AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Jeg arbeider i en klesbutikk, og det hender at jeg står på knærne når jeg skal fikse et eller annet som står lavt nede, og da har det skjedd flere ganger at den samme medarebeideren står bak meg med mobilen i hånden, hengende ved hans side, som han helt klart snur mot meg mens han beveger seg fram og tilbake og later som om han ser på et eller annet. Han er bare 18 år gammel, så det er ikke like forferdelig som det hadde vært om en eldre medarbeider hadde drevet med det, men jeg er altfor flau til å snakke med ham om det, og han bare fortsetter 😬 Anonymkode: 20230...627
abc123detvardet Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg arbeider i en klesbutikk, og det hender at jeg står på knærne når jeg skal fikse et eller annet som står lavt nede, og da har det skjedd flere ganger at den samme medarebeideren står bak meg med mobilen i hånden, hengende ved hans side, som han helt klart snur mot meg mens han beveger seg fram og tilbake og later som om han ser på et eller annet. Han er bare 18 år gammel, så det er ikke like forferdelig som det hadde vært om en eldre medarbeider hadde drevet med det, men jeg er altfor flau til å snakke med ham om det, og han bare fortsetter 😬 Anonymkode: 20230...627 Ta det opp med sjefen, eller anmeld han til politiet for krenkelse av privatliv. 13
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Hva søren, du må jo si ifra 😮 Det er ikke greit uansett, hva skal han med de bildene? Det er fornærmende uansett! Si ifra til sjefen. Anonymkode: b1807...e8a 8
FluffyJuggernaut Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Det er ikke greit, han er gammel nok til å vite bedre. Om du syns det er for ubehagelig å konfrontere han, så bør du ta det opp med sjefen slik at hun/han tar det med han. Kameraene i butikken blir å bekrefte historien din. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Skrevet 8. mars 2020 Du går og ber han om å holde opp, og at du ikke godtar det. Hvis det ikke bedrer seg og han gjør det igjen, så går du bort og napper mobilen fra han og sletter videoen. Anonymkode: db875...c4a 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Skrevet 8. mars 2020 Jobber man i butikk burde telefonen ligge på bakrommet i arbeidstiden. Si ifra til vedkommende at du ikke vil bli filmet og si ifra til sjefen at det burde innføres policy mot telefon i butikken. Anonymkode: 78154...7ba 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Hvordan vet du at han filmer deg? Står han bare og "henger" bak deg? Så merkelig. Kan ikke du snu deg mot ham og enkelt spørre hva han driver med? Eller du kan snu deg en annen vei og se om han går bak deg igjen?2 Anonymkode: 36e67...89b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Bare di at du ikke liker å bli filmet, så om han filmer eller ikke så veit han det ihvertfall. Anonymkode: 11e00...75c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 På 8.3.2020 den 0.35, abc123detvardet skrev: Ta det opp med sjefen, eller anmeld han til politiet for krenkelse av privatliv. herregud. snakk om å dramatisere. ts greier jo ikke en gang si ifra selv. kankje begynne der før man blander inn politiet Anonymkode: 72992...7d6 1
jabx Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 På 8.3.2020 den 0.35, abc123detvardet skrev: Ta det opp med sjefen, eller anmeld han til politiet for krenkelse av privatliv. Privatliv i en åpen butikk? 1
abc123detvardet Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, jabx skrev: Privatliv i en åpen butikk? Ja.
jabx Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 Vel, det er ikke noe privatliv i en butikk i offentligheten.
abc123detvardet Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, jabx skrev: Vel, det er ikke noe privatliv i en butikk i offentligheten. Man har rett på at privatlivet blir holdt utenfor arbeidsplassen. Å filme noen under arbeidstiden vil være krenkelse av personens privatliv. Endret 9. mars 2020 av abc123detvardet
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 Det er ikke lov å filme folk uten samtykke. Punktum. Dere vet jo ikke om dette er til egen fornøyelse eller om han deler videre i andre forum. Enten som "deilig" eller som mobbing. Anonymkode: eba8b...8ce
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å filme folk uten samtykke. Punktum. Dere vet jo ikke om dette er til egen fornøyelse eller om han deler videre i andre forum. Enten som "deilig" eller som mobbing. Anonymkode: eba8b...8ce Det er lov å filme, men ikke å offentliggjøre uten tillatelse. Anonymkode: 21372...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå