AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Del Skrevet 9. mars 2020 Hvorfor i huleste eksploderte dette i Italia? Anonymkode: aa750...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Del Skrevet 9. mars 2020 de får mye turister. Anonymkode: 0703c...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Del Skrevet 9. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i huleste eksploderte dette i Italia? Anonymkode: aa750...6a8 Da jeg var i Italia i 2017 var det ekstremt mange asiatiske turister der, antar det er derfor utbruddet er så stort der nå. Anonymkode: b0185...4f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var i Italia i 2017 var det ekstremt mange asiatiske turister der, antar det er derfor utbruddet er så stort der nå. Anonymkode: b0185...4f6 Samt at de har en av europas eldste befolkning. Anonymkode: 85d83...af9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samt at de har en av europas eldste befolkning. Anonymkode: 85d83...af9 Dette. Anonymkode: 626f5...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Del Skrevet 9. mars 2020 Noen som vet om den varianten av viruset Italia har fått er dødeligere enn den nå i Kina? Det virker jo sånn! Da vil jo Norge også ha fått denne varianten siden de fleste smittet kom fra ferie i Nord-Italia. Anonymkode: 0703c...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen som vet om den varianten av viruset Italia har fått er dødeligere enn den nå i Kina? Det virker jo sånn! Da vil jo Norge også ha fått denne varianten siden de fleste smittet kom fra ferie i Nord-Italia. Anonymkode: 0703c...7ea Det dør mange i Italia fordi det er enormt mange gamle mennesker i Italia. Anonymkode: be330...08b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. mars 2020 #8 Del Skrevet 9. mars 2020 Mye turister og alderdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det dør mange i Italia fordi det er enormt mange gamle mennesker i Italia. Anonymkode: be330...08b Å, okei... Trist likevel. Jeg kom over en tråd igår som jeg synes var motbydelig på en engelsk side. Alle bare ''nå kommer alle boomere til å dø av covid-19'' Ja... min bestemor er også gammel, skal hun også bare ha det så bra? Synes ikke noe om folk som sier at det er greit at folk bare kan dø fordi de er gamle. Og de feiler å innse at ikke bare gamle mennesker dør, unge også kan det. Kreftsyke, immunkompromiserte barn. Veldig rart å nesten være i ekstase over at ''boomere kommer til å dø av dette viruset'' bare fordi man ikke liker en politisk ideologi. Jeg synes ikke slike mennesker er gode. Som ønsker død på andre. Anonymkode: 0703c...7ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. mars 2020 #10 Del Skrevet 9. mars 2020 I tillegg til det folk har nevnt her så var ikke Italia på hugget da det startet. Jeg tror veldig mange var smittet i Italia før myndighetene var på ballen. Derfor får de høy dødelighet på papiret sammenlignet med Sør-Korea som har registrert en stor andel av de smittede (halvparten var fra samme menighet). Det at så mange nordmenn blir smittet i Italia viser at viruset har spredd seg overalt der nede, og at det offisielle tallet på 5800 smittede er kyllingmøkk. Den gode nyheten er at viruset ikke er fullt så dødelig som statistikken i Italia indikerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Del Skrevet 9. mars 2020 Og mye røyking. Nye rapporter tyder på at røykere er overrepresentert blant de som ikke klarer seg, ikke rart når det er en sykdom som lett rammer lungene. Anonymkode: 3d3e2...112 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina61 Skrevet 10. mars 2020 #12 Del Skrevet 10. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, okei... Trist likevel. Jeg kom over en tråd igår som jeg synes var motbydelig på en engelsk side. Alle bare ''nå kommer alle boomere til å dø av covid-19'' Ja... min bestemor er også gammel, skal hun også bare ha det så bra? Synes ikke noe om folk som sier at det er greit at folk bare kan dø fordi de er gamle. Og de feiler å innse at ikke bare gamle mennesker dør, unge også kan det. Kreftsyke, immunkompromiserte barn. Veldig rart å nesten være i ekstase over at ''boomere kommer til å dø av dette viruset'' bare fordi man ikke liker en politisk ideologi. Jeg synes ikke slike mennesker er gode. Som ønsker død på andre. Anonymkode: 0703c...7ea Jeg er så enig med deg. Mange unge driter i å ta forhåndsregler fordi de er unge og minst utsatt. Blir kvalm av slike holdninger. Bare se på idiotene i Kollen nå sist helg. De tenker bare på fest å moro. Man lever bare en gang holdninger får meg til å spy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #13 Del Skrevet 10. mars 2020 Spørsmålet er hvor mye av dette som ellers hadde vært vanlige influensa-dødsfall. Syns aldri vi får vite hvor mange totalt som har dødd av influensa/corona eller som er smittet av dem. Kanskje vi til slutt finner ut at influensadødsfall + corona ikke ble noe særlig høyere enn andre år.. Anonymkode: 82ee7...dc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er hvor mye av dette som ellers hadde vært vanlige influensa-dødsfall. Syns aldri vi får vite hvor mange totalt som har dødd av influensa/corona eller som er smittet av dem. Kanskje vi til slutt finner ut at influensadødsfall + corona ikke ble noe særlig høyere enn andre år.. Anonymkode: 82ee7...dc8 Men da kan ikke mediene tjene penger på dette😁. Anonymkode: df4d9...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #15 Del Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er hvor mye av dette som ellers hadde vært vanlige influensa-dødsfall. Syns aldri vi får vite hvor mange totalt som har dødd av influensa/corona eller som er smittet av dem. Kanskje vi til slutt finner ut at influensadødsfall + corona ikke ble noe særlig høyere enn andre år.. Anonymkode: 82ee7...dc8 Jeg synes dette er veldig interessant akkurat nå. Oversikt over dødelighet er fortsatt basert på tall fra Kina, og en rapport som nå er over en måned gammel. Når man ser på dødsfallene i Europa er det veldig sammenfattende med en ordinær influensasesong, både i dødelighet og alder, og det er mye som tyder på enorme mørketall i antall smittede. Akkurat nå er jeg livredd for at det er frykten som kjører oss i grøfta, og ikke et virus. Anonymkode: 3d3e2...112 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Del Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da kan ikke mediene tjene penger på dette😁. Anonymkode: df4d9...42c Eller farmasien. Anonymkode: 82ee7...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #17 Del Skrevet 10. mars 2020 Hvorfor er det så mange gamle mennesker i Italia egentlig? Anonymkode: 05ad7...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #18 Del Skrevet 10. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange gamle mennesker i Italia egentlig? Anonymkode: 05ad7...ba1 De får få barn. Anonymkode: c1864...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucrezia Skrevet 10. mars 2020 #19 Del Skrevet 10. mars 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er det så mange gamle mennesker i Italia egentlig? Anonymkode: 05ad7...ba1 Få barn, som andre har sagt, og høy levealder (står på 5. plass i FN sin rapport fra 2019 for life expectancy at birth). I Italia er ca. 40% av koronadøde mellom 80 og 89 år. Når det gjelder koronautbruddet, ble dette oppdaget i Nord-Italia uker etter at det hadde allerede fått spredt seg skjult. Italienske smitteoverleger regner med at det har vært der minst fra midten av januar, noen tenker til og med november-desember. På den tiden var korona noe fjernt som man tenkte gjaldt Kina og hvertfall ikke Europa i noe særlig grad. Datidens protokoll for koronatesting var at man skulle teste noe som hadde kommet fra utbruddeområdet (altså Kina) og/eller vært i kontakt med noen mistenkt/bekreftet smittet. Det var ikke pasient 1 (første oppdaget smittetilfelle), en 38 års mann som kom til legevakta med akutt lungebetennelse og hadde vært resistent til vanlig medisinering for influensa. Han hadde altså blitt smittet lokalt. Så viruset var der allerede uker før det ble oppdaget. I lys av dette, mistenker noen leger fra Nord-Italia nå at noen av spesielt tøffe influensa-lignende tilfeller de behandlet i begynnelsen av året, og noen påfallende døde, muligens har vært korona. Nord er regionen i Italia som har flere industrier og folk som reiser til utlandet (bl. a. Kina) pga kommersiell virksomhet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 10. mars 2020 #20 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Smittespredning handler om personleg hygiene, og her har kanskje Italienere noe å lære av andre her. Og kanskje er dette noe mange etterhvert kommer til å legge større vekt på i fremtida. Endret 10. mars 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg