Gå til innhold

Ut-på-byenklær for oss som ikke er tjue lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel kanskje at det er slik jeg går på jobb, så føler meg ikke spesielt pyntet når jeg går slik på byen..? 🤔 

Ser mange har foreslått dressbukser, det er veldig fint på andre. Jeg har desverre altfor lange ben til å kunne kjøpe noe annet enn jeans. 🙄

Ts 

Anonymkode: 823ab...674

Det finnes noen butikker som har penbukser med ekstra beinlengde😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trang leopardtopp, trange skinntights, knallrosa leppestift, og boots funker alltid 😍

Anonymkode: 76771...178

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trang leopardtopp, trange skinntights, knallrosa leppestift, og boots funker alltid 😍

Anonymkode: 76771...178

Jepp, superclassy😉

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel kanskje at det er slik jeg går på jobb, så føler meg ikke spesielt pyntet når jeg går slik på byen..? 🤔 

Ser mange har foreslått dressbukser, det er veldig fint på andre. Jeg har desverre altfor lange ben til å kunne kjøpe noe annet enn jeans. 🙄

Ts 

Anonymkode: 823ab...674

Det finnes butikker som har bukser med ekstra lengde. Jeg har veldig lange bein selv og må kjøpe bukser på nett i butikker som har tall-avdeling.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal si meg enig i at skoene er umoderne. Men det er bare et tiår siden sånne sko var moderne, og da så jeg ofte unge mennesker i lignende sko. Så at slike sko kun blir brukt av bokklubb-bestemødre er jeg ikke helt enig i. 

Skjerfet synes jeg kler henne. Morsomt med den røde kanten som henter opp igjen fargen fra vesken, tenker at det binder hele antrekket sammen. 

Ellers er jeg faktisk enig med deg i at sånne topper sjelden er kledelig, og at ermer og litt utringning ville gjort den mer feminin. Men denne damen har utrolig flotte armer så jeg skjønner godt hvorfor hun har valgt den. 

Jeg tror nok vårt syn på hva som er et pent antrekk ofte er litt for preget av motebildet. Dessverre. Men heldigvis finnes det folk som våger å kle seg litt annerledes og som ikke føler behovet for å følge mote men heller velger klær basert på hva som kler kroppen deres. Jeg tror virkelig ikke denne damen på bildet ville sett like bra ut i en moteriktig olabukse à la mom-jeans og en bluse med store volanger på ermene, enda det er kjempemoderne å kle seg sånn. 

Anonymkode: bbc9d...0b5

Motebildet svinger jo, men er mye mer stabilt enn det har vært tidligere. Eksempelvis ser jeg nå at de aller yngste (født etter 2000) velger 90-tallsmote igjen. Det er også kommet mer slengbukser tilbake, men like mange går uten sleng med enten rette ben eller skinny ben hele veien. Forøvrig er "Skam-moten" som preger motebildet helt utrolig uflatterende, men så lenge man ikke er 19 så er det jo ingen grunn til å kle seg slik. Dette går alltid i bølger, og hvis de yngste vil avseksualisere seg helt får de selvsagt lov til det.

Antrekket du refererer til er også et "safe" antrekk for min del. Det er et type pent antrekk som gjør at man kler seg litt opp i alder. Tar man på seg noe en som er ti år eldre også gjerne kunne godt med, er man jo på den trygge siden. Risikoen er jo at man ikke tar seg så godt ut som man kunne gjort, eller ser eldre ut.

Merker forøvrig at det er veldig ulike holdninger til bekledning rundt om i landet, og det er kanskje også litt by vs. bygd. Det å "nærme seg 40", altså være i slutten av tredveårene er ingen alder slik jeg ser det, i hvert fall ikke i den kategorien at man må begynne å "passe på". Kate Beckinsale (47 i år) er fortsatt en jeg henter moteinspirasjon fra, og hun var jo i slutten av tredveårene for ti år siden. 

Slik jeg ser det: det er helt greit å prøve å se ung ut. Det betyr i prinsippet bare at man gjerne fortsatt vil være fresh, ungdommelig, vital og sexy. Det blir kun en negativ ting når man forsøker å se ung ut ved å kopiere det unge mennesker har på seg. Mange ungdommer har jo ikke peiling på stoffkvalitet, farger eller snitt som kler dem, og mange ser bra ut til tross for det de har på seg, ikke på grunn av det. Mange kvinner kunne med fordel gjort litt mer ut av seg, og vist frem det som ser bra ut. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, KittyNose skrev:

Synes ikke det der var noe fint 🙈

Fint for dem som nærmer seg 60, men TS sa vel at hun nærmer seg 40. For dem som er under 25 går det antakelig ut på det samme :) 

Skrevet

Damen i 50-60 årene på bildet er rik, vesken på bildet er en Birkin-veske, de koster ofte opp i 100 000 kr.   Men rikdom og god smak trenger ikke å høre sammen. Bare se på Kardasssjans, kler seg stort sett trash bestandig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde reverse image search på bildet av dama med leopardskjerf og hovedforslaget som kom opp var mote for 65 år gammel kvinne :fnise:

Anonymkode: b566c...d4a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så galt med det antrekket? Hun har valgt farger som kler henne og som harmonerer med hverandre. Hun har valgt en ledig bukse for å gi god balanse mellom over- og underkropp. Hun har valgt en ermeløs topp for å vise frem de flotte armene sine. Dette er tydeligvis en dame som vet å kle sin kropp. Jeg synes det var et pent og kledelig fritidsantrekk til sommerbruk til en godt voksen dame. 

Men det var ikke fritidsantrekk TS var ute etter. TS er knapt 40 - damen på bildet er rundt 60+, stor forskjell. 

Anonymkode: 55f41...747

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke gå for skinntights, utrolig kleint plagg på de fleste! Spesielt damer på min alder(35+)😑

Kan til nøds gå om du har metalstilen eller er på rockekonsert 

Anonymkode: ecd73...fdf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor foreslår så mange pumps? Det rælet av noen stylter, er jo ren tortur å gå i. 

Anonymkode: f3046...716

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor foreslår så mange pumps? Det rælet av noen stylter, er jo ren tortur å gå i. 

Da har du vært uheldig, mange gode pumps der ute. Og de trenger overhodet ikke være stylter. 3-4 cm går helt fint. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når de har reim og er max 8 cm høye.  

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe  Modellen på bildet ser jo også ut til å være litt eldre enn 40. 

Men av ren nysgjerrighet, hva ved det antrekket gjør det upassende for en kvinne på 30-45? Hva er det som gjør at dere tenker at dette antrekket er forbehold godt voksen damer? Er det de behagelige buksene? For jeg tenker faktisk at jeg fint kunne kledd meg i noe lignende en varm sommerdag. 

Da har du en adskillig mer "godt voksen" stil enn mange på over 40 år. Jeg er over 40 og kunne aldri i verden brukt det antrekket, uansett hvor slank jeg hadde vært eller hvor pene armer jeg hadde hatt. For meg er det selve definisjonen på godt voksen dame som i passert 60 år med god margin. Jeg ville kjøpt antrekket til min spreke og "ungdommelige" farmor på 90 år. Hun hadde elsket det, men kanskje helst med ermer.

Når jeg en sjelden gang er ute på byen, går jeg i det jeg føler meg vel i, uten tanke på hva som er trendy. Vanskelig å definere, men noe ala disse antrekkene:

Når jeg ikke gidder å pynte meg så veldig, men heller går for en mer hverdagslig og nedtonet stil (minus det store skjerfet):

Jennifer+Aniston+Leaving+Set+Wanderlust+

Når jeg er litt mer i pyntemodus blir det noe ala dette (bare litt lengre skjørtelengde og fremdeles ikke noe digert skjerf):

431613__3684379.jpg

bcf3f2c2a8a928ffacd2d54854337f97.jpg

black-leather-jacket.jpg

Jeg liker skinnjakke, men kan like gjerne bruke jeansjakke til antrekkene.

Endret av Ardwinna
  • Liker 6
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe  Modellen på bildet ser jo også ut til å være litt eldre enn 40. 

Men av ren nysgjerrighet, hva ved det antrekket gjør det upassende for en kvinne på 30-45? Hva er det som gjør at dere tenker at dette antrekket er forbehold godt voksen damer? Er det de behagelige buksene? For jeg tenker faktisk at jeg fint kunne kledd meg i noe lignende en varm sommerdag. 

Buksene er vel det eneste ved antrekket som jeg kunne vurdert (selv om jeg ikke liker hvite bukser). Skoene er helt krise, og selv om metallic-fargede loafers var in for noen år siden, så er det noe med både fasongen og "pynten" som bare gjør de helt feil. Skjerfet kunne kanskje passere under tvil, men da til et helt annet antrekk og knytt på en helt annen måte: Green Leopard Scarf by Bella and Blue

Men fint er det fortsatt ikke. Toppen har et skikkelig uflatterende snitt - den er for "rett opp og ned", har for liten halsutringing og er for trang over brystpartiet, og fargen er blass. Hårsveisen og øredobbene til kvinnen er heller ikke akkurat ungdommelig. Jeg nærmer meg 50 og ville aldri tenkt på å kle meg noe i nærheten av det bildet du la ut. Hele stilen er i grunnen litt utdatert, den er ikke en gang hva jeg ville beskrive som klassisk.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så galt med det antrekket? Hun har valgt farger som kler henne og som harmonerer med hverandre. Hun har valgt en ledig bukse for å gi god balanse mellom over- og underkropp. Hun har valgt en ermeløs topp for å vise frem de flotte armene sine. Dette er tydeligvis en dame som vet å kle sin kropp. Jeg synes det var et pent og kledelig fritidsantrekk til sommerbruk til en godt voksen dame

Ja, men tipset var til ts. Og hun er 40. Ikke 65+. 

Jeg er nesten 60, og ville aldri tatt på meg dette antrekket. 

Anonymkode: 946cf...0fe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

F4B1AE14-D151-4F3D-AB85-3799D1207884.jpeg

Anonymkode: 92650...e25

Ts er 40, ikke 65+.

Anonymkode: 977e6...6dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noe sånn? Kanskje litt enkelt men er ihvertfall ikke overpyntet. :) 

98AC0444-AE17-4E17-A831-A326D5C7F5E1.jpeg

D0408E72-CA5C-41D8-99C6-D36267016FD5.jpeg

CFA738AE-DB57-464F-8DF6-548B262619EE.jpeg

CD6D50E4-1499-4650-A3D6-766FB65CA2DC.jpeg

B35F9F9D-1E0D-4980-80C7-8455808809DC.jpeg

BED5361F-CF59-4B0E-B486-DD0B162B0C20.jpeg

FC83AAAA-8867-4250-A776-1136233B8E89.jpeg

Anonymkode: f1989...0e5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på hva du føler deg komfortabel OG fin i!
Sist jeg var ute på middag så hadde jeg sorte, korte, litt løse skinnbukser, en henslengt halvlang sort silkebluse, en sort ankelsid og vid strikket kimono, sorte loafers fra Dr Martens med leopard på snuten, og en sort fedora. Var usikker på om middagen var vennskapelig, eller en date, så holdt det litt klassisk og trygt med all black. 

Kan godt kjøre lårkort skjørt, mørke strømpebukser, ankelstøvletter og strikkagensere på byen også, men aldri kløft og full pakke, liksom. Har jeg blomstrete, lang kjole, så kompenserer jeg med sneakers for å holde det nedpå. Får alltid komplimenter, og folk kommer bort for å prate. Tror stilen min er nedpå og lite avskrekkende. Vanker ikke på steder hvor det kryr av menn i dress, men heller steder med urbane 25-50åringer, som ikke doller seg helt kardashian for å gå ut.

Anonymkode: a241d...dec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenk på hva du føler deg komfortabel OG fin i!
Sist jeg var ute på middag så hadde jeg sorte, korte, litt løse skinnbukser, en henslengt halvlang sort silkebluse, en sort ankelsid og vid strikket kimono, sorte loafers fra Dr Martens med leopard på snuten, og en sort fedora. Var usikker på om middagen var vennskapelig, eller en date, så holdt det litt klassisk og trygt med all black. 

Kan godt kjøre lårkort skjørt, mørke strømpebukser, ankelstøvletter og strikkagensere på byen også, men aldri kløft og full pakke, liksom. Har jeg blomstrete, lang kjole, så kompenserer jeg med sneakers for å holde det nedpå. Får alltid komplimenter, og folk kommer bort for å prate. Tror stilen min er nedpå og lite avskrekkende. Vanker ikke på steder hvor det kryr av menn i dress, men heller steder med urbane 25-50åringer, som ikke doller seg helt kardashian for å gå ut.

K44 her, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...