Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Vi skal ha E-bord, korleis bør vi plassere gjestene? Kven skal sitte ved siden av brureparet, og liknande?
Søta Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Brudeparet sitter vel på midten av hovedborde, sammen med foreldre. Altså nærmeste familie på hovedbordet. Tror det er vanlig at forloverne sitter i den midterse utstikkeren på e-en, slik at de er nærme brudeparet.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Brudeparet sitter vel på midten av hovedborde, sammen med foreldre. Altså nærmeste familie på hovedbordet. Tror det er vanlig at forloverne sitter i den midterse utstikkeren på e-en, slik at de er nærme brudeparet. Korleis skal foreldra våre sitte då, slik i følge tradisjonen? Eg har både stemor og stefar, i tillegg til mine eigne foreldre, kor plasserer eg dei? Stefaren min kjenner ingen andre i bryllupet enn mamma, medan stemor mi kjem godt overens med dei fleste. Kjærasten min har ei bestemor og ein bestefar, vi tenkte å la dei sitte på hovudbordet saman med oss, men kor på hovudbordet bør dei sitte? Kor bør dei med barn plasserast? Bør barna sitte mellom foreldra, eller bør foreldra sitte sammen, og barna ved siden av? Og bør ein helst ha annakvar mann/dame, eller har ikje det noko å seie? Vi kjem IKKJE til å splitte par, forresten.
Arwen Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Vi lot (der hvor det var barn) foreldre sitte sammen og så søsken sitte sammen. Var så heldige at ingen barn ble alene, hadde de blitt det hadde vi nok satt de mellom foreldre ja, ikke greit å være liten i en sånn samenheng. Hovedbordet vårt så slik ut: min mormor, min bestefar, min mamma, min pappa, meg, B, Bs mamma, Bs pappa, Bs farmor. Vi valgte å ikke følge tradisjoner, ville heller at alle skulle ha det hyggelig og få sitte sammen med sine nærmeste, derfor splittet ikke vi heller par, og ikke engang våre foreldre. Forloverne våre satt øverst på midten med min fadder tvers over bordet (B er ikke døpt) Kanskje du kunne hatt steforeldrene sammen der oppe også? Vi hadde stort sett anhver mann/dame, men synes ikke det er et must.
Søta Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Oi - det ble vanskelig - spesielt om du ikke skal splitte par... Tradisjonelt skal vel din far sitte evd siden av deg, og hans mor sammen med han. Din mor ved siden av brudgommen og hans far. Da må du splitte par.... Synes nå det var mest naturlig at du sitter ved siden av din far, så din mor, din stefa, din stemor. På brudgommens siden: hans mor, hans far, bestemor og bestefar. Bare et forslag!
Søta Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Barn bør vel sitte slik at det er enkelt å komme seg uten uten for mye styr... Og ja - tror jeg ville satt de med foreldrene!
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #7 Skrevet 12. juni 2005 Oi - det ble vanskelig - spesielt om du ikke skal splitte par... Tradisjonelt skal vel din far sitte evd siden av deg, og hans mor sammen med han. Din mor ved siden av brudgommen og hans far. Da må du splitte par.... Synes nå det var mest naturlig at du sitter ved siden av din far, så din mor, din stefa, din stemor. På brudgommens siden: hans mor, hans far, bestemor og bestefar. Bare et forslag! Takk for tips! Skal notere det, og tenke litt.. Hehe... Har tenkt å sette barna sammen med foreldrene ja, men veit ikkje om vi skal sette dei MELLOM foreldrene, eller ved siden av. Vi får sjå...Blir litt av ein kabal dette, er jo meininga at folk skal kose seg!
sixx Skrevet 12. juni 2005 #8 Skrevet 12. juni 2005 Vi var i bryllup med "mange foreldre"...og de hadde plassert seg sånn....fra venstre mot høyre: brudens stemor, brudens stefar, brudens mor, brudens far, brud, brudgom, brudgommens mor, brudgommens far, brudgommens stemor, brudgommens stefar.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #9 Skrevet 12. juni 2005 Eg trur ikkje mamma har så lyst å sitte sammen med pappa....
Gjest alfa-alfa1 Skrevet 13. juni 2005 #10 Skrevet 13. juni 2005 Sitter akkurat nå å holder på å lage bordplassering.. det er jammen meg ikke noe enkel sak. tror jeg har laget 10 forskjellige utkast, og blir bare ikke fornøyd. Skal være glad når jeg er ferdig med den biten av bryllupsplanleggingen.
nurseBetty Skrevet 13. juni 2005 #11 Skrevet 13. juni 2005 Eg trur ikkje mamma har så lyst å sitte sammen med pappa.... har ikkje tenkt å følge tradisjona! dei aller viktigaste (utanom våre søte små) ska sitta på hovedborda m oss,vil ha forlovarane på midterste arm(E-bord),illagg m dei næraste vennane... e opptil deg kor du vil ha gjestane da viktigaste e jo at alle får sitja m nåken dei kan prata m,og kin so prate best ilag vett jo do
BergensBrud05 Skrevet 13. juni 2005 #12 Skrevet 13. juni 2005 Trodde det var slik at brudens (biologiske ) foreldre har brudeparet til bords, altså slik at du har din far til bords og mannen din moren din... Og så har hver av de hans respektive biologiske foreldre til bords. Du kan vel egentlig plasserere steforeldre hvor som helst, tenker jeg, men kanskje mest naturlig å plasserere dem sammen med annen nær familie (feks besteforeldre, tanter...) Det viktigste er at du får de som er nærmest deg rundt deg. Jeg har plassert moren min ved siden av meg,og så min stefar. Faren min skal ikke være i bryllupet i det hele tatt. Utover at foreldre, søsken og forlovere er plassert nærmt oss, er alle andre spredd utover uavhengig av familietilhørighet, men mer etter hvem vi tror vil ha det hyggelig sammen.
Gjest brud2002 Skrevet 13. juni 2005 #13 Skrevet 13. juni 2005 Vi plasserte dem med barn helt på enden av E-en, slik at de lett kunne komme inn og ut, uten å forstyrre hele selskapet. I tillegg fikk en høygravid venninne sitte langt nede (hun ba om det, måtte ofte ut) + et par eldre damer som også hadde litt besvær med å reise seg/måtte ofte på toalettet ble plassert ytterst/nederst på E-en. Når det gjelder ste-foreldre, så valgte vi å utelukke dem fra hovedbordet. Vi mente at så lenge foreldrene våre ikke hadde problemer med å sitte sammen, så var det faktisk foreldrene våre som burde sitte med oss. Ste-foreldre ble plassert nær hovedbordet, på ytterkantene av E-en men dersom man har et nærmere forhold til steforeldre enn egne (hvis f. eks. far har vært ute av bildet i noen år), så hadde vi valgt annerledes. Vi hadde foreldre og besteforeldre på hovedbord, forlovere og søsken på midt-armen, og resten fordelt etter beste evne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå