Gå til innhold

Redd for å ødelegge familieforholdet- er det jeg som er sær og kjip?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet frisør, men jobber ikke med det lenger. Jeg jobber 50 %  og studerer 100 % i tillegg på høgskolen. Jeg har tre barn på 10, 7 og 6 år så det sier seg selv at dagene kan være hektiske..... mannen min jobber 100 % natt og studerer 100 % så dagene er fyllt opp kan man si.... Så har jeg en eldre søster som er sykmeldt grunnet svangerskap, har mannen sin hjemme i pappaperm, hun har tilstadighet bsrnevakt flere dager i strekk fordi hun er sliten. Hun sitter på to store leil som hun leier bort og bor i en enebolig.

Det som jeg blir så innmari sur av er at hun spør om jeg kan fikse håret hennes.... jeg gidder ikke jobbe gratis i en allerede hektisk hverdag. Og jeg må betale penger for å gå til frisøren selv.....  

Er det bare jeg som er skikkelig kjip???

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke kjip. Hun tenkte seg sikkert ikke om før hun spurte. Bare si nei du :)

Anonymkode: 36d3f...176

• Liker 14
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er ikke kjip. Hun tenkte seg sikkert ikke om før hun spurte. Bare si nei du :)

Anonymkode: 36d3f...176

Hun spør veldig ofte...... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Allegodetinger3 skrev:

Hun spør veldig ofte...... 

Da sier du ifra tydeligere at du aldri klipper, eller isåfall alltid tas x kroner i betaling siden det går av din tid. 

Anonymkode: dbab5...53e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har hun en tjeneste hun kan gjøre tilbake som vil hjelpe deg? Nå vet jeg ikke hvordan søskenforhold dere har, men jeg hadde lett gjort det for søstra mi. 

Anonymkode: 908f5...f8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Allegodetinger3 skrev:

Jeg er utdannet frisør, men jobber ikke med det lenger. Jeg jobber 50 %  og studerer 100 % i tillegg på høgskolen. Jeg har tre barn på 10, 7 og 6 år så det sier seg selv at dagene kan være hektiske..... mannen min jobber 100 % natt og studerer 100 % så dagene er fyllt opp kan man si.... Så har jeg en eldre søster som er sykmeldt grunnet svangerskap, har mannen sin hjemme i pappaperm, hun har tilstadighet bsrnevakt flere dager i strekk fordi hun er sliten. Hun sitter på to store leil som hun leier bort og bor i en enebolig.

Det som jeg blir så innmari sur av er at hun spør om jeg kan fikse håret hennes.... jeg gidder ikke jobbe gratis i en allerede hektisk hverdag. Og jeg må betale penger for å gå til frisøren selv.....  

Er det bare jeg som er skikkelig kjip???

Du er overhodet ikke kjip! Si nei med den beste samvittighet (eller gjør det mot betaling om du ønsker å tjene litt ekstra). 

Anonymkode: 78228...4a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi et godt søskenforhold og jeg hadde lett klippet søsteren min gratis.

Anonymkode: e2d6d...a41

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes du er litt kjip her 🙁

Du kan jo tilby søsteren din å komme hjem til deg en kveld når du likevel er hjemme og da kan dere få dere en prat og du kan klippe henne. Det er viktig at du ikke trenger å bruke tid på transport til henne, det er hun som skal legge til rette for at dette blir så enkelt som mulig for deg. Greit nok at du har en veldig travel hverdag, men litt tid til din søster synes jeg du bør ta deg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk du er litt kjip, det er din egen søster det er snakk om. Hun spør sikkert ikke bare for å spare penger, men fordi det er mer behagelig at du som kjenner henne gjør det, og fordi det faktisk er vanlig å hjelpe nærmeste familie med slike ting. Jeg hjelper f.eks tantebarn med innleveringer og leser, fordi jeg er lærer. Hvis du føler at du absolutt ikke har tid, så må du forklare hvor utslitt og overarbeidet du er.

Anonymkode: 4676d...afd

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes du godt kan si nei, men bare forklar situasjonen, at du har så mye å gjøre med jobb, studier, hus, hjem, barn og familie osv. at tiden ikke strekker til.

Jeg ser at flere sier at de hadde gjerne gjort det for sin søster, men det er jo ikke det som er poenget her. TS beskriver en svært hektisk hverdag der både hun og mannen kombinerer jobb med studier, dessuten har de 3 barn. Søsteren spør ofte om gratis frisørtjeneste fra TS, er sykemeldt med svært god tid og har god økonomi ut fra beskrivelsen, altså er hun ikke avhengig av gratis frisørhjelp fra en veldig travel TS. Hun burde altså kunne gå til en praktiserende frisør og betale for det.

Men TS, har du tenkt på at søsteren din kanskje ikke bare spør deg pga. frisørtjenesten, men også for det sosiale? Som sykemeldt savner hun kanskje litt sosial omgang, og det får hun i samme slengen hvis du fikser håret hennes ofte.

AnonymBruker
Skrevet

"Hvis du kan ha ungene 1-2 timer neste lørdag."

"Hvis du fikser gave fra oss begge til 80 års laget"

"Hvis du kan bake en kake til x sin bursdag"

Anonymkode: 2d431...3e7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Da svarer du bare at det går så i ett at du ikke vet om du rekker det.

Men, dersom dette også er sosial tid for dere så hadde jeg tenkt meg litt om før jeg sa nei. Du er åpenbart litt misunnelig på henne på etellerannet vis - eller irritert da.

Hun ber jo ikke om at noen pusser opp stua hennes liksom.

Anonymkode: df371...9ad

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan jeg klippe deg, svarer du. Og legger ved nr til salongen. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hun synes du er veldig flink og skjønner hvordan hun vil ha det? 

Anonymkode: 10657...862

Skrevet

Høres ut som at du egentlig vil ha betalt. Kan du på en Ok måte si det som det er og fortell hva prisen er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...