Gå til innhold

Grillmat til ca 35 stk - forslag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha hagefest med vennene våre etter bryllupet, og har tenkt til å grille. Vi har ikke klart å bestemme oss for hva vi skal servere. Det bør være noe som er litt finere enn pølser og hamburgere, og som er ferdig sånn at alle kan spise omtrent på likt. Vi blir ca 35 stk. Har dere noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har et forslag: Svin indrefilèt med spekeskinke.

Svin indrefilèt blir raskt stekt og er enkelt.

Indrefilèten er stort sett mellom 300 - 600 gram tror jeg. Du surrer spekeskinke rundt (først har du på pepper) og legger det i aluminiumsfolie.

Så griller du dette (tar ca. 1/2 time), før du skjærer i passe biter.

Tilbehør: Hva du måtte begjære.

Nam nam :-)

Skrevet

Hva med å ha litt forskjellig? Det går ann å grille laks i folie, kyllingfileter, grillskiver og indrefilet!

Gjest gjestebryllupsgjest
Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang hvor de helgrillet lam. så hadde de dynger med grønn slat og potetsalat, og det var det.

Kjempevellykket!

Skrevet

Takk for forslag dere! Det blir nok litt "småtteri" ved siden av, men jeg synes det hadde vært fint med en "hovedrett", som f.eks indrefilet. Det er så vanskelig å vite hvor mange som vil ha hva hvis vi har forskjellige ting, og så sitter vi der med ikke nok indrefilet til alle og alt for mange grillskiver... fler forslag mottas med takk :-)

Skrevet
Jeg var i et bryllup en gang hvor de helgrillet lam. så hadde de dynger med grønn slat og potetsalat, og det var det.

Kjempevellykket!

Ja, helgrillet hadde jo også vært en mulighet. tror man kan låne utstyr til det på Gilde. Men må man ikke ha litt peiling for å få det vellykket? Vite når det er ferdig osv?

Gjest Svimle
Skrevet

Hei!

En av mine favoritter er grillspyd! Det tar lang tid å tre på spydene på forhånd, men et alternativ er å sette fram skåler med ferdig oppskåret biter av paprika, squash, sopp, minimais, kjøtt og hele cherrytomat (f.eks, er mye godt man kan ha på spydene), så kan gjestene selv tre på sine spyd det de måtte ha lyst på.

Ulempen kan være kø ved grillen, det beste er å ha en grill og to ekstra (eller oljefat delt i to).

Ved siden av kan man ha potetsalat, og evt grønn salat om man ønsker det.

Hilsen Anette

Skrevet
Ja, helgrillet hadde jo også vært en mulighet. tror man kan låne utstyr til det på Gilde. Men må man ikke ha litt peiling for å få det vellykket? Vite når det er ferdig osv?

Kommer jo an på hvor du bor, men jeg var i hvert fall innom en skikkelig slaktebutikk i Bergen, for å sjekke priser på grillmat etc til en fest vi skal ha dagen før bryllupet. Der kunne de sette sammen div. grillmat til x antall personer. Kostet (avhengig av hva du bestilte) 70-100 kr pr pers. De hadde også tilbud om helgrillet lam. Da kunne man leie hele grillutstyret, inkl en som kom og grillet!

Uansett om man velger å gjøre det eller grille selv vil du helt sikkert få gode tips om grillingen på et slikt sted. (Husk å få noen til å grille for dere uansett, ikke kult å tilbringe hele festen i grillosen...) :)

Skrevet

Marinerte scampi grillet på spyd er kjempegodt. :sikle:

Gjest snart brud jeg og
Skrevet

Vi skal grille kyllingfileter og sommerkoteletter.....med salat og potetsalat og saus til....

Skrevet

Hei.

BergensBrud05: Hvilken slaktebutikk var dette? Vi vurderer nemlig noe sånt, og det hadde vært kjekt å vite hvem vi kan kontakte.

Stjerne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...