AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Jeg skal kjøpe bil. Fullfinansiering. Ønsker selvfølgelig å betale minst mulig i rente. Kan låne opp på bolig og vurderer sa boligkreditt framfor vanlig boliglån. Noen tips eller råd? Anonymkode: 659be...366
Krakatoa Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 Ikke lån på boligen hvis du ikke øker avdraget tilsvarende. Biler taper seg fort i verdi, og eventuell fri kapital du har i boligen bør brukes på vedlikehold og oppgradering av bolig, ikke en bil. Det mener i alle fall jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 30 minutter siden, Krakatoa skrev: Ikke lån på boligen hvis du ikke øker avdraget tilsvarende. Biler taper seg fort i verdi, og eventuell fri kapital du har i boligen bør brukes på vedlikehold og oppgradering av bolig, ikke en bil. Det mener i alle fall jeg. Jeg har knapt noe igjen i boliglån og utvendig vedlikehold taes via husleie. Planen er å betale ned på bil med 4-5000 i måneden uavhengig av type lån . Anonymkode: 659be...366
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 Jeg ble anbefalt og IKKE ta det opp på huslån. Tok lån hos Santander, var helt ny bil. Men jeg hadde egenkapital på 70 000 kr. Bilen kosta nesten 200 000kr og betalte den ned på 2 1/2 år. Hadde lånet blitt bakt inn i huslånet hadde jeg fremdeles betalt for bilen. Dette er noen år siden. Anonymkode: e4081...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå