AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Del Skrevet 8. mars 2020 Hvordan sikrer dere at den ikke faller ut av senga? Veldig mange har jo rammemadrasser, og de ferreste senger har sengehest. Anonymkode: 86388...c0a Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Del Skrevet 8. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan sikrer dere at den ikke faller ut av senga? Veldig mange har jo rammemadrasser, og de ferreste senger har sengehest. Anonymkode: 86388...c0a Har sengen inntil en vegg og lar barnet ligge innerst mot veggen? En stund siden jeg hadde baby no. Men er gravid Ă„ tenker at det er slik jeg kommer til Ă„ gjĂžre det de nettene baby skal sove sammen med meg.. Anonymkode: 4fd01...d39 4 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
FrĂžkenMĂ„nestrĂ„le Skrevet 8. mars 2020 #3 Del Skrevet 8. mars 2020 NĂ„r sĂžnnnen min var baby bare dyttet jeg senga inntil veggen, funka bra det.  2 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gjest Albbas Skrevet 8. mars 2020 #4 Del Skrevet 8. mars 2020 Sprinkelsenga pĂ„ ene siden, sengehest pĂ„ andre. Har kjĂžpt en sĂ„nn hĂžy sengehest som festes ved Ă„ skyve ene delen under madrassen. Finnes pĂ„ jollyroom. Bruker det pĂ„ treĂ„ringen sin seng ogsĂ„. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Del Skrevet 8. mars 2020 I midten, mellom samboer og meg Anonymkode: f9555...c8b 6 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Del Skrevet 8. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I midten, mellom samboer og meg Anonymkode: f9555...c8b Farlig! đł Anonymkode: fcaa0...1fd 5 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #7 Del Skrevet 8. mars 2020 Dette skjĂžnner ikke jeg heller hvordan man lĂžser i praksis - jeg var sĂ„ redd for at baby skal bli liggende klemt i sprekk mellom mellom vegg og seng, eller bli most i veggen av meg hvis jeg ruller meg, og mellom meg og far er ihvertfall risky. SĂ„ baby lĂ„ i bedside crib. đ Creds til dere som fĂ„r til samsoving, her i hus er vi for utrolige om natta til Ă„ fĂ„ til noe sĂ„nt. Baby var forĂžvrig godt fornĂžyd med krybba si da. Anonymkode: dfaf6...4aa Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har bygget en stor «sprinkelseng» som jeg og babyen sover i. Mannen sover pĂ„ eget rom i dobbeltsenga.  Anonymkode: 8d8f6...6ad 3 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gjest Albbas Skrevet 9. mars 2020 #9 Del Skrevet 9. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Farlig! đł Anonymkode: fcaa0...1fd Det er ikke farlig sĂ„ lenge rĂ„dene fĂžlges đł Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Del Skrevet 9. mars 2020 Vi har 180 bred seng sĂ„ baby ligger midt i sengen (ingen sprekk). Jeg vĂ„kner nĂ„r hun vĂ„kner sĂ„ det har gĂ„tt veldig fint. Far er forvist til gjesteseng. Dette har fungert i 6 mnd. NĂ„ er tiden for at hun skal over i egen seng Anonymkode: 2b355...9bc 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Del Skrevet 9. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Farlig! đł Anonymkode: fcaa0...1fd Hvordan er det farlig? Vi har gjort det med kidden. Anonymkode: 50979...6c0 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Del Skrevet 9. mars 2020 Sengen stĂ„r inntil veggen, ogsĂ„ har jeg sprinkelsengen helt inntil den andre langsiden. Funger bra. Har gjort det sĂ„nn med begge mine. NĂ„ ventes nr 3 og hĂ„per jeg tĂžr prĂžve sprinkelseng slik at mellomste fĂ„r fortsette Ă„ sove med oss Anonymkode: ef272...9d7 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
asterix Skrevet 9. mars 2020 #13 Del Skrevet 9. mars 2020 Har sprinkelseng inntil min side av senga, som jeg ogsĂ„ dytter minsta over i nĂ„r hun sover hvis jeg vil ha litt mer plass. NĂ„r hun ble sĂ„ stor at hun begynte Ă„ krabbe rundt begynte vi Ă„ lĂŠre henne Ă„ rygge ut av senga. Det er litt for hĂžyt til at hun takler det helt bra enda, men hun har lĂŠrt seg Ă„ stoppe pĂ„ kanten og vente. Hun er akkurat blitt 9 mnd. 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
boblevann Skrevet 9. mars 2020 #14 Del Skrevet 9. mars 2020 Har sprinkelsenga inntil voksensenga pĂ„ min side, ungen ligger mellom meg og sprinkelsenga  Han ligger aldri i midten, for faren sover sĂ„ urolig.. 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Del Skrevet 9. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Farlig! đł Anonymkode: fcaa0... 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det farlig? Vi har gjort det med kidden. Anonymkode: 50979...6c0 Hvordan er der ikke farlig? Dere har jo ingen garanti pĂ„ egne bevegelser i sĂžvne. Anonymkode: ddc22...cc0 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Del Skrevet 9. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ddc22...cc0  Hvordan er der ikke farlig? Dere har jo ingen garanti pĂ„ egne bevegelser i sĂžvne. det finnes null registrerte tilfeller der foreldrene har rullet over barn i sĂžvne.  SpĂžr du pĂ„ helsestasjonen vil du fĂ„ svar om at samsoving er trygt sĂ„ lenge man fĂžlger prinsippene for trygg samsoving. Anonymkode: 5bebc...fc4 3 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Del Skrevet 9. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: ddc22...cc0 Bare nysgjerrig, har du barn? Jeg husker jeg syntes dette virket skummelt fĂžr jeg fikk barn. Etter en stund med barn sĂ„ begynte vi meg samsoving. Jeg merka at kroppen er skrudd sammen pĂ„ en helt annen mĂ„te da, akkurat som hele meg var en radar pĂ„ baby sine bevegelser, lyder osv. Mye hormoner. Anonymkode: 0664f...9e3 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Moi123 Skrevet 9. mars 2020 #18 Del Skrevet 9. mars 2020 Senga inntil en vegg, ammeputa i fotenden. Bruker tid pĂ„ dagtid Ă„ lĂŠre baby hvordan man gĂ„r ned av senga. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Del Skrevet 9. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bygget en stor «sprinkelseng» som jeg og babyen sover i. Mannen sover pĂ„ eget rom i dobbeltsenga.  Anonymkode: 8d8f6...6ad DĂ„rlig lufting. Ikke anbefalt. Sengekanten kan ogsĂ„ fĂžre til kvelning.  Selv tok jeg av ene langsiden pĂ„ sprinkelsengen (fra IKEA) og skrudde sengen fast i min egen seng, sĂ„ de ikke sklir fra hverandre. Da ligger baby trygt. Blir som bedside crib bare mye stĂžrre. Anonymkode: 21934...fe4 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #20 Del Skrevet 9. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare nysgjerrig, har du barn? Jeg husker jeg syntes dette virket skummelt fĂžr jeg fikk barn. Etter en stund med barn sĂ„ begynte vi meg samsoving. Jeg merka at kroppen er skrudd sammen pĂ„ en helt annen mĂ„te da, akkurat som hele meg var en radar pĂ„ baby sine bevegelser, lyder osv. Mye hormoner. Anonymkode: 0664f...9e3 Akkurat det samme her! Jeg var veldig redd for Ă„ prĂžve dette, jeg hadde liksom sprinkelsengen klar pĂ„ rommet vĂ„rt, men det funka ikke đ Jeg hadde tatt KS, og var ikke helt oppegĂ„ende de fĂžrste ukene. Vondt Ă„ legge seg ned, sette seg opp, om igjen og om igjen. Jeg mĂ„tte ogsĂ„ amme hver 2. time pga treg vektoppgang, sĂ„ jeg og samboer prĂžvde de to fĂžrste dagene med Ă„ fĂ„ han til Ă„ sove i egen seng, men han fant liksom ikke helt roen. Han sovnet mens jeg ammet men han vĂ„knet da jeg mĂ„tte opp og legge ham ned, samboer hjalp med Ă„ legge ham, bysse og trĂžste. Men etter de fĂžrste dagene tenkte vi bare at dette orker vi ikke, ingen av oss tre fikk jo sove og vi var utslitte begge to og grudde oss til kveldene... Samboer hadde foreslĂ„tt samsoving med en gang og hadde lest mye om det, men jeg var veldig skeptisk, hadde liksom lest at det skulle vĂŠre farlig. Tenk om jeg skulle rulle over ham, eller samboer, tenk om putene vĂ„re eller dynen dekket til ansiktet hans, osv. Var jo livredd for krybbedĂžd. Men jeg gav etter da og vi prĂžvde det en natt. Baby mellom meg og samboer, i dynepose, liggende oppĂ„ en gulpeklut - ingen pute, kosedyr eller koseklut - egen dyne til meg og egen dyne til samboer. Sengen vĂ„r ogsĂ„ veldig bred sĂ„ det var plenty med plass mellom oss tre. Ingen av oss rĂžyker, og hvis en av oss hadde drukket alkohol sĂ„ la vi oss inne pĂ„ gjesterommet. Det fungerte helt suverent! Jeg ammet, han sovnet, og sĂ„ kunne jeg bare rooolig rulle han ned ved siden av meg uten at han vĂ„knet. Han sov godt! Jeg mĂ„tte selv vekke ham for Ă„ amme om natten, og etterhvert sov han gjennom natten. Herregud for en drĂžm. Og ja, jeg sover pĂ„ en helt annen mĂ„te enn fĂžr - jeg er veldig var over lyder og bevegelser, jeg sover pĂ„ siden med ansiktet vendt mot ham. Samsoving er IKKE farlig sĂ„ lenge man gjĂžr det riktig og fĂžlger rĂ„dene nĂžye. Det er skikkelig koselig faktisk, jeg elsker Ă„ ha ham mellom oss đ Anonymkode: 155a1...63b 2 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ