Gå til innhold

Hvorfor så mange friluftsfolk på nettdating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettdating flommer over av folk som er veldig opptatt av friluftsliv. Ski, fjellturer, toppturer... Dette gjelder begge kjønn har jeg forstått. 

Hvorfor er det slik, snittet av befolkninga er vel ikke så besatt av friluftsliv? Kanskje en del lyver på seg litt om friluftsliv fordi det føles nødvendig for å få matcher, men det kan vel ikke være den eneste forklaringa. Tenker kanskje at dette er folk som ikke klarer å få forhold, de har høye forventninger og krav, samtidig som de kanskje er litt avstumpet og overfladisk følelsesmessig?

Det normale i mine øyne når man søker en partner er å lete etter noen man kan få et nært og godt forhold til, ikke fokusere på å gå på topptur sammen.

Anonymkode: 3cf63...a7c

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være fordi de er litt ferdig med å traktere byen for å finne seg en partner, noe som dermed ligger langt utenfor deres interesse. Du kan jo faktisk gå toppturer samme og få et nært godt forhold! Når jeg går turer med min kjæreste snakker vi sammen,spiser sammen, koser sammen, og nyter turen sammen. Nærhet er ikke noe du må sitte på en pub eller hjemme i stuen for å praktisere. Vet du hva! Man kan faktisk også elske sammen ute i naturen :) 

• Liker 4
Skrevet

Det er nok litt selvskryt i det. Å fremstille seg selv som en friskus selv om man stikker opp i fjellet halvannen gang i året er vel kanskje ansett som noe som øker salgbarheten? Det er nok en del som aller best liker seg i sofaen med en serie eller et spill, men som nøler med å dele sånt umiddelbart i frykt for å bli dømt av alle fjelltoppfolka.

En annen, litt kjedeligere grunn til at veldig mange stort sett har bilder tatt på topptur, sydenferie og fest, er at det ofte er da det blir tatt bilder. Hvis man tenker at selfies er litt teit, og at det er småflaut å spørre om noen kan ta et bilde for en, blir det jo disse man har da.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med deg. Jeg har ikke noe imot et bilde av en fjelltur på en datingprofil. Men når alle bildene består av fjell, sykkel, kano og treningstights blir jeg litt sånn :klo: Småkrampe.. 

Anonymkode: 0900b...ab2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk litt enig med deg. Jeg har ikke noe imot et bilde av en fjelltur på en datingprofil. Men når alle bildene består av fjell, sykkel, kano og treningstights blir jeg litt sånn :klo: Småkrampe.. 

Da passer vel ikke vedkommende for deg. Da vet du det. 

Anonymkode: ef62f...be1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, noen gjør det vel for å skryte eller selge seg inn hos andre. Det å fremstille seg selv som en aktiv person som er ute på aktiviteter og reise gjør kanskje flere fordi de tenker at det gjør dem mer spennende og en mer attraktiv person. At folk har erfart at de får flere matcher da?

Andre ser jeg at skrev at de trivdes best i naturen og bare hadde emojis med ulike aktiviteter.

Det "skremmer" i hvert fall meg vekk. Jeg går ikke særlig ofte på tur, men liker meg ute i naturen. Det er bare ikke min hovedinteresse og det skrev jeg også. Kanskje det gjorde at jeg fikk matcher fra de som var mer lik meg og ikke hadde behov for å fremstille seg som en perfekt person. Antall matcher fra feil mennesker var uansett ikke mitt hovedfokus.

Anonymkode: f7d90...ff9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er ikke nordmenn ett friluftsfolk da?

Vi eier enormt mange hytter, elsker å gå på tur, og alle kommuner har vel skiløyper.

Mange har hund,og vi har mye våpen per innbygger (jakt).

Jeg som kvinne driver selv med tur jakt og fiske.

Og en mann som liker å sitte i sofaen, har jeg ikke bruk for 😛

Anonymkode: d9cce...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er jo derfor vi legger de ut, så holder vi slike som deg på avstand. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Okapi skrev:

En annen, litt kjedeligere grunn til at veldig mange stort sett har bilder tatt på topptur, sydenferie og fest, er at det ofte er da det blir tatt bilder. Hvis man tenker at selfies er litt teit, og at det er småflaut å spørre om noen kan ta et bilde for en, blir det jo disse man har da.

Enig i dette! Sånn er det i alle fall for meg. Langt flere naturlige bilder av meg fra ulike skiturer og fjellturer enn hjemmefra... Og bare selfies er jo ikke positivt heller.

Hele nettdatinggreia er jo som alle andre sosiale medier (insta, snap, fb osv): Handler om å fremstille seg selv så perfekt som mulig. Enkelt og greit. Skal man bli kjent med personen bak fasaden må man treffes og bli kjent.

Anonymkode: 1df8e...483

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo derfor vi legger de ut, så holder vi slike som deg på avstand. 

Haha, er ikke verre enn at vi ikke passer sammen da :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Betyr ikke det at de liker public?

Anonymkode: 20e42...171

Skrevet

Synes selv det er litt for mange friluftsmenn der ute 😕 Jeg har nå skrevet veldig direkte at mitt liv er tv, film, sofa og spill. Ser for meg at det blir noen timer med Planet Zoo i dag og 🐼🐼

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Haha, er ikke verre enn at vi ikke passer sammen da :) 

Nei er akkurat det :)

Jeg hadde en kjæreste en gang som sa han elska turer i skogen, være på hytta ect

Vel, det stemte ikke, så han ble i ekstremt dårlig humør nàr han skjønte hvor mye jeg faktisk var ute.

Så endte med at jeg var ute alene og han venta på meg hjemme... 

Det fungerte IKKE. 

Jeg tenker at det å like tur og friluft, det er en såpass stor del av deg som person, da det tar slik tid og tilpasning.

Så da bør begge like det i ett forhold.

Samle på frimerker trenger man ikke dele liksom.

• Liker 1
Gjest Ufordragelig
Skrevet (endret)

Ettersom jeg ikke er en talibaner så kunne jeg ikke brydd meg mindre om en fjellgeit.

Endret av Ufordragelig
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er få som driver med polarekspedisjoner  så er det jo mange som liker turer i marka, stå på ski, gå opp mindre fjell, osv. 

Har bodd i både Oslo og Bergen og når det er pent vær så er turløpene stappfulle. 

Anonymkode: 3e588...065

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og veldig glad i friluftsliv. Men har inntrykk av at menn her hvor jeg bor, (Oslo), er mer Grunerløkkatravere. Iallefall de som forsøker å finne kjærligheten via nettet. Jeg kjenner at her er det faktisk vanskelig å finne noen med samme interesse. Marka er fin den, men det er ikke noe interessant for en som liker litt mer vill natur. Så jeg kommer til å flytte herfra til et sted hvor friluftsliv er mer vanlig del av hverdagen. Her i Oslo er friluftslivet mer sånn, ja, så kjører vi 4 timer i kø på fredagen for å komme til Hemsedal og kjøre skiheis og så kjører vi 4 timer i kø på søndagen for å komme oss hjem igjen. Nei takk.

Anonymkode: e7bc2...4af

• Liker 2
Skrevet

Jeg er byjente tvers gjennom og har ikke vært i nærheten av turgåing utenfor bysentre siden jeg gikk på skolen og ble tvunget. Men jeg synes man kan dele friluftfolket i to grupper. Den ene gruppen er den som er ganske normal, de går på ski litt nå og da, tar en fjelltur når det passer sånn og drar på hyttetur med venner, men de setter også pris på andre ting og kan gjerne ta noen late dager med lesing på verandaen og restaurantmiddag på kvelden. Jeg kunne nok ikke vært kjæreste med en i denne gruppen, men jeg har mange av dem både i vennegjengen og i familien og det er helt uproblematisk.

Og så har du nazi-gjengen som ikke har noe annet liv. Hver helg må de opp på minst 5 fjelltopper, og i feriene krysser de Hardangervidda et par-tre ganger som oppvarming før de krysser Norge både på langs og på tvers og bestiger Mount Everest på tampen. Om de en helg ikke skulle komme seg ut i naturen så må de løpe et maraton eller delta på triatlon eller noe annet som ser skikkelig jævlig ut. Det er den samme gjengen som mener at man er lat og bare sitter i sofaen som man ikke lever som dem og synes kaffe på bål og maur i trusa er toppen av lykke. Og denne gjengen er det jeg har fordommer mot, de er ikke sjarmerende bare fryktelig slitsomme og virker både krampaktige og maniske. 

Nå er det år og dag siden jeg har vært innom nettdating, men jeg mistenker vel at det er betydelig flere fra gruppen 1 der enn det er fra gruppe to. Mulig enkelte liker å fremstille seg som om de tilhører gruppe 2 fordi de tror det gir status eller noe, men i realiteten så tror jeg heller det skremmer bort flere mennesker enn man tiltrekker seg. Så vær fornøyd med å være normal og hyggelig og la nazi-gjengen få holde på for seg selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i turer i skog og mark, sommer som vinter. Matchen med en på Tinder som hadde turbilder og skibilder i profilen. Men klaget som bare det når jeg ba han på tur, for han hatet å gå turer....

Tror det bare er en måte å vise seg aktiv på. Om man er det i virkeligheten, må man finne ut gjennom de første møtene.

Anonymkode: 1df8e...483

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg er byjente tvers gjennom og har ikke vært i nærheten av turgåing utenfor bysentre siden jeg gikk på skolen og ble tvunget. Men jeg synes man kan dele friluftfolket i to grupper. Den ene gruppen er den som er ganske normal, de går på ski litt nå og da, tar en fjelltur når det passer sånn og drar på hyttetur med venner, men de setter også pris på andre ting og kan gjerne ta noen late dager med lesing på verandaen og restaurantmiddag på kvelden. Jeg kunne nok ikke vært kjæreste med en i denne gruppen, men jeg har mange av dem både i vennegjengen og i familien og det er helt uproblematisk.

Og så har du nazi-gjengen som ikke har noe annet liv. Hver helg må de opp på minst 5 fjelltopper, og i feriene krysser de Hardangervidda et par-tre ganger som oppvarming før de krysser Norge både på langs og på tvers og bestiger Mount Everest på tampen. Om de en helg ikke skulle komme seg ut i naturen så må de løpe et maraton eller delta på triatlon eller noe annet som ser skikkelig jævlig ut. Det er den samme gjengen som mener at man er lat og bare sitter i sofaen som man ikke lever som dem og synes kaffe på bål og maur i trusa er toppen av lykke. Og denne gjengen er det jeg har fordommer mot, de er ikke sjarmerende bare fryktelig slitsomme og virker både krampaktige og maniske. 

Nå er det år og dag siden jeg har vært innom nettdating, men jeg mistenker vel at det er betydelig flere fra gruppen 1 der enn det er fra gruppe to. Mulig enkelte liker å fremstille seg som om de tilhører gruppe 2 fordi de tror det gir status eller noe, men i realiteten så tror jeg heller det skremmer bort flere mennesker enn man tiltrekker seg. Så vær fornøyd med å være normal og hyggelig og la nazi-gjengen få holde på for seg selv.

Jeg ser du skriver om de som er ekstremt opptatt av friluftsliv på en veldig fordømmende måte, og samtidig virker det som om at du synes det er negativt at de har negative holdninger til mennesker som helst ligger på sofaen hele helgen og at de tenker at de er late. 

Jeg tenker at om man skal finne seg kjæreste er det nok lurt å jobbe med egne fordommer og ikke kalle folk som er veldig opptatt av noe en selv ikke er opptatt av som "nazi" for eksempel, for jeg tviler på at slike holdninger til andre mennesker blir sett på som attraktivt. Det er bare et tips. At en selv ikke trives med å koke kaffe på bål er helt greit, men er det ikke flott at andre mennesker har det bra med seg selv og gjør ting som er bra for både fysisk og psykisk helse? 

Anonymkode: af959...410

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser du skriver om de som er ekstremt opptatt av friluftsliv på en veldig fordømmende måte, og samtidig virker det som om at du synes det er negativt at de har negative holdninger til mennesker som helst ligger på sofaen hele helgen og at de tenker at de er late. 

Jeg tenker at om man skal finne seg kjæreste er det nok lurt å jobbe med egne fordommer og ikke kalle folk som er veldig opptatt av noe en selv ikke er opptatt av som "nazi" for eksempel, for jeg tviler på at slike holdninger til andre mennesker blir sett på som attraktivt. Det er bare et tips. At en selv ikke trives med å koke kaffe på bål er helt greit, men er det ikke flott at andre mennesker har det bra med seg selv og gjør ting som er bra for både fysisk og psykisk helse? 

Anonymkode: af959...410

Det er nettopp det jeg har uthevet som er det som gir meg fordommer mot dere, og grunnen til at jeg kaller dere både det ene og det andre. Er dere så selvgode og så lite oppdaterte at dere ikke vet at det finnes haugevis av andre måter å aktivere seg på? Det finnes treningsstudio, dansestudio, yogastudio, fotballbaner, ishaller, tennisbaner, håndballbaner, turnhaller og så videre, og så videre. Å bruke disse involverer ikke nødvendigvis at man behøver å forlate det komfortable livet i byen og bli våt, kald og få maur i trusa. Det at man klarer å spise en pose nøtter et annet sted enn på en fjelltopp betyr ikke at man er lat. Fatt det, og så skal dere se at dere får respekt tilbake.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...