Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller holder det med en fuktighetskrem til begge deler? Eks. Bare bruke dagkrem eller en som ikke er spesifisert?

Anonymkode: 6dc5a...a34

AnonymBruker
Skrevet

Det går heeelt fint å bruke dagkrem dag og natt. :) 

Anonymkode: 0a545...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan huden din er. Selv bruker jeg dag og nattkrem, da huden min trenger mer fukt om natten. Det finnes egne dag og nattkremer, men det er også en del som er ment å kunne brukes både dag/natt kombinert. Har du ikke store hudproblemer, og ikke trenger aktive antiage ingredienser kan du like godt velge en krem som kan benyttes både dag og natt. 

Anonymkode: d9b4c...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Poenget med dagkrem er å forebygge skade fra vær/ kulde/ sol / datastråling etc. Nattkrem har andre virkestoffer, enkelt forklart for å reparere påkjenninger huden har fått ila dagen. 

Anonymkode: c9f53...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på huden. 

Da jeg var yngre merket jeg at huden raskt ble avhengig av krem, og tørrere. Så jeg brukte kun nødvendige ting, som solkrem i sola, tynt lag med fukt for å gi godt grunnlag til sminke, og en tyngre krem om huden var tørrere. Helst ingenting. 

Nå når huden er litt eldre har jeg en enorm effekt av å bruke tilpasset serum og tilpasset krem. Både serum og krem varieres mye med hvordan huden er, årstider, hva jeg skal den dagen, med mer. 

Men grovt sett stemmer det andre allerede har påpekt. Dagkremen skal være en barriere mot dagen, ikke for fet, et godt grunnlag for evt sminke. Nattkremen skal være rikere, og trenger kun ha fokus på pleiende egenskaper. 

Anonymkode: b301b...891

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med dagkrem er å forebygge skade fra vær/ kulde/ sol / datastråling etc. Nattkrem har andre virkestoffer, enkelt forklart for å reparere påkjenninger huden har fått ila dagen. 

Anonymkode: c9f53...dbf

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på huden. 

Da jeg var yngre merket jeg at huden raskt ble avhengig av krem, og tørrere. Så jeg brukte kun nødvendige ting, som solkrem i sola, tynt lag med fukt for å gi godt grunnlag til sminke, og en tyngre krem om huden var tørrere. Helst ingenting. 

Nå når huden er litt eldre har jeg en enorm effekt av å bruke tilpasset serum og tilpasset krem. Både serum og krem varieres mye med hvordan huden er, årstider, hva jeg skal den dagen, med mer. 

Men grovt sett stemmer det andre allerede har påpekt. Dagkremen skal være en barriere mot dagen, ikke for fet, et godt grunnlag for evt sminke. Nattkremen skal være rikere, og trenger kun ha fokus på pleiende egenskaper. 

Så det er ikke bare humbugg? Dere merker forskjell?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke bare humbugg? Dere merker forskjell?

Legger jeg sminke på nattkrem blir det bare kliss og ujevne partier. 

Bruker jeg en lett dagkrem på tørr hud som trenger pleie har det ingen effekt. 

Bruker jeg solfaktor får jeg små utbrudd (huden min er ikke glad i spf), så det brukes kun ved behov. 

Fetere kremer gjør porene mine mer synlige, mens lette gelkremer (dagkremer) krymper disse. 

Dropper jeg hyaluronsyre krever huden mye mer fuktighetskrem. Dropper jeg aha eller c-vit blir den gusten og grå. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan bruke dagkrem både dag og kveld så lenge den ikke inneholder solfaktor. Nattkrem skal ikke benyttes på dagtid da denne ikke er laget for å beskytte, men å reparere og å gi huden næring. 😊

Skrevet

Du kan bruke dagkrem om natten, men ikke nattkrem om dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mooria skrev:

Du kan bruke dagkrem om natten, men ikke nattkrem om dagen. 

Hvorfor? Nattkrem er ofte fetere for å mate huden mer. Ikke noe stress å bruke den om dagen dersom man ønsker?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Nattkrem er ofte fetere for å mate huden mer. Ikke noe stress å bruke den om dagen dersom man ønsker?

Nei det går fint så lenge du ikke bruker foundation eller annen sminke i tillegg,, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...