Medisinsk bruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Skrevet 12. mars 2020 På 9.3.2020 den 10.27, Hr. Aktiv skrev: Norsk rettssystem er en diger parodi. Et liv er liksom ikke verdt mere i dag. Dette er forøvrig samme straffen som stefaren til Christoffer fikk etter han torturerte guttungen i 9 mnd til døde. Prøv å rane en bank da får du 18 år. Du har sonet straffen din så du er fri sånn sett, men du får ingen medlidenhet og sympati fra meg. Selv har jeg vært i flere situasjoner der vold var nødvendig, men å ta livet av folk der er jeg ikke. Jeg tenker at jeg har vært nære på mange ganger i tidligere tider. Det dreier seg om selvforsvar og avvæpning (slagvåpen i de fleste tilfeller) av personer som tydeligvis har tenkt å drepe meg uten noen grunn eller forvarsel. Det har gått bra men for personer som instinktivt reagerer med selvforsvar er det små marginer. Han opplyser ikke hva slags drap eller forholdene rundt,ei heller hvor mye et liv er verdt. At han slipper på 3/4 del betyr vanligvis eksemplarisk oppførsel under soningen. Han har heller ikke spurt om medlidenhet eller sympati fra deg. Hvordan kan du som sitter å dømmer på disse premissene kalle norsk rettspraksis for en parodi?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå