AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Skulle bake boller. Satte de til etterleving. Måtte plutselig ut sv huset, og er ikke hjemme før til kvelden? Kan jeg steke eller er det bare å kaste? Anonymkode: 196e4...9d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 Her svarer jeg så mange jeg kan, men når JEG lurer på noe, så er det ingen som gidder å ta seg bryet med å svare Jeg blir så sykt forbannet, dere er så utrolige egoistiske og frekke Anonymkode: 196e4...9d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 Aner ikke hva som kommer til å skje men det kunne jo vært artig om du tok en del deig og stekte som vanlig. Se hva som skjer. Om bollene blir helt krise og smaker vondt, har vond konsistens eller ser helt ødelagte ut så gjør det jo egentlig i prinsippet ingen ting, siden deigen kanskje skulle kastes før den ble stekt uansett! Hvis du velger å steke deigen så gjerne hold denne tråden oppdatert. Hadde vært litt kult å sett hva resultatet ble. Min veldig nysgjerrige side som snakker her altså. Haha😂 Anonymkode: 1638c...f4a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke hva som kommer til å skje men det kunne jo vært artig om du tok en del deig og stekte som vanlig. Se hva som skjer. Om bollene blir helt krise og smaker vondt, har vond konsistens eller ser helt ødelagte ut så gjør det jo egentlig i prinsippet ingen ting, siden deigen kanskje skulle kastes før den ble stekt uansett! Hvis du velger å steke deigen så gjerne hold denne tråden oppdatert. Hadde vært litt kult å sett hva resultatet ble. Min veldig nysgjerrige side som snakker her altså. Haha😂 Anonymkode: 1638c...f4a Takk for svar (selv om du ikke bidro til mer kunnskap om det, men men..). Anonymkode: 196e4...9d7
Kakebakedama Skrevet 8. mars 2020 #5 Skrevet 8. mars 2020 (endret) Sett deigen til kaldheving i kjøleskap. Dersom den er passelig hevd når du kjem tilbake er det berre å la den få romtemperatur og steike. Dersom det ikkje er godt nok heva, la det få heve litt på kjøkendisken før du steiker. Endret 8. mars 2020 av Kakebakedama 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Skrevet 8. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her svarer jeg så mange jeg kan, men når JEG lurer på noe, så er det ingen som gidder å ta seg bryet med å svare Jeg blir så sykt forbannet, dere er så utrolige egoistiske og frekke Anonymkode: 196e4...9d7 Er du ts? Å forlange et svar etter 30 sekunder er bare å glemme her på KG. Det tar mye lenger tid å lese spørsmålet du stiller, tenke gjennom et svar, skrive svaret på best mulig måte og poste det enn 30 sekunder. Vær tålmodig. Når jeg poster innlegg så lar jeg mobilen/PCen ligge i 10 minutter og går tilbake for å sjekke da. Hvis noen svarer før jeg logger ut så holder jeg meg selv oppdatert og svarer på spørsmål som kommer underveis. Anonymkode: 1638c...f4a 2
Rumle Skrevet 8. mars 2020 #7 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her svarer jeg så mange jeg kan, men når JEG lurer på noe, så er det ingen som gidder å ta seg bryet med å svare Jeg blir så sykt forbannet, dere er så utrolige egoistiske og frekke Anonymkode: 196e4...9d7 Det var da voldsomt til reaksjon 5 minutter etter du har postet? Du må nesten gi folk litt tid 🙂 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Skrevet 8. mars 2020 3 minutter siden, Kakebakedama skrev: Sett deigen til kaldheving i kjøleskap. Dersom den er passelig hevd når du kjem tilbake er det berre å la den få romtemperatur og steike. Dersom det ikkje er godt nok heva, la det få heve litt på kjøkendisken før du steiker. Den er romtemperert. Jeg glemte den helt, da jeg måtte løpe ut i full fart.. Anonymkode: 196e4...9d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #10 Skrevet 8. mars 2020 Det er ikke giftig. Så det er bare til å bake og se hvordan det blir. Anonymkode: a34e5...1d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke giftig. Så det er bare til å bake og se hvordan det blir. Anonymkode: a34e5...1d7 Bollene er ferdigbakt, eneste som mangler er stekingen.. er ikke hjemme før til kvelden. Bollene er på kjøkkenbenken hjemme Anonymkode: 196e4...9d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Skrevet 8. mars 2020 Opplevde det samme selv, da sto bollene 6-7 timer. Var ganske svære og hadde hevet inn i hverandre, stekte de likevel, smakte ikke noe annerledes Anonymkode: 6a3ce...73e
Kakebakedama Skrevet 8. mars 2020 #13 Skrevet 8. mars 2020 Dersom bollane er altfor mykje heva når du kjem tilbake så hadde eg elta deigen saman igjen og trilla ut på nytt. Så må det etterhevast på nytt, om det hevar då er gjæren ok.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #14 Skrevet 8. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar (selv om du ikke bidro til mer kunnskap om det, men men..). Anonymkode: 196e4...9d7 Hva er dette for holdning? Skjønner ikke at folk gidder å svare deg ordentlig. Anonymkode: 3b9b4...ecd 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #15 Skrevet 8. mars 2020 2 minutter siden, Kakebakedama skrev: Dersom bollane er altfor mykje heva når du kjem tilbake så hadde eg elta deigen saman igjen og trilla ut på nytt. Så må det etterhevast på nytt, om det hevar då er gjæren ok. Aha.. Da skal jeg steke halvparten og elte deigen på nytt på den andre halvparten. Se om det lir forskjell i smak. Takk for innsiktsfulle råd Anonymkode: 196e4...9d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #16 Skrevet 8. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for holdning? Skjønner ikke at folk gidder å svare deg ordentlig. Anonymkode: 3b9b4...ecd Hva mener du? Anonymkode: 196e4...9d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #17 Skrevet 8. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 196e4...9d7 Du svarer jo frekt og surt mot folk når de prøver å hjelpe. Først klager du og sender et surt innlegg om at INGEN svarer deg etter 1 minutt. Etter at folk svarer deg så er det ikke godt nok? Vis litt respekt og takknemlighet for at folk faktisk tar seg bryet til å bare lese gjennom hva du poster. Håper ikke mange svarer deg i fremtidige innlegg. Jeg krysser fingrene hvertfall. Anonymkode: 1638c...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #18 Skrevet 8. mars 2020 Når gjærdeig står så mange timer så blir det for mye gjærsmak av baksten når du steker bollene i kveld. Anonymkode: 1ce92...181
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #19 Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når gjærdeig står så mange timer så blir det for mye gjærsmak av baksten når du steker bollene i kveld. Anonymkode: 1ce92...181 Det hjelper heller ikke å slå deigen ned og bake ut på nytt når det er søt gjærdeig. Du kan regne med at det smaker gjær/alkohol av bollene. Anonymkode: 1ce92...181
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #20 Skrevet 8. mars 2020 Har du 1pk gjør i overgjærer de nok og blir smakende gjær. Har du 1 ta kan det gå greit Anonymkode: 461e0...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå