Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 20-årene, studerer fulltid og har en samboer. Av og til får jeg spørsmål om jeg har noen hobbyer eller fritidsinteresser, og jeg føler meg alltid så unormal som ikke har noen spesielle ting jeg gjør. Jeg er på universitetet i ukedagene. Resten av dagen/kvelden i ukene går til å lage middag, surfe på nettet, lese bok eller se på tv. Ca en kveld i uka møter jeg venninne for å gå tur med henne og hunden. Jeg trener kanskje en gang i uken, ved at jeg løper utendørs. Trener fordi jeg synes det er deilig å løpe ute, ikke fordi jeg er spesielt treningsinteressert. 

I helgene møter jeg kanskje venner en kveld, ellers er jeg hjemme og leser, ser serie, lager noe godt (baker f.eks.) og henger på internett. Kan gå tur i skogen enten alene eller med samboer. Drar hjem på helgebesøk til familie ca. en ganger i semesteret, drar også på turer med venner kanskje en gang i semesteret (f.eks. langweekendtur, hyttetur). Drar av og til på kino, ut og spiser osv. med venner eller samboer. Jeg bare føler meg så kjedelig som ikke har noen interesser. Samtidig har jeg ikke noe annet jeg vil gjøre. Er jeg unormalt kjedelig? Mangler jeg en hobby?

Anonymkode: 68044...2ee

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke overtenk på dette, i dag skal mange ha noe å gjøre HELETIDEN! De skal stimuleres hvert sekund i en eller annen form.

Å gjøre ingenting er jo supert, å slappe av :) 

Menneskene som må ha noe å gjøre heletiden er ikke "Normale", glem hva som er normalt/normer. Gjør det som passer deg selv, om du møter mennesker i livet som ikke godtar din måte å leve på så må du fjerne disse menneskene fra deg.

Du må få deg litt bedre selvtillit, du lever som et gjennomsittlig menneske i din situasjon :) 

Anonymkode: ca7ef...c56

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Se på TV, bake osv kan være likestilt med andre hobbyer. Ikke prøv å definer det så nøye, men fokuser på om du liker det du bruker tid på. 

Anonymkode: 4e817...18e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det kan virke som man er unormal. Hadde en venninne som spurte hva jeg hadde drevet med i det siste og da svarte jeg hva jeg hadde gjort. Som er å se serier, lese bok, gå tur, trene og sånne ting, men hun ble aldri fornøyd med mine svar. Det virket som man måtte gjøre noe spennende hele tiden og jeg følte meg alltid dødskjedelig når jeg snakket med henne.

Det er vel helt normalt å gjøre slike ting. Jeg har noen andre hobbyer, men det driver jeg ikke med hver dag og ikke hver uke engang heller.

Anonymkode: acf0a...0df

Gjest Dævendøtte
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drar av og til på kino, ut og spiser osv. med venner eller samboer. Jeg bare føler meg så kjedelig som ikke har noen interesser. Samtidig har jeg ikke noe annet jeg vil gjøre. Er jeg unormalt kjedelig? Mangler jeg en hobby?

Synes du gjør mye jeg :) Det virker jo som om du gjør det du har lyst til, så for meg virker du helt normal. 

AnonymBruker
Skrevet

Det ironiske er jo at dette er i ferd med å trekkes inn i arbeidslivet også. Hvor aktiv man er på fritiden skal med i vurderingen på hvor god arbeidstaker man er.....

Anonymkode: 52009...565

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Utifra posten din leser jeg at du har lesing, serier, film, hundehold, matlaging og friluftsliv som hobby.

Anonymkode: baab7...c6e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ironiske er jo at dette er i ferd med å trekkes inn i arbeidslivet også. Hvor aktiv man er på fritiden skal med i vurderingen på hvor god arbeidstaker man er.....

Anonymkode: 52009...565

Arbeidslivet er helt ødelagt, urimelige krav stilles for å gjøre en jobb.

Før kunne man gjøre jobben sin, dra hjem. Thats it.

I dag skal man leve og ånde for jobben. Ta over livet på fritiden også, er ikke rart mange faller utenfor i dag.

Anonymkode: ca7ef...c56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på bøker og lesing som en av mine hobbyer. Til en viss grad TV-titting også :) Og du trener jo jevnlig (løpingen), det er jo noe du gjør jevnlig og liker så det er jo på en måte definisjonen på en hobby? Må jo ikke være basehopping eller strikking man driver med for å definere det som en hobby eller interesse. Trenger heller ikke være altoppslukende. Er du noe interessert i disse tingene du gjør da, gir de deg glede og er det ting du ønsker å gjøre? Eller bare følger du etter andre og bare flyter med det som skjer? Om tilfellet er det første ville jeg nok ikke tenkt så mye på det. 

Anonymkode: fecb2...d83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er vesentlig meir aktiv en de jeg var student 😂 jeg hadde: skule - jobb - festing og reise heim til familien i blant. 

Anonymkode: 258ba...5b0

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utifra posten din leser jeg at du har lesing, serier, film, hundehold, matlaging og friluftsliv som hobby.

Dette :)

• Liker 3
Skrevet

Å slappe av er undervurdert. De fleste opplever stress i livet, ofte i forbindelse med jobb eller studier. Nyt livet. Gjør det du har lyst til. Det betyr ikke at du er kjedelig eller unormal. 

• Liker 8
Skrevet

Det kommer vel ann på hva man anser som hobby? For meg høres det ut som at baking, lesing, tur og løping er dine hobbier.

En hobby, eller fritidsaktivitet, kan være helt normale greier man gjør i hverdagen (som å gå tur, bake boller, etc.). Det må ikke nødvendigvis være noe superspesielt man bruker all ledig tid på (som å håndmale bittesmå fantasyfigurer).

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det her er livsstil.

AnonymBruker
Skrevet
På 8.3.2020 den 21.10, O.G. skrev:

Alt det her er livsstil.

Så hva definerer du som hobby? Alt man gjør i livet er per definisjon en del av en livsstil. Det viktigste her er at TS gjør masse som kan likestilles med andre hobbyer og det bør absolutt være bra nok så lenge h*n trives med det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du høres helt normal ut. Du kunne ramset opp tingene du gjør som hobbyer, men du anser dem bare som en del av dagen din. Det er vel mer et definisjonsspørsmål enn noe annet. 

Jeg er også i 20-åra og har heller ingen "hobbyer" sånn sett, jeg anser ikke trening, lesing eller å være med venner som en fritidsaktivitet selv om det strengt tatt er det. Sikkert fordi jeg hadde veldig mange organiserte fritidsaktiviteter i ungdommen og det har blitt litt min interne definisjon av det. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hva definerer du som hobby? Alt man gjør i livet er per definisjon en del av en livsstil. Det viktigste her er at TS gjør masse som kan likestilles med andre hobbyer og det bør absolutt være bra nok så lenge h*n trives med det. 

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Høres  h e r l i g ut! Du leser bøker, det er en interesse 😃

Anonymkode: 6f860...892

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke hobbyer. Jeg ser ikke på det å se TV, trene innimellom (med mindre man er super opptatt av fitness og trener hver dag), surfe, være med venner, lufte hunden som hobby. 

Det er liksom bare noe som man normalt sett gjør i hverdagen. 

Når noen spør meg så sier jeg at jeg ikke har noen spesielle interesser. Men noen maser jo. Da sier jeg bare "det blir ikke så mye tid til annet i hverdagen. Jeg kommer hjem fra jobb og går tur med hunden, lager middag, slapper litt av, gjør noe husarbeid. Mer enn det rekker jeg ikke. I helgene er jeg ofte med venner, deler en flaske vin mens vi ser film, lager noe godt til middag, besøker familie osv". 

Føler det er så mange som har hobbyer. Strikker, leser (det gjør jo du), holder på med en idrett, jobber frivillig, driver med klatring, dykking, ski osv.

Anonymkode: ddcdc...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litteratur og film går under kultur, og det er en interesse/hobby i min bok. 

Anonymkode: e4fb8...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...