Gå til innhold

Hvilke mennesker i din omgangskrets tror du er de lykkeligste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan man jo aldri vite helt sikkert om andre mennesker men har du gjort deg opp noen tanker? Hva gjør de, hva har de, som gjør de lykkelige? Har de prestisjefylt jobb, drømmepartner og et attraktivt utseende? Eller er ikke slikt avgjørende overhodet for menneskene du vet om? Jeg tenker i hvert fall som mange andre at de som roper høyest om lykke i sosiale medier sjelden er nettopp det. Og ja, jeg vet at ingen er lykkelig 100% av tiden.

Anonymkode: 40ade...fea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De jeg oppfatter som mest lykkelige er ikke perfekte og de er ikke opptatt av å fremstille seg selv som det.

De er normale mennesker som har opp- og nedturer, og har et avslappet forhold til kropp og utseende.

Jeg tror at de også er mennesker som holder et positivt syn på ting, og noen mennesker er mer positive enn andre og jeg tror at de har en fordel.

Anonymkode: 8e9dc...a0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke er så opptatt av perfeksjonisme og fremgang hele tiden. De med god, men ikke altfor prestisjefylt jobb, de som evner å være fornøyd med det de har. Som har ambisjoner, men klarer å slappe av iblant. Og som ikke er altfor opptatt av materialistiske ting.

Anonymkode: 97fbf...e00

• Liker 1
Skrevet

De som trives i jobben sin, og de som har god kontakt med familie og venner. De er de lykkeligste jeg vet om. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk det er meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det lykkeligste paret jeg vet om har givende karrierer (ikke bare en jobb) innenfor studie-og interessefeltet sitt, godt forhold til ektefellen, veltilpassede barn og meget god økonomi og bosted. Det er noen i svigerfamilien. Livet har stort sett gått på skinner. De er slutten av 40-årene, så de fikk med seg en vanvittig boligprisøkning og har forvaltet økonomien godt. De lever et godt og komfortabelt liv med lite bekymringer. Ja, jeg er misunnelig (de er jævlig selvgode).

Anonymkode: a8950...17e

AnonymBruker
Skrevet

I motsetning til hva folk tror er nok god økonomi viktig for lykke. Man trenger ikke være rik, men de med god råd har langt færre bekymringer.

Et godt utseende hjelper og på, det gir store fordeler når det kommer til å partnervalg, flere venner og mye lettere forfremmelse i karrieren.

Anonymkode: 3d2a5...0f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Naboene. Det virker som om de aldri har noe tull. Barna er veloppdragne, samtidig som foreldrene har en holdning som sier at deres barn gjør aldri noe galt. Er det en konflikt så er det aldri deres barn sin skyld. De tjener veldig godt. 2 dyre nye biler uten lån. Aldri økonomiske problemer. Kan gjøre hva de vil, når de vil. Aldri tenke på om de har råd til brød eller middag den dagen. Mange venner. Stor familie som stiller opp.

Anonymkode: bfbfa...f7f

Skrevet

Jeg tror jevnt over at de fleste menneskene jeg har rundt meg har det bra. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Folk som har en positiv instilling til livet. Det ligger psykisk - de er naturlig optimistiske

Anonymkode: 0ac95...258

AnonymBruker
Skrevet

Innstilling er alt. Jobb, samlivstatus, penger, alt det der kommer langt bak i rekken.

De som er lykkeligst er de som har en naturlig positiv innstilling til livet generelt. Tipper jeg selv er lykkeligst, nettopp på grunn av dette. Har vært sånn så lenge jeg kan huske, og trur det bare er medfødt. Min positive innstilling er det jeg er aller mest takknemmelig for. Det er helt umulig for meg å være sur og gretten, sint eller deprimert. Uansett hva som skjer i livet mitt.

Anonymkode: a1016...9c5

AnonymBruker
Skrevet

De som ikke streber etter å være perfekte. De som tar livet som det faller seg og ikke lar seg stresse av at de ikke kan planlegge hver minste ting :) de slapper mye mer av.

Anonymkode: 718ff...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De religiøse.

Anonymkode: 2f462...eb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror faktisk jeg er det. Kvinne, i 40 årene, jobb jeg trives i, lønn jeg kan leve romslig av til mine formål, ikke opptatt av materielle ting, reiser mye, har gode venninner jeg har hatt siden barneårene, har voksne barn og er singel, hatt en fast elsker siste 4 år.

Anonymkode: dd631...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg er mest lykkelig av de jeg kjenner. Jeg er ufør, har 3 barn som jeg kan følge opp døgnet rundt, har verdens beste mann og lever et ganske enkelt liv. Bruker lite sosiale medier, så er ikke særlig eksponert for kroppspress og andre typer press. Jeg har endelig godtatt at livet mitt ikke ble som jeg hadde tenkt, og at jeg ikke kommer til å ha en betalt jobb med mindre det skjer noe med helsen min som gjør at jeg kan fullføre en utdannelse og oppnå drømmejobben innenfor økonomi. Arbeider frivillig når helsen er på min side, og ellers bruker jeg all min tid på familien min. 

Anonymkode: d0204...e80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som jobber freelance som fotograf for reisebøker og turistbrosjyrer osv. Så hun får betalt for å reise rundt i hele verden og være turist. Kjæresten hennes jobber også freelance så han er ofte med på reisene. De er nok de lykkeligste i omgangskretsen min. 

Anonymkode: 279b7...d91

AnonymBruker
Skrevet

Alle de jeg kjenner som har barn. Mulig det er litt farget av at jeg så veldig ønsker meg barn og ikke klarer å finne en mening med livet uten barn, mann, jobb, god helse eller hobbyer. 

Anonymkode: db609...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Som noen andre her, så tror også jeg at jeg (og min samboer) er de lykkeligste i vår omgangskrets. Vi har absolutt ikke noe perfekt liv, men vi har det bra på såpass mange områder at jeg tror totalt sett vi er lykkeligst. 

Vi har ingen barn (av eget ønske), og opplever at de i vennegjengen som har barn uttrykker at samlivet helt klart har utviklet seg i negativ retning etter barna kom til verden. Vi har et veldig godt samliv, der vi har mye tid til hverandre og dyrker tiden sammen. Vi bor i drømmeboligen, av høy verdi men med svært lav belåningsgrad. Dette gir både lykke i nåtid, fordi vi elsker både bolig og beliggenhet, i tillegg til at det gir økonomisk trygghet for fremtiden. Vi har spennende og givende jobber. Vi har god økonomi og råd til gjøre det vi har lyst til. Enkelte i vår omgangskrets forvalter penger dårlig, og dette begrenser deres muligheter. Vi har mulighet til å dyrke egne interesser, som for eksempel reising. Vi har mange gode venner, og god kontakt med familie. Og sist men ikke minst så har vi svært like verdier og tanker om livet, slik at konfliktnivået er tilnærmet lik null. Flere av våre vennepar er uenige med hverandre om betydelige ting som bosted, livsstil, pengebruk, barn/antall barn, ferie etc.

Vi scorer nok ikke høyest på alle punkter i livet, men vi scorer høyt på såpass mange punkter at jeg tror vi jevnt over er de lykkeligste.

Anonymkode: af17b...42c

AnonymBruker
Skrevet

Kristne venner

Anonymkode: 9341a...4e7

Skrevet (endret)

Jeg kjenner såvidt til et par som hele tiden er på friluftsturer. De har hund, drar på fisketurer, teltturer, fjellturer, kanoturer, gåturer. De trener også sammen. De har et #goal forhold i mine øyne og jeg tror livsstilen deres i naturen gir veldig mye lykke!

Ganske sikker på at utseende, status, god jobb osv ikke gir lykke alene. Men en god inntekt gir jo muligheten til å utfolde livet mere og oppleve mere, som igjen kan tilføre glede og gnist.

Endret av Hvitegardiner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...