AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har drept. Fikk 8 år. Ute etter 6. Da jeg ble dømt så trodde jeg at livet litt var iver, prøve å ta livet mitt. Men, 6 år går usedvanlig fort. Jeg er nå i slutten av 30- årene. Fast jobb, samboer og et barn på vei. Hvordan har det gått med deg? Gikk det bare nedover, eller har du klart deg bra i ettertid? Anonymkode: 5b052...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. mars 2020 #2 Del Skrevet 8. mars 2020 Nei, har aldri drept noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. mars 2020 #3 Del Skrevet 8. mars 2020 Mennesker- Nei Dyr- Nei Insektet- Ja 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Del Skrevet 8. mars 2020 Det kommer an på definisjonen. Har jeg noensinne kjøpt gjenstander fra et firma som det er kjent at risikerer sine «ansatte» (som ofte er ren slavearbeidskraft)? Ja. Det samme gjelder samtlige europeere. Har vi forårsaket betydelig flere dødsfall enn du har? Ja. Er vi drapsmenn? Moralsk gråsone. Men vi bør ikke føle for godt om oss selv.. Anonymkode: 60348...bd3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Del Skrevet 8. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på definisjonen. Har jeg noensinne kjøpt gjenstander fra et firma som det er kjent at risikerer sine «ansatte» (som ofte er ren slavearbeidskraft)? Ja. Det samme gjelder samtlige europeere. Har vi forårsaket betydelig flere dødsfall enn du har? Ja. Er vi drapsmenn? Moralsk gråsone. Men vi bør ikke føle for godt om oss selv.. Anonymkode: 60348...bd3 Jeg tenker i grunn mer på de som har drept et menneske og sonet i fengsel. Hvordan det har gått med disse i ettertid? Har det vært vanskelig å få jobb? Kjæreste, familie? Hvordan det har vært med samvittigheten? Psyken? Slike ting.. Anonymkode: 5b052...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Del Skrevet 8. mars 2020 Har drept flere. I Somalia , Balkan og Afghanistan. Anonymkode: 646b7...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuumi Skrevet 8. mars 2020 #7 Del Skrevet 8. mars 2020 Nei, aldri drept noen.. For ett spørsmål, tviler på at du finner noen du kan samholde med her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har aldri drept noen. Men jeg kjenner på skyld for noens dødsfall. En gutt jeg hadde ansvar for ble påkjørt og drept rett foran øynene mine. Jeg hadde ansvar for gutten, men klarte ikke å springe fort nok til å forhindre det. Jeg ble aldri anklaget på noe som helst vis, hverken juridisk eller rent sosialt. Sitter likevel med en forferdelig skyldfølelse. Anonymkode: e7cf3...450 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Del Skrevet 8. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri drept noen. Men jeg kjenner på skyld for noens dødsfall. En gutt jeg hadde ansvar for ble påkjørt og drept rett foran øynene mine. Jeg hadde ansvar for gutten, men klarte ikke å springe fort nok til å forhindre det. Jeg ble aldri anklaget på noe som helst vis, hverken juridisk eller rent sosialt. Sitter likevel med en forferdelig skyldfølelse. Anonymkode: e7cf3...450 ❤ Anonymkode: 57a51...9df 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #10 Del Skrevet 8. mars 2020 Spiser du kjøtt er du forsåvidt delaktig i drap. Så ja. Anonymkode: cda15...608 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Del Skrevet 8. mars 2020 Ikke direkte men som en annen anon her, jeg har vært i en ulykke med en annen person hvor personen omkom. Jeg føler på skyld da jeg indirekte tok valg før ulykken som gjorde at jeg ubevisst avgjorde hvem av oss to som skulle få leve og dø. Anonymkode: 7a848...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 9. mars 2020 #12 Del Skrevet 9. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har drept. Fikk 8 år. Ute etter 6. Da jeg ble dømt så trodde jeg at livet litt var iver, prøve å ta livet mitt. Men, 6 år går usedvanlig fort. Jeg er nå i slutten av 30- årene. Fast jobb, samboer og et barn på vei. Hvordan har det gått med deg? Gikk det bare nedover, eller har du klart deg bra i ettertid? Anonymkode: 5b052...d10 Norsk rettssystem er en diger parodi. Et liv er liksom ikke verdt mere i dag. Dette er forøvrig samme straffen som stefaren til Christoffer fikk etter han torturerte guttungen i 9 mnd til døde. Prøv å rane en bank da får du 18 år. Du har sonet straffen din så du er fri sånn sett, men du får ingen medlidenhet og sympati fra meg. Selv har jeg vært i flere situasjoner der vold var nødvendig, men å ta livet av folk der er jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg var ganske ung de første gangene jeg tenkte at jeg måtte ta mitt eget liv eller drepe min forelder for å slippe unna vold og psykisk vold. Jeg tenkte som barn at jeg var fanget og mange voksne reagerte, men ingen gjorde noe. For meg har tanken om døden "satt seg". Dvs at jeg i mange tilfeller glorifiserer døden, den betyr bare evig frihet. Døden er altså bare positiv for den som dør. Uansett, etter å ha pratet med psykolog om dette over 7 år har jeg skjønt at det ikke er vanlig å tenke sånn. Men med min historie og barnlige tanke om døden så tenker jeg at hvis du har opplevd grusomme ting fra den du drepte så synes jeg det faktisk er helt ok at du drepte. Men om du drakk deg dritings på fest og knivstakk en tilfeldig annen gjest så håper jeg du har sluttet å drikke og gjør noe godt for andre hver dag. Og at du angrer intenst. Anonymkode: c3a34...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg har ikke, men samboeren min har. Han har et helt vanlig lykkelig liv i dag. Anonymkode: 85d4a...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg har heldigvis aldri trengt å drepe noen. Anonymkode: 66cef...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg har drept dyr. Kjæledyrene mine ved behov som f.eks om de har vært hardt skadet eller syke. Ellers har jeg bare vært nær på å drepe et menneske. I selvforsvar når jeg ble forsøkt voldtatt og mishandlet. Slo til med en planke jeg fant. Så ikke at det var en spiker stående fast i planken. Slo til han i hodet og det stod om livet i lang tid etterpå, men han overlevde. Anonymkode: 71296...312 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Del Skrevet 9. mars 2020 Tok en edderkopp i helgen ved å fange den for så å kaste ut i snøen. Jeg vet ikke om den overlevde... Anonymkode: 30eee...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Del Skrevet 9. mars 2020 Ja, men ikke sonet i fengsel. Var i en form for psykose, så ble innlagt og har fått behandling. Har slitt med dårlig samvittighet, og den kommer tidvis nå og da... Men har heldigvis fått mye hjelp av psykologer til å bearbeide og å skille jeg-et fra mennesket jeg var i psykose. Har mann, men våger ikke å få barn. Anonymkode: d6f1d...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. mars 2020 #19 Del Skrevet 11. mars 2020 Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger, innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 På 9.3.2020 den 10.27, Hr. Aktiv skrev: Et liv er liksom ikke verdt mere i dag. Noe å reflektere over når du kjører i "315 km/t"... Anonymkode: 776e0...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå