AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 En av kollegaene på jobb har oppnevnt seg selv som en eller annen form for sjef eller oppsynskvinne. Hun legger seg borti det meste, går rundt og retter på folk som hun mener ikke gjør bra nok jobb, løper inn til ledelsen og forteller hvem som gjør hva, passer på at ingen tar litt for lang pause og har til og med startet å legge seg opp i jobbintervjuet til en som har planer om å slutte (som hun varslet ledelsen om før den personen fikk sagt noe selv). Hun vurderer til og med å ringe den bedriften for å "advare" mot hun som har søkt jobb der... Vi har forsøkt å ta det opp med henne at vi ikke setter stor pris på dette. Og at hun kanskje burde heller være opptatt av sitt arbeid. Vi jobber med ting som gjør at dersom du tar litt lengre pause, går det kun utover seg selv. Så er ikke sånn at hun lider av dette. Dette er ikke første stedet hun har holdt på slik, og hun har stadig vært på kant med kollegaer pga dette. Men vrir det jo til at hun mobbes når folk prøver å be henne passe egne saker. Noen ide om på hvordan takle et slikt menneske? Anonymkode: 2b513...b75 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 ta det opp med din sjef. det hun driver på med er såkalt "micromanagement". dødsirriterende. Si at det skapes mistrivsel og stress. en annen ide kan jo være å konfrontere med en gang hun begynner, foran alle, hent sjefen din og få hun til å svare for seg Anonymkode: b4179...f8c 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: ta det opp med din sjef. det hun driver på med er såkalt "micromanagement". dødsirriterende. Si at det skapes mistrivsel og stress. en annen ide kan jo være å konfrontere med en gang hun begynner, foran alle, hent sjefen din og få hun til å svare for seg Anonymkode: b4179...f8c Støtter denne. Hadde samme problem med ei på tidligere arbeidsplass som var «lavere i rang» enn meg, men hadde jobbet der lenger og så på seg selv som en slags oppsynskvinne/sjef. Da hun for ente gang kom på kontoret mitt for å påpeke feil hentet jeg sjefen. Ba så oppsynskvinnen om å gjenfortelle det hun nettopp hadde sagt til meg, noe hun også gjorde med stor iver. Da sjefen kunne fortelle henne at det hun mente var fullstendig feil ble hun helt sprutrød i ansiktet og bare gikk! Etter det la hun meg virkelig for hat sendte avvik for hver minste ting jeg gjorde feil. Jeg ba henne alltid om å sende skriftlig tilbakemelding på om hun mente jeg gjorde noe feil. Sjefen var heldigvis på min side og måtte til slutt gi henne advarsel. Hun plagde mange andre enn meg også. Anonymkode: 24a77...adb 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Støtter denne. Hadde samme problem med ei på tidligere arbeidsplass som var «lavere i rang» enn meg, men hadde jobbet der lenger og så på seg selv som en slags oppsynskvinne/sjef. Da hun for ente gang kom på kontoret mitt for å påpeke feil hentet jeg sjefen. Ba så oppsynskvinnen om å gjenfortelle det hun nettopp hadde sagt til meg, noe hun også gjorde med stor iver. Da sjefen kunne fortelle henne at det hun mente var fullstendig feil ble hun helt sprutrød i ansiktet og bare gikk! Etter det la hun meg virkelig for hat sendte avvik for hver minste ting jeg gjorde feil. Jeg ba henne alltid om å sende skriftlig tilbakemelding på om hun mente jeg gjorde noe feil. Sjefen var heldigvis på min side og måtte til slutt gi henne advarsel. Hun plagde mange andre enn meg også. Anonymkode: 24a77...adb grøss. godt å høre at det gikk seg til for deg. jeg synes slike kan oppleves som type creepy eller skumle. altså hva er greia deres? Anonymkode: b4179...f8c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: grøss. godt å høre at det gikk seg til for deg. jeg synes slike kan oppleves som type creepy eller skumle. altså hva er greia deres? Anonymkode: b4179...f8c Ja, veldig creepy og kalkulerende. Hun ekskollegaen min hadde et veldig behov for å hevde seg og vise seg for oss andre. Jækla slitsomt. Det var så ille en periode at flere av oss tok en omvei inn til kontoret bare for å unngå henne. Sånn skal det jo ikke være på jobb! Anonymkode: 24a77...adb 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Kommer jo litt an på hva det gjelder. Blir hun "oppsynskvinne" fordi andre ikke gjør jobben de egentlig skal og/eller fordi det reelt sett gjøres mye feil? På mange arbeidsplasser er det mange som slurver ofte eller ikke gjør jobben de er satt til å gjøre, slik at det potensielt går utover kollegene. Da er det ikke rart at man som kollega reagerer og potensielt begynner å holde andre under oppsyn. Men om dette bare er unødvendig pirking på trass uten at det er noe grunn til det så er det selvfølgelig ikke greit. Og det å ringe å advare en ny arbeidsgiver om en kollega som slutter er langt over det som er greit å gjøre. Anonymkode: 7a9b4...204 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Hva synes leder om det? Liker leder at en ansatt går rundt og tar lederrolle istedenfor å jobbe? Anonymkode: dadf5...219 1
Gjest O.G. Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 På 9.3.2020 den 0.06, AnonymBruker skrev: Noen ide om på hvordan takle et slikt menneske? Anonymkode: 2b513...b75 Gå til sjefen din og si du er skitlei kjerringa?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 Hadde ei sånn på jobb en kort stund.. Men hun satte seg ned og skrev "vaktliste" for alle andre også, bortsett fra de som hadde mer ansiennitet den og den dagen. F.eks, var jeg på jobb, ble alle skrevet opp med arbeidsoppgaver, men bak mitt navn var det blankt. Etter maange klager fra oss andre, ble hun sagt opp. Anonymkode: a0d9b...117 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Skrevet 11. mars 2020 Opplevede lignende ting med en dame på jobben. Ansatt var hun og. I kort hun var eneste i hele firma (hvis ikke i hele verden) som gjøre alt riktig ,alt alle andre gjøre var alltid feil. En gang klikka jeg på henne ,kjefta henne full inn og ut og hele pakka ,hun prøvde å snakke noe og da jeg klikka enda mer å holdt på å banke henne opp hvis hun ble ikke stille. Hun ble sykemeldt 2 dager etter hendelsen. Tilbake på jobb etter 1 uke ,nesten som ny person hun ble på den ene uken ,musestille i hele arbeidstiden. også folk sier vold (eller trusler med vold) funker ikke. jada... Anonymkode: 9ee87...b85 6
Aureka Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Utrolig ødeleggene at enkelte på arbeidsplassen utnevner seg selv som admiraler. Har ei på min jobb også. Har egentlig ingen gode råd, for få av dem har funket hos oss. Hos oss bunner det i svakt lederskap. Hva jeg angrer på i dag er at jeg ikke tok ting opp med leder for dermed å synliggjøre og dokumentere og å kunne vise tilbake til senere. Jeg er ikke særlig hårsår, så overså eller korrigerte der og da, men unnlot å gå videre med det. Men ser i ettertid at jeg burde ha gjort dette. Ikke for min egen del, men for kollektivets del. Utrolig nok har generaladmiralen på min jobb nå fått en midlertidig nest-lederstilling. Helt utrolig. Tror 80% av ansatte protesterte, men nådde ikke frem. Hadde vi kunnet dokumentere mer, så kunne det kanskje vært forhindret. Meg rører hun ikke lenger, har vel satt meg i resepekt og vist at jeg på ingen måte er redd for henne eller hva hun eventuelt forteller videre til leder. Men fullstendig forkastelig at slik fremgangsmåte, og til dels mobbing skal premieres. Endret 21. mars 2020 av Aureka 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 På 11.3.2020 den 11.56, AnonymBruker skrev: Opplevede lignende ting med en dame på jobben. Ansatt var hun og. I kort hun var eneste i hele firma (hvis ikke i hele verden) som gjøre alt riktig ,alt alle andre gjøre var alltid feil. En gang klikka jeg på henne ,kjefta henne full inn og ut og hele pakka ,hun prøvde å snakke noe og da jeg klikka enda mer å holdt på å banke henne opp hvis hun ble ikke stille. Hun ble sykemeldt 2 dager etter hendelsen. Tilbake på jobb etter 1 uke ,nesten som ny person hun ble på den ene uken ,musestille i hele arbeidstiden. også folk sier vold (eller trusler med vold) funker ikke. jada... Anonymkode: 9ee87...b85 Har samme erfaring her..klikket på personen og personen snakket aldri til meg igjen. Så utrolig deilig. Anonymkode: dadf5...219 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå