AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Hvilken type sengetøy er best om man blir lett varm og klam? Jeg har hatt sateng noen måneder nå og hadde hørt at det skulle være svalt og behagelig, men jeg synes nesten det kan virke mer klamt når det er så glatt. Hva synes dere er best? Anonymkode: f0f1a...501
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Sateng er håpløst. Tynn krepp i bomull er det du er ute etter, får ofte et sett for 99 på kid/princess/obs om du vil teste det ut En mellomting er tynn egyptisk bomull (men dyrt), og styr unna alt som er veldig glatt, ikke naturfiber eller tykke stoffer (flanell). Anonymkode: d2b2e...79b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Sliter mye med det samme, det eneste som funker hos meg er Damask. Aldri mer svette! Anonymkode: e871d...2cd
newman01 Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Damask er fint. Har kun det i skapet. Koster litt, men det er deilig å sove i. Sengesett i lin er også digg. Men det er ganske dyrt.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Krepp føles luftig og deilig. Jeg har to typer sengetøy jeg bruker; flanell om vinteren, og krepp hele sommerhalvåret. Jeg kjøper kun Høie sengetøy, for jeg vil ha kvalitet som varer og holder. Anonymkode: 22017...f2e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Jeg liker lin. Spesielt sengesett som er litt større enn dyna, slik at jeg kan rulle meg inn i den enden som er bare sengesett og ha deler av dyna over meg hvis jeg blir for varm. Anonymkode: a9110...14a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Bruker bare vanlig glatt bomull eller krepp. Når det går mot vår forsvinner dyna ut av bildet, og jeg bruker kun trekket. Anonymkode: 2b792...89f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Skrevet 10. mars 2020 Jeg tror, Ts, at det kommer an på deg. Flere her foretrekker krepp, men det klør noe så inni h* at jeg blir kjempevarm, rød over det hele (og ordentlig sur). Men jeg har sart hud, og at alle de bumpene og rynkene og greierne i krepp irriterer sart hud er ikke uventet. Ser ut som en rosin av alle brettemerkene jeg får i huden etter en natt i krepp. Så for meg funker kun egyptisk bomull. Sengetøy må være finvevd, rynkefri, glatt men ikke glanset, og (viktigst av alt!) ikke farget eller bleket. Lin er også greit, men du må jo bla opp penger for å få god nok kvalitet lin, så der er en hindring.. Anonymkode: 7424a...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå