AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Bruker dere slike? Jeg bruker enten nude strømpebukser eller stayups under både jeans, dressbukser og gjerne kjoler og skjørt om det passer fra midt på høsten til våren. Gir litt varme osv. Men jeg fanget opp en diskusjon på et nettforum i går hvor nude strømper var helt utafor å bruke. Ikke det at jeg bryr meg så veldig, men litt rart å lese syntes jeg. Anonymkode: 3ae71...294
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Ja har brukt 15 denier, halvblanke i tan fra LIndex i sikkert ti år. https://www.lindex.com/no/undertoey/stroempebukser-leggings/7452924/Halvblank-tights-15-denier/ 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Det er ikke direkte pent, og ikke trendy. Men for min del er det penere enn hvitlilla vinterlegger, og gir litt varme samt at jeg ikke liker å føle meg så naken om vinteren. Og jeg liker å bruke kjole i en del sammenheng året gjennom, og ikke alle kjoler er fine med sorte strømper. Da 15 denier, og så nær hudfargen som mulig. Anonymkode: 26b93...5fb
Perelandra Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Bruker det ikke. Jeg liker ikke tynne strømpebukser, de er ubehagelige å ha på, og går lett i stykker. Andre folk får gjerne bruke det, men det er ikke noe for meg. Hvis jeg trenger et ekstra lag med klær under bukser bruker jeg ullongs, superundertøy eller bomullstights uten fot. Til skjørt og kjoler bruker jeg fargede strømpebukser i minimum 40 denier. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Det er veldig fint, og jevner ut arr og ujevnheter på beina. Anonymkode: acb18...e78
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Jeg bruker det på om våren og sommeren (viss jeg ikke er brun eller har rukket en omgang med selvbruneren), og bryr meg ikke om at det visstnok ikke skal være moteriktig. Som det blir nevnt over her synes jeg det er mye bedre med nude strømpebukser enn bleke ben og ujevnheter. Anonymkode: 733f1...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker dere slike? Jeg bruker enten nude strømpebukser eller stayups under både jeans, dressbukser og gjerne kjoler og skjørt om det passer fra midt på høsten til våren. Gir litt varme osv. Men jeg fanget opp en diskusjon på et nettforum i går hvor nude strømper var helt utafor å bruke. Ikke det at jeg bryr meg så veldig, men litt rart å lese syntes jeg. Anonymkode: 3ae71...294 Jeg er akkurat som deg, bruker det så godt som alltid fra høst til vår, under alt og overalt Det varmer litt og glatter ut, også er det mye bedre å bruke nylonstrømper rett i lammeullsforede sko, det er skikkelig mykt, varmt og godt. Har forresten helt dilla på Fiore total slim 40 denier bodyshaper m/control top for tiden, de sitter så utrolig godt, siger ikke ned en millimeter i løpet av en lang dag og har akkurat passe shine, både i nude og sort! Ikke bry deg om de som sier det er utafor med hudfargede tynnstrømper, de har ikke peiling. Anonymkode: c6a17...85b 1
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er akkurat som deg, bruker det så godt som alltid fra høst til vår, under alt og overalt Det varmer litt og glatter ut, også er det mye bedre å bruke nylonstrømper rett i lammeullsforede sko, det er skikkelig mykt, varmt og godt. Har forresten helt dilla på Fiore total slim 40 denier bodyshaper m/control top for tiden, de sitter så utrolig godt, siger ikke ned en millimeter i løpet av en lang dag og har akkurat passe shine, både i nude og sort! Ikke bry deg om de som sier det er utafor med hudfargede tynnstrømper, de har ikke peiling. Anonymkode: c6a17...85b Strømpebukse i 40 den er ikke tynn strømpebukse, det er mer som tights og det vil se merkelig ut i hudfarget.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Strømpebukse i 40 den er ikke tynn strømpebukse, det er mer som tights og det vil se merkelig ut i hudfarget. Både ja og nei, det er ikke så sorthvitt. Det er forskjell på hvordan strømpene er vevd har jeg lært, om det er såkalt double covered yarn osv. 40 denier er ikke dermed sagt at de er tette som tights. Disse 40 denier strømpene som jeg refererer til over har looken av 20 denier på bena, og da blir de bare fine på uten at de er for tette :) Sjekk ut selv: https://www.thetightspot.com/fiore-fit-control-40-semi-opaque-tummy-shaper-tights Denier appearance Just to confuse things, certain yarns and some knit constructions produce hosiery which does not correlate with the true denier of the yarn. For example if the yarn is comparatively heavy, it can technically be a higher denier, but give the appearance of a lower denier when worn. In this case manufacturers will sometimes use the term "denier appearance" to indicate how it looks on the leg, rather than the less relevant, though technically more accurate true denier figure. We use the "denier appearance" figure in product descriptions when relevant as it's the most useful guide to the look and feel. The rating, however, is the manufacturer's subjective assessment. Anonymkode: c6a17...85b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 Bruker mest stayups, gjerne også under jeans. Ulempe med vanlig nylonstrømpebukse er at de siger ned i skrittet, egner seg mindre til jeans. Derfor fordel med stayups under jeans også. Liker mørke best. Anonymkode: 8ce98...6a8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 Hudfargede (ikke solbrune!) strømper er nesten alltid penere enn svarte til oss nordiske kvinner. Ikke bry deg om ungdommenes moteidéer. Anonymkode: 56f43...121 1
barbent Skrevet 11. mars 2020 #12 Skrevet 11. mars 2020 (endret) Jeg kan ikke forstå at noen sier hudfargede strømper eller strømpebukser er fy. Synes hudfargede strømper er veldig pent jeg, tror det er mange som meg som syns det. Selv bruker jeg hverken sokker , strømper eller strømpebukser fordi jeg får helt fnatt i tærne av det. Endret 11. mars 2020 av barbent
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 5 denier strømpebukse lyseste modellen på Lindex. Nå er det 3 for 2 Anonymkode: f49aa...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå