AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Del Skrevet 8. mars 2020 Sier seg selv i tittelen. Hvor gammel var første barnet når du ble gravid igjenn? Jeg vil egentlig ha barn nr to ganske tett på førstemann. Mest fordi da får de mye lek og glede i hverandre, både som små og store. noen som har barn tette i alder? Fordeler og ulemper både i forhold til barna, generelt og for forholdet til samboer/kjæreste? Anonymkode: 06a32...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Del Skrevet 8. mars 2020 8,5 år. Første svangerskap var så jævlig, orket ikke tanken på flere. Nå er jeg snart to termin med nr to og skjønner hvorfor jeg ventet. Har en lillesøster som er 14 mnd yngre enn meg og vi hadde absolutt ikke mye lek og glede i hverandre, vi var ekstremt ulike som personer og vi slåss veldig mye. Jeg har et mye nærere forhold til den søsteren som er 6 år eldre enn meg, mens yngste søster ikke har et nært forhold til noen av oss. Anonymkode: b43a6...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Del Skrevet 8. mars 2020 Vi ventet i litt over 2 år. Hadde fått de tettere om ikke jeg brukte så utrolig lang tid etter fødsel nr.1 på å få helsen min tilbake. Slet med rygg og bekken i lange tider. Anonymkode: ae437...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 8. mars 2020 #4 Del Skrevet 8. mars 2020 Vi ventet i 2 år. Er gravid nå og det blir i underkant av 3 år imellom dem 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Del Skrevet 8. mars 2020 Ventet 2 år. Ble ca 3 år mellom dem. Anonymkode: 79f1c...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Del Skrevet 8. mars 2020 Her er det 2,5 år mellom nr 1 og nr 2, og så er det 1,5 år mellom nr 2 og nr 3. Minste er 1 år eldste 5 år. Veldig travelt og mye å passe på, håper det snart blir bedre😅😴😴😴 Anonymkode: d84c5...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #7 Del Skrevet 8. mars 2020 Yngste var ca 19 mnd da jeg ble gravid. 2 år og 3 mnd mellom de. Anonymkode: 4b879...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanna Skrevet 8. mars 2020 #8 Del Skrevet 8. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ventet i litt over 2 år. Hadde fått de tettere om ikke jeg brukte så utrolig lang tid etter fødsel nr.1 på å få helsen min tilbake. Slet med rygg og bekken i lange tider. Anonymkode: ae437...11b Akkurat samme her, når jeg da fant ut at jeg ikke bare ventet nr2, men også nr3 fikk jeg helt angst. Heldigvis viste det seg merkelig nok å bli et drømmesvangerskap uten smerter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Del Skrevet 8. mars 2020 Fikk nr 1 på ppilla. Trodde derfor det ville bli enkelt å få nr 2. Startet å prøve da nr 1 var 12 mnd. Men endte opp med aldersforskjell på 3 år. Anonymkode: d0155...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundaen Skrevet 8. mars 2020 #10 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) Første barnet var vel 1 år og 2 måneder da jeg ble gravid med nr. 2. Det er nesten to år mellom nr. 1 og 2. Fordel var at vi allerede var i babybobla, var klare og at de har det mye gøy sammen. Samtidig kan de krangle så busta fyker, men det hadde kunnet skje uansett. Endret 8. mars 2020 av Gundaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg ble gravid med nummer to når eldste var 1 år og to måneder. Vi ville ha to tette, og det var det aller korteste spennet vi kunne tenke oss. Kanskje hadde det vært greit å gi det tre-fire måneder til, men ingen veit jo hvor lang tid det tar å bli gravid, så da begynte vi da, og det blei baby på første forsøk. Da er det ett år og ti måneder mellom dem, og de er nå to og tre år og elleve måneder. Takk gud for at førstemann var en rolig kul dame, for det tempoet som den yngste holder nå hadde det vært umulig å ha en nyfødt baby ved siden av. (Men kanskje var første rolig nettopp fordi hun var først, og lille turbo er turbo nettopp fordi hun er lillesøster). Tiden som har vært har vært tøff, men nå nærmer vi oss å komme oss til hektene. Minste begynner å bli litt selvstendig - og det vil jo bare bli bedre og bedre. Er glad for å ha komprimert denne "overvåke"delen av foreldreskapet. Synes det å være fysisk på hele tiden har vært slitsomt, og tenker jeg er glad for at den tiden straks er over. Nå håper jeg framover at vi høster fruktene av å ha to så tette, med at de kan leke med hverandre og at de har noenlunde felles interesser. De kan se stort sett det samme på tv, og vil kunne følge hverandre fysisk etterhvert - håndball, fotball eller hva de nå synes er gøy. Anonymkode: aee57...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Del Skrevet 8. mars 2020 Ble gravid med nr 2 når nr 1 var 7 år. Veldig bevisst valg. Anonymkode: 35f7e...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #13 Del Skrevet 8. mars 2020 Eldste var 15 måneder når jeg ble gravid igjen. Akkurat 2 år mellom de! Var ganske tøft en stund syns jeg. Han eldste måtte bli «stor» mye fortere enn han hadde trengt.. Nå er barna 10 og 12 og jeg venter 3 og siste barnet! Det tror jeg bare blir kjekt for alle😄 Anonymkode: 66e20...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #14 Del Skrevet 8. mars 2020 Datteren vår fylte 4 år et par uker etter jeg ble gravid med nr 2 😊 Veldig fornøyd med aldersforskjellen! Anonymkode: 542ef...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #15 Del Skrevet 8. mars 2020 1.5 år 😊 Anonymkode: c8a5c...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #16 Del Skrevet 8. mars 2020 Eldste var 16 mnd da jeg ble gravid igjen. Litt over 2 år mellom dem. Jeg synes det var krevende å gå gravid med en ekstremt aktiv 1,5-åring fra før, men jeg er veldig glad det ble som det ble. Fin aldersforskjell 🙂 Vi planlegger å prøve på tredjemann når yngste er ca 2 år. Anonymkode: 11dfc...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #17 Del Skrevet 8. mars 2020 Eldste var 18 mnd når jeg ble gravid igjen. Veldig fin aldersforskjell 😊 Anonymkode: 2fde9...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #18 Del Skrevet 8. mars 2020 Når yngste var 8 måneder. Ville bare bli ferdig med oppkast i svangerskap og våkenetter. Anonymkode: efb90...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #19 Del Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når yngste var 8 måneder. Ville bare bli ferdig med oppkast i svangerskap og våkenetter. Anonymkode: efb90...263 Hadde gjerne blitt gravid før, men ble vanskelig pga fullamming dag og natt. Anonymkode: efb90...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #20 Del Skrevet 8. mars 2020 Tok ut spiralen da eldste var 2 år og 2 mnd, det er 3 år og 2 mnd mellom dem. Tiden vil vise, men med en rolig og verbal 3-åring, har de første mnd gått over all forventning Anonymkode: 572b5...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå