AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Del Skrevet 8. mars 2020 Hvordan sikrer dere at den ikke faller ut av senga? Veldig mange har jo rammemadrasser, og de ferreste senger har sengehest. Anonymkode: 86388...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Del Skrevet 8. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan sikrer dere at den ikke faller ut av senga? Veldig mange har jo rammemadrasser, og de ferreste senger har sengehest. Anonymkode: 86388...c0a Har sengen inntil en vegg og lar barnet ligge innerst mot veggen? En stund siden jeg hadde baby no. Men er gravid å tenker at det er slik jeg kommer til å gjøre det de nettene baby skal sove sammen med meg.. Anonymkode: 4fd01...d39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 8. mars 2020 #3 Del Skrevet 8. mars 2020 Når sønnnen min var baby bare dyttet jeg senga inntil veggen, funka bra det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. mars 2020 #4 Del Skrevet 8. mars 2020 Sprinkelsenga på ene siden, sengehest på andre. Har kjøpt en sånn høy sengehest som festes ved å skyve ene delen under madrassen. Finnes på jollyroom. Bruker det på treåringen sin seng også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Del Skrevet 8. mars 2020 I midten, mellom samboer og meg Anonymkode: f9555...c8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Del Skrevet 8. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I midten, mellom samboer og meg Anonymkode: f9555...c8b Farlig! 😳 Anonymkode: fcaa0...1fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #7 Del Skrevet 8. mars 2020 Dette skjønner ikke jeg heller hvordan man løser i praksis - jeg var så redd for at baby skal bli liggende klemt i sprekk mellom mellom vegg og seng, eller bli most i veggen av meg hvis jeg ruller meg, og mellom meg og far er ihvertfall risky. Så baby lå i bedside crib. 🙈 Creds til dere som får til samsoving, her i hus er vi for utrolige om natta til å få til noe sånt. Baby var forøvrig godt fornøyd med krybba si da. Anonymkode: dfaf6...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har bygget en stor «sprinkelseng» som jeg og babyen sover i. Mannen sover på eget rom i dobbeltsenga. Anonymkode: 8d8f6...6ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 9. mars 2020 #9 Del Skrevet 9. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Farlig! 😳 Anonymkode: fcaa0...1fd Det er ikke farlig så lenge rådene følges 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Del Skrevet 9. mars 2020 Vi har 180 bred seng så baby ligger midt i sengen (ingen sprekk). Jeg våkner når hun våkner så det har gått veldig fint. Far er forvist til gjesteseng. Dette har fungert i 6 mnd. Nå er tiden for at hun skal over i egen seng Anonymkode: 2b355...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Del Skrevet 9. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Farlig! 😳 Anonymkode: fcaa0...1fd Hvordan er det farlig? Vi har gjort det med kidden. Anonymkode: 50979...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Del Skrevet 9. mars 2020 Sengen står inntil veggen, også har jeg sprinkelsengen helt inntil den andre langsiden. Funger bra. Har gjort det sånn med begge mine. Nå ventes nr 3 og håper jeg tør prøve sprinkelseng slik at mellomste får fortsette å sove med oss Anonymkode: ef272...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 9. mars 2020 #13 Del Skrevet 9. mars 2020 Har sprinkelseng inntil min side av senga, som jeg også dytter minsta over i når hun sover hvis jeg vil ha litt mer plass. Når hun ble så stor at hun begynte å krabbe rundt begynte vi å lære henne å rygge ut av senga. Det er litt for høyt til at hun takler det helt bra enda, men hun har lært seg å stoppe på kanten og vente. Hun er akkurat blitt 9 mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 9. mars 2020 #14 Del Skrevet 9. mars 2020 Har sprinkelsenga inntil voksensenga på min side, ungen ligger mellom meg og sprinkelsenga Han ligger aldri i midten, for faren sover så urolig.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Del Skrevet 9. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Farlig! 😳 Anonymkode: fcaa0... 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det farlig? Vi har gjort det med kidden. Anonymkode: 50979...6c0 Hvordan er der ikke farlig? Dere har jo ingen garanti på egne bevegelser i søvne. Anonymkode: ddc22...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Del Skrevet 9. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ddc22...cc0 Hvordan er der ikke farlig? Dere har jo ingen garanti på egne bevegelser i søvne. det finnes null registrerte tilfeller der foreldrene har rullet over barn i søvne. Spør du på helsestasjonen vil du få svar om at samsoving er trygt så lenge man følger prinsippene for trygg samsoving. Anonymkode: 5bebc...fc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Del Skrevet 9. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: ddc22...cc0 Bare nysgjerrig, har du barn? Jeg husker jeg syntes dette virket skummelt før jeg fikk barn. Etter en stund med barn så begynte vi meg samsoving. Jeg merka at kroppen er skrudd sammen på en helt annen måte da, akkurat som hele meg var en radar på baby sine bevegelser, lyder osv. Mye hormoner. Anonymkode: 0664f...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moi123 Skrevet 9. mars 2020 #18 Del Skrevet 9. mars 2020 Senga inntil en vegg, ammeputa i fotenden. Bruker tid på dagtid å lære baby hvordan man går ned av senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Del Skrevet 9. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bygget en stor «sprinkelseng» som jeg og babyen sover i. Mannen sover på eget rom i dobbeltsenga. Anonymkode: 8d8f6...6ad Dårlig lufting. Ikke anbefalt. Sengekanten kan også føre til kvelning. Selv tok jeg av ene langsiden på sprinkelsengen (fra IKEA) og skrudde sengen fast i min egen seng, så de ikke sklir fra hverandre. Da ligger baby trygt. Blir som bedside crib bare mye større. Anonymkode: 21934...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #20 Del Skrevet 9. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare nysgjerrig, har du barn? Jeg husker jeg syntes dette virket skummelt før jeg fikk barn. Etter en stund med barn så begynte vi meg samsoving. Jeg merka at kroppen er skrudd sammen på en helt annen måte da, akkurat som hele meg var en radar på baby sine bevegelser, lyder osv. Mye hormoner. Anonymkode: 0664f...9e3 Akkurat det samme her! Jeg var veldig redd for å prøve dette, jeg hadde liksom sprinkelsengen klar på rommet vårt, men det funka ikke 😛 Jeg hadde tatt KS, og var ikke helt oppegående de første ukene. Vondt å legge seg ned, sette seg opp, om igjen og om igjen. Jeg måtte også amme hver 2. time pga treg vektoppgang, så jeg og samboer prøvde de to første dagene med å få han til å sove i egen seng, men han fant liksom ikke helt roen. Han sovnet mens jeg ammet men han våknet da jeg måtte opp og legge ham ned, samboer hjalp med å legge ham, bysse og trøste. Men etter de første dagene tenkte vi bare at dette orker vi ikke, ingen av oss tre fikk jo sove og vi var utslitte begge to og grudde oss til kveldene... Samboer hadde foreslått samsoving med en gang og hadde lest mye om det, men jeg var veldig skeptisk, hadde liksom lest at det skulle være farlig. Tenk om jeg skulle rulle over ham, eller samboer, tenk om putene våre eller dynen dekket til ansiktet hans, osv. Var jo livredd for krybbedød. Men jeg gav etter da og vi prøvde det en natt. Baby mellom meg og samboer, i dynepose, liggende oppå en gulpeklut - ingen pute, kosedyr eller koseklut - egen dyne til meg og egen dyne til samboer. Sengen vår også veldig bred så det var plenty med plass mellom oss tre. Ingen av oss røyker, og hvis en av oss hadde drukket alkohol så la vi oss inne på gjesterommet. Det fungerte helt suverent! Jeg ammet, han sovnet, og så kunne jeg bare rooolig rulle han ned ved siden av meg uten at han våknet. Han sov godt! Jeg måtte selv vekke ham for å amme om natten, og etterhvert sov han gjennom natten. Herregud for en drøm. Og ja, jeg sover på en helt annen måte enn før - jeg er veldig var over lyder og bevegelser, jeg sover på siden med ansiktet vendt mot ham. Samsoving er IKKE farlig så lenge man gjør det riktig og følger rådene nøye. Det er skikkelig koselig faktisk, jeg elsker å ha ham mellom oss 😍 Anonymkode: 155a1...63b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå