Sarem Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Hei, Jeg har begrenset med kunnskap om rør. Og trenger virkelig råd! Vi har flyttet vaskerommet ned til kjelleren. Rørlegger har lagt opp rør osv. De to siste dagene har vi hatt flere aktive lekkasjer i fordelerskapet. Vi har da tilkalt rørlegger som har kommet og sagt han har sikret det som kan sikres. Han har testet rørene før han har dratt, så etter 1-2 timer oppstår det ny lekkasje når vi bruker vann. Det kommer vann fra varmtvannsrøret. Vi er selvfølgelig blitt veldig skeptiske til rørleggeren og hans kompetanse. Jeg legger ved en video her i håp om at det er noen her isom kan peke på hva problemet kan være? Jeg får ikke lagt ved video hvor man ser og hører vannet renne. på forhånd takk for dere svar!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 Hvorfor er rørene så skjevt inni skapet?😳 Anonymkode: 494fb...127 1
Sarem Skrevet 8. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2020 Vi har påpekt det og han har tettet opp i det. Det er også en grunn til å være skeptisk!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 Få en rørlegger fra et annet firma til å se på det. Anonymkode: aef14...cfd
Sarem Skrevet 8. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2020 Jeg har i dag tatt kontakt med 3 ulike rørleggere, som oppga de ikke ønsker å rette opp i andres feil og sa nei til å komme. Så inntil videre er vi stuck med ham. Men nå har det vært helg så alltid litt vanskelig å ta i folk da. Men et det noen som har rørlegger erfaring?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 På 8.3.2020 den 19.16, AnonymBruker skrev: Hvorfor er rørene så skjevt inni skapet?😳 Anonymkode: 494fb...127 Pex (plastrør) expanderer ved varme Anonymkode: 165f1...12a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Ser ut som om røret helt til høyre ble kappet for kort når de monterte …. Anonymkode: d1961...7c7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 På 8.3.2020 den 19.28, Sarem skrev: Jeg har i dag tatt kontakt med 3 ulike rørleggere, som oppga de ikke ønsker å rette opp i andres feil og sa nei til å komme. Så inntil videre er vi stuck med ham. Men nå har det vært helg så alltid litt vanskelig å ta i folk da. Men et det noen som har rørlegger erfaring? Det rørlegger har gjort er å droppe en pakning, eller noe annet vesentlig. Siden du sier det kommer fra varmtvannsrøret: har du fjernvarme eller varmtvannstank? Har du tank så er det noe galt med ekspansjonskar eller lignende. Varmt vann er som kjent mer rommelig enn kaldt vann, og vil uten riktig monterte rør og tank strømme tilbake. Men om rørlegger var der og ikke så det: da er hen inkompetent. Dersom dette er et nybygg - kontakt øyeblikkelig utbygger og klag direkte til han. Nevn også i klagen at rørlegger har forsøkt, men ikke klart, å fikse. Deretter ringer du forsikringen din for råd. Anonymkode: bb2ab...846
Nevian Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Når du sier at det kommer fra varmtvannsrøret, hvilket da nøyaktig? Kan du angi med et nummer fra venstre for eksempel? De to på hver side synes å være tilførselen av varmt (venstre) og kaldt (høyre). Går en av kursene for kaldtvann til varmtvannsberederen som så leverer varmtvann tilbake via røret helt til venstre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå