Gå til innhold

Å skrive feil når man tar i bruk Engelske uttrykk og vendinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så pinlig! Kan ikke folk unngå å skrive Engelsk om de må skrive feil? Istedenfor "wow", får man "waw" og sånt som det. I dag så jeg noen postet i forbindelse med kvinnedagen:

Be total!

Be hole!

Be love!

Be....hole? Jaja... 🤪

Anonymkode: 07274...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kan skrive engelsk med stor "E" ?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica skrev:

Jeg såg også den. 🤷🏼‍♀️
Pot, meet kettle. 

Anonymkode: 36601...b20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica skrev:

Jeg har aldri sagt at jeg er perfekt i norsk rettskrivning? Ser ikke sammenhengen her. TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er søtt med nordmenn som tror de kan engelsk bedre en folk som har engelsk som morsmål.

Anonymkode: 04c66...88e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg ser ofte mange som skriver engelsk på sosiale medier som kanskje heller burde holde seg til norsk. Ja, jeg vet det er mitt problem at jeg bryr meg, men kan ikke noe for det. Blir smågal hver gang jeg ser det :fnise: 

Dårlig norsk-engelsk skrevet over et fint bilde av solnedgangen på Instagram, f.eks...

Wish all deer family and friends a good wekend

Hvorfor skrive på engelsk når det er et språk du mest sannsynlig ikke behersker? Usannsynlig at man har så mange på kontaktlista si at man skrive på engelsk, når en er så dårlig i språket. For det henger jo gjerne litt sammen. Man må liksom kunne snakke med dem man blir kjent med på en eller annenmåte.

Men de får vel fortsette med norskengelsken sin, så får jeg fortsette å riste på hodet mitt her i kroken min. :biggrin:

Anonymkode: 768f4...992

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg ser ofte mange som skriver engelsk på sosiale medier som kanskje heller burde holde seg til norsk. Ja, jeg vet det er mitt problem at jeg bryr meg, men kan ikke noe for det. Blir smågal hver gang jeg ser det :fnise: 

Dårlig norsk-engelsk skrevet over et fint bilde av solnedgangen på Instagram, f.eks...

Hvorfor skrive på engelsk når det er et språk du mest sannsynlig ikke behersker? Usannsynlig at man har så mange på kontaktlista si at man skrive på engelsk, når en er så dårlig i språket. For det henger jo gjerne litt sammen. Man må liksom kunne snakke med dem man blir kjent med på en eller annenmåte.

Men de får vel fortsette med norskengelsken sin, så får jeg fortsette å riste på hodet mitt her i kroken min. :biggrin:

Anonymkode: 768f4...992

Haha, ja hva er vitsen :laugh:

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet (endret)

Det mest skremmende er når folk fra engelskspråklige land skriver helt møkk grammatikk på deres eget morsmål. Helt vilt. Hvor er det de egentlig får utdanningen sin fra?

Endret av Inverto
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Inverto said:

Det mest skremmende er når folk fra engelskspråklige land skriver helt møkk grammatikk på deres eget morsmål. Helt vilt. Hvor er det de egentlig får utdanningen sin fra?

Sitt.

Anonymkode: e03c0...af0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skrive på engelsk når det er et språk du mest sannsynlig ikke behersker?

Kanskje de har internasjonale venner? Engelsken er ikke god, men den er forståelig. 

5 minutter siden, Inverto skrev:

Det samme gjelder vel Norge og de fleste andre land også. Tragisk hvor få som faktisk klarer å skrive ordet "verre".

AnonymBruker
Skrevet

Og så alle disse bloggerne som byr på "sneak peak", he he. 

Anonymkode: 1a398...dac

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at jeg er perfekt i norsk rettskrivning? Ser ikke sammenhengen her. TS

Ironisk...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...