Gå til innhold

Skal til London om to uker .... redd for corana

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en jobb reise . Er det dumt å dra? Bør jeg bli hjemme ? Kjenner jeg gleder meg ikke Til den turen i det hele tatt nå. 

Anonymkode: 8005d...2b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde folk faktisk vært så redde for dette Corona viruset som de sier så hadde de ikke reist rundt som de gjør.

Anonymkode: 84b51...adf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde for min del utsatt all reise jeg ikke absolutt må gjennomføre. Ikke egentlig redd for å bli syk, men er lite lysten på karantene i utlandet. 

Anonymkode: 13f5c...dd6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også til London da, må bare avvente råd fra helsemyndighetene. 

Anonymkode: b5bd2...6d7

AnonymBruker
Skrevet

I min jobb er alle utenlandsturer avlyst inntil videre. Vurderes case by case, men lite kult å bli satt i karantene utenlands.

Anonymkode: 9bcc9...882

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiser du til risikoområde vil du bli satt i karantene og ikke få penger for det. Da må du bruke feriedager eller ulønnet perm

Anonymkode: 4a6a2...4cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men London er vell per i dag ikke regnet som risikoområder? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiser du til risikoområde vil du bli satt i karantene og ikke få penger for det. Da må du bruke feriedager eller ulønnet perm

Anonymkode: 4a6a2...4cf

Folketrygdloven er oppdatert:

I helt spesielle tilfeller kan det også gis rett til sykepenger etter § 8-4 første ledd, for personer som ikke selv har fått bekreftet noen underliggende sykdom, men som er eller antas å være bærere av en smittsom sykdom som er av betydning for folkehelsen. Dette vil være aktuelt i forbindelse med virusutbrudd der verdens helseorganisasjon har erklært utbruddet som en «alvorlig hendelse av betydning for internasjonal folkehelse», som for eksempel koronavirus (2019-nCoV). Dersom legen etter en faglig forsvarlig vurdering kommer til at personen antas å være smittebærer av en slik sykdom, og det er viktig at personen ikke arbeider av hensyn til å motvirke spredning av den smittsomme sykdommen, skal dette godtas som grunnlag for sykepenger. Den smittsomme sykdommen har i slike tilfeller medført arbeidsuførhet for personen.

Selv om det åpnes for at smittefare kan gi rett til sykepenger etter folketrygdloven § 8-4 første ledd, må de øvrige vilkår for rett til sykepenger være oppfylt. Det må blant annet undersøkes om det er muligheter for å unngå smittefare ved tiltak på arbeidsplassen og ved tilrettelegging av arbeidsoppgavene, se § 8-8 første ledd.

Anonymkode: ed9c6...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiser til London på tirsdag. Kommer ikke til å gjøre så mye annerledes, bortsett fra å være litt ekstra nøye med håndhygiene osv.

Ikke redd for viruset, mer redd for å ikke komme hjem når jeg skal.

Anonymkode: 381bc...86b

• Liker 3
Gjest Ufordragelig
Skrevet

Hørt om munnbind? Er du urolig då enten bli hjemme eller bruk det. Kjøp 100. Så har du. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ufordragelig skrev:

Hørt om munnbind? Er du urolig då enten bli hjemme eller bruk det. Kjøp 100. Så har du. 

Er det mulig å fortsatt ikke få med seg at munnbind ikke fungerer,  heller tvert  imot?

Anonymkode: 05df5...e4a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I min jobb er alle utenlandsturer avlyst inntil videre. Vurderes case by case, men lite kult å bli satt i karantene utenlands.

Anonymkode: 9bcc9...882

Samme med min jobb. Konferanser etc utgår

Anonymkode: 35f2f...d22

AnonymBruker
Skrevet

Reis. Du dæver ikke av det.

Anonymkode: 38c27...d92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Reiser selv til USA om en uke. Går nok bra.

Anonymkode: 27e51...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser som vanlig. To turer før påske. Innretter meg etter offentlige råd. Noe annet blir rent hysteri. 

Anonymkode: 0dc0b...1ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på ferie til England i starten av påska, for å besøke familien (mannen min er engelsk).
Håper inderlig ikke vi må avbestille/at myndighetene fraråder reiser dit, for dette har både vi, barna og besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn gledet oss til lenge....

Anonymkode: b2513...3e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en jobb reise . Er det dumt å dra? Bør jeg bli hjemme ? Kjenner jeg gleder meg ikke Til den turen i det hele tatt nå. 

Du er allerede i Norge. Et av de landene i Europa jeg ville vært reddest for å reise til om jeg var fra et annet land. 

Anonymkode: 8da4f...6e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk bruke fornuft og ikke reise hvis det ikke helt nødvendig? Jo mer forsiktig folk er jo fortere kan vi stoppe dette. I slike tilfeller er det helt ok og være litt for pinglete syns jeg. Ikke lek tøff, det kan du få midt i trynet! 

Anonymkode: fb6a1...94f

• Liker 1
Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Reiseliv) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Kropp og helse.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...