Gå til innhold

Bruke klyster når alene med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med mine to små barn. Pga sykehusbesøk i morgen skal jeg bruke Klyx 240 ml i kveld. Yngste barnet våkner ganske ofte, og jeg vet ikke om han vil sove i 5 minutter eller to timer. Han har forsåvidt ikke sovnet for kvelden enda, selv om klokken er over 8. Og da får jeg følelsen av hyppige oppvåkninger og dårlig søvn i natt. 

poenget er bare, hvor lenge varer dobesøket ca etter Klyx?? Hvor lang tid tar prosessen ca? Blir jeg dårlig? Jeg ser for meg at jeg setter i gang, og midt i innsprøytningen/ dobesøket våkner minsten. 

ville dere tatt sjansen eller prøvd å få noen til å komme og passe (har en avtale med barnefar at han kan komme om det blir krise, men har litt lyst å ringe han sånn at han er her før jeg begynner.) 

Anonymkode: c25f5...566

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha barnevakt. Siden du skal tømmes før sykehus er det viktig det blir gjort ordentlig. Det blir vanskelig ved stadig stress

Anonymkode: 14f7c...6b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha latt ungene sove hos faren sin i natt... for sent nå. Enten får du ringe han eller så må ungene tåle at du er på do. 

Anonymkode: 4e6bc...825

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et klyx sprøytes inn, man kniper igjen noen sekunder også går man på do. Er ikke noe som tar timer.  Man trenger da ikke barnevakt, herregud. 

Anonymkode: beb9f...2e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et klyx sprøytes inn, man kniper igjen noen sekunder også går man på do. Er ikke noe som tar timer.  Man trenger da ikke barnevakt, herregud. 

Dette gjelder for miniklyx og ikke vanlig klyx. Herregud sjæl. 

TS: det pleier å gå ganske raskt. Aldri opplevd at noen har holdt på i en time for eksempel. 

Anonymkode: 76696...2b7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder for miniklyx og ikke vanlig klyx. Herregud sjæl. 

TS: det pleier å gå ganske raskt. Aldri opplevd at noen har holdt på i en time for eksempel. 

Jeg har satt klyx i 16  på pasienter og vet hvordan et vanlig klyx virker.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du også vite at Klyx skal virke i 15-20 minutter, og om man venter kun noen sekunder har man absolutt ikke fått tømt tarmen. Du lyver, med andre ord. 

Anonymkode: 390d2...2e0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at noen som er helsepersonell har så lite forståelse for at det er et stort stressmoment for TS å ha et barn som kan våkne etter 5 minutter og ligge å skrike imens TS sitter på do på den måten og at noen som er helsepersonell dermed skriver "herregud". Snakk om å ha lav evne til å sette seg inn i andres situasjon og være totalt blottet for sympati. 

Trist er det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!

Da burde du også vite at Klyx skal virke i 15-20 minutter, og om man venter kun noen sekunder har man absolutt ikke fått tømt tarmen. Du lyver, med andre ord. 

:Nikke:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!

Hvis du klarer å knipe igjen i 20 min er du god, det virker som regel lenge før på mennesker med normal peristatikk.  På sengeliggende syke og eldre mennesker kan det nok ta opp til 20 min men de ligger ofte og har tømming direkte i innlegg i senga, de har ikke hjelp av tyngdekraften som man får av å sitte på toalett.  Tarmen får man uansett ikke tømt helt uten rektalsonde. 

AnonymBruker
Skrevet

Ha en "bleie" eller noe annet tilgjengelig da. SÅ dramatisk er det ikke. Ta med ungen på do om den våkner.  Hva gjør du om du får skikkelig diaré eller omgangssyke? Nå er du i det miste forberedt.

Hilsen en som også er alene med barn og har satt klyx i 20 år.  

Anonymkode: 358db...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Okei takk for svar, da er barnefar på plass og jeg er på badet. Når det allerede er en del som kan mye om emnet her må jeg bare spørre. Følte ikke dette ble særlig Vellykket. Brukte en evighet på å få tømt klyxen, følte jeg klemte og klemte i alle slags stillinger i sikkert 5 minutter før den endelig var tom. Siste halvdelen av innholdet fikk jeg sprutet inn ganske sjapt, men sleit mye før det. 

hadde heller ikke sjans til å vente 5 minutter til. Prøvde i et minutts tid før jeg ga opp. Er heller ikke særlig mye mer enn vann som har kommet ut. Litt avføring, men jeg kjenner at det er mer der inne, som overhodet ikke føles løst 😳

Anonymkode: c25f5...566

Skrevet

Litt vanskelig å få satt klyx selv, men det som er best er å ligge på venstre side, for da slynger tarmene seg rett😊 å det er skikkelig fælt å holde det inne, men prøv så godt du kan😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...