jeg roper på ham. Noen ganger mer motvillig enn andre. Hunkatten min liker ikke å være ute på vinterstid så mye nå for tiden. Er ganske fornøyd hvis hun kan sitte i det åpne vinduet og titte ut, eller med lukket vindu også for den saks skyld. Men på sommeren kan hun være ute fra morgen til kveld, og det kan være ganske så vanskelig å få henne til å komme inn i det hele tatt. Når jeg bodde sammen med min kjære fikk de lov til å være ute når jeg dro på jobb til min kjære kom hjem, da jeg gjerne startet seint på dagen, og var seint ferdig, mens han var ferdig 15.00. Nå som jeg bor alene, liker jeg aller helst at de er inne når jeg drar på jobb, sånn at jeg vet at de faktisk er trygge. Det er en ganke lite traffikert blindgate, men det er fortsatt litt trafikk, og en nabo med katt som har oppført seg som en idiot mot mine katter (for å ha oppført seg som normale katter gjør). Kattene er alltid inne på nattestid. På tidligere bosted var det hjort og rev som man så en del til på nattestid, og her vet jeg at det er hjort som er rundt. Så vil ikke risikere at de blir skadet fordi de har for stor tiltro til sine egne overnaturlige kattekrefter. Men de vet begge to godt at det blir våtfor på dem på kvelden, og de er veldig giret på det begge to ❤️
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 I sommerhalvåret er hun ute hvis hun vil når vi er på jobb. Dvs slipper henne ut når vi våkner, når vi drar ca en time etter kommer hun inn da om hun ikke vil være ute. Har vann til henne ute, og ellers står hagemøbler og slikt der som hun kan være i. Når vi kommer hjem fra jobb er hun aldri borte lenger enn en time i gangen før hun er innom og hilser på. Inne på natta. Vinterhalvåret stikker hun knapt nesa ut når det er kaldt. Kan gå en uke før hun orker ut i et par minutt. Anonymkode: 53e7e...a28
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 De er ute og inne som de vil. Vi har to. Nr.1 er nesten ikke inne om sommeren. Han er inne daglig, men det er typ mellom 30 sekunder og to minutter. Om vinteren er han inne ca.90% av tiden, men når han først er ute er han ute lenge. Nr.2 er inne for det meste uansett årstid. Kanskje rundt 60-70% om sommeren inne, og når han er ute ligger han bare i hagen og chiller. Om vinteren er han 99% inne. Ute mellom 1-5 minutter for å gå på do. Min hjemmekjære gutt❤️ Anonymkode: b1da7...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå