AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg liker å bruke menskopp, men jeg pleier alltid å ha bind i skuffen hjemme. Jeg pleier å bruke enten bind eller truseinnlegg i tillegg til menskopp bare sånn i tilfelle. Er det noen som har prøvd tøybind? Hvilket merke prøvde du? Er du fornøyd? Anonymkode: b6c24...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg har brukt disse, er positivt overrasket over hvor gode de er: https://www.toybleia.no/Maijat_-_myllymuksut/cat2196510_3367010.aspx Trodde før at tøybind var noe "gammeldags" så jeg gadd aldri å sjekke det ut. Men så var jeg blakk en gang, og måtte rive opp et håndkle og bruke til bind til jeg fikk penger på konto, og det funket så bra at jeg begynte å lete etter tøybind på nettet. Det er mye varmere, og væsken går rett ned i bindet istedenfor å flyte rundt på overflaten slik at man føler seg kald og klam og ekkel. Håndklær funker faktisk enda bedre. Man river bare til noen gode firkanter og bretter dem til slik man vil ha dem, varmeste bindet man kan få. Men det er selvsagt umulig å gå rundt ute med det, da må man ha noe tynnere Anonymkode: ba2c8...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Del Skrevet 7. mars 2020 bruker menskopp, blir aldri søl. Surt ikke visste om menskopp for 20 år siden🤨 Anonymkode: a760f...cc2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Del Skrevet 7. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt disse, er positivt overrasket over hvor gode de er: https://www.toybleia.no/Maijat_-_myllymuksut/cat2196510_3367010.aspx Trodde før at tøybind var noe "gammeldags" så jeg gadd aldri å sjekke det ut. Men så var jeg blakk en gang, og måtte rive opp et håndkle og bruke til bind til jeg fikk penger på konto, og det funket så bra at jeg begynte å lete etter tøybind på nettet. Det er mye varmere, og væsken går rett ned i bindet istedenfor å flyte rundt på overflaten slik at man føler seg kald og klam og ekkel. Håndklær funker faktisk enda bedre. Man river bare til noen gode firkanter og bretter dem til slik man vil ha dem, varmeste bindet man kan få. Men det er selvsagt umulig å gå rundt ute med det, da må man ha noe tynnere Anonymkode: ba2c8...f75 Grunnen til at jeg aldri bare bruker bind lenger! Det blir jo så vått og ekkelt. 😳 Anonymkode: b6c24...24a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Del Skrevet 7. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: bruker menskopp, blir aldri søl. Surt ikke visste om menskopp for 20 år siden🤨 Anonymkode: a760f...cc2 Jeg pleier å få noe små dråper med blod igjennom i de dagene det er mye. Det meste går i koppen, så det holder med et trusebind under for å unngå at trusa får blod på. Anonymkode: b6c24...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Del Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: bruker menskopp, blir aldri søl. Surt ikke visste om menskopp for 20 år siden🤨 Anonymkode: a760f...cc2 Ja ikke sant? Jeg føler vi har blitt lurt til å bruke dårlige produkter, jeg fant også menskopp og tøybind altfor sent. Anonymkode: ba2c8...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #7 Del Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt disse, er positivt overrasket over hvor gode de er: https://www.toybleia.no/Maijat_-_myllymuksut/cat2196510_3367010.aspx Trodde før at tøybind var noe "gammeldags" så jeg gadd aldri å sjekke det ut. Men så var jeg blakk en gang, og måtte rive opp et håndkle og bruke til bind til jeg fikk penger på konto, og det funket så bra at jeg begynte å lete etter tøybind på nettet. Det er mye varmere, og væsken går rett ned i bindet istedenfor å flyte rundt på overflaten slik at man føler seg kald og klam og ekkel. Håndklær funker faktisk enda bedre. Man river bare til noen gode firkanter og bretter dem til slik man vil ha dem, varmeste bindet man kan få. Men det er selvsagt umulig å gå rundt ute med det, da må man ha noe tynnere Anonymkode: ba2c8...f75 Merkelig stoffsammensetning. Viskose og "bambus" er nøyaktig samme materiale. Og hvordan kan man bruke håndklær som bind, det blør jo tvers igjennom. Anonymkode: c57ea...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Del Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt disse, er positivt overrasket over hvor gode de er: https://www.toybleia.no/Maijat_-_myllymuksut/cat2196510_3367010.aspx Trodde før at tøybind var noe "gammeldags" så jeg gadd aldri å sjekke det ut. Men så var jeg blakk en gang, og måtte rive opp et håndkle og bruke til bind til jeg fikk penger på konto, og det funket så bra at jeg begynte å lete etter tøybind på nettet. Det er mye varmere, og væsken går rett ned i bindet istedenfor å flyte rundt på overflaten slik at man føler seg kald og klam og ekkel. Håndklær funker faktisk enda bedre. Man river bare til noen gode firkanter og bretter dem til slik man vil ha dem, varmeste bindet man kan få. Men det er selvsagt umulig å gå rundt ute med det, da må man ha noe tynnere Anonymkode: ba2c8...f75 Bind fra first Prince koster under en tier☺️ Anonymkode: 8ed96...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Del Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bind fra first Prince koster under en tier☺️ Anonymkode: 8ed96...166 Ja, men de er ikke noe bra. Det har en form som ikke helt passer, og det lukter mer av de bindene enn andre. Tøybind kan brukes igjen og igjen, fordi du bare vasker og tørker dem. Anonymkode: b6c24...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #10 Del Skrevet 8. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men de er ikke noe bra. Det har en form som ikke helt passer, og det lukter mer av de bindene enn andre. Tøybind kan brukes igjen og igjen, fordi du bare vasker og tørker dem. Anonymkode: b6c24...24a Jeg personlig er fornøyd med de☺️ hvor skal man vaske tøy bindene? I vaskemaskinen? Anonymkode: 8ed96...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Del Skrevet 8. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bind fra first Prince koster under en tier☺️ Anonymkode: 8ed96...166 De er helt greie i 5 min, hvis du blør mye kan du like gjerne gå uten. Bruker de sammen med tampax hvis jeg blør lite. Ellers bruker jeg nattbind og tampax samtidig, også på natta. Anonymkode: c57ea...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Del Skrevet 8. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig stoffsammensetning. Viskose og "bambus" er nøyaktig samme materiale. Og hvordan kan man bruke håndklær som bind, det blør jo tvers igjennom. Anonymkode: c57ea...75d Har du prøvd? Anonymkode: ba2c8...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #13 Del Skrevet 8. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg personlig er fornøyd med de☺️ hvor skal man vaske tøy bindene? I vaskemaskinen? Anonymkode: 8ed96...166 Ja. Man kan skylle av dem litt med kaldt vann i vasken først, gjerne bruke litt såpe, og så kan man vaske dem på 30-60 grader i maskinen. Hvis man kombinerer bruk av tøybind med menskopp, så trenger man ikke mer enn én om dagen. Hvert eneste år kastes over 100 milliarder bind. Det er ganske mye bruk og kast, og det er ikke særlig bra for miljøet. Anonymkode: b6c24...24a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 8. mars 2020 #14 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har brukt tøybind i snart ti år og er så utrolig glad for at jeg oppdaget dem. Jeg foretrekker merker som har fleece øverst, det er det som føles tørreste og mykest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #15 Del Skrevet 8. mars 2020 3 minutter siden, Sariou skrev: Jeg har brukt tøybind i snart ti år og er så utrolig glad for at jeg oppdaget dem. Jeg foretrekker merker som har fleece øverst, det er det som føles tørreste og mykest. Fleece øverst? Det er jo vanlig å bruke som sperrealg fordi det er "vanntett", kan umulig være praktisk å ha sin topplag. Jeg har kjøpt tøybind fra mange forskjellige produsenter. Vil anbefale LigonveckaClothPads på Etsy. Og Ruli tøybind og truseinnlegg på Facebook. Ellers er det mange gode produsenter i USA, men det tar lang tid før man får bindene og frakten er ofte drøy. Anonymkode: dd13b...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #16 Del Skrevet 8. mars 2020 Syr selv og elsker de. Anonymkode: ed209...25d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #17 Del Skrevet 8. mars 2020 Kjøpte noen billige tøybind på Wish, og er veldig fornøyd. De er mye mykere og bedre enn noen kjempedyre som jeg kjøpte fra ei norsk nettside for ca 10 år siden. Bruker dem i kombinasjon med menskopp, så det går bare 1-2 om dagen. Og jeg blør virkelig mye de første dagene (største ob og nattbind holdt i mindre enn en time...). Anonymkode: 70385...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 8. mars 2020 #18 Del Skrevet 8. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fleece øverst? Det er jo vanlig å bruke som sperrealg fordi det er "vanntett", kan umulig være praktisk å ha sin topplag. Anonymkode: dd13b...bea Fleece som stay-dray-lag er vanlig i både tøybind og tøybleier, og det er altså det jeg foretrekker. Når det brukes som øverste lag er det mye tynnere enn når det brukes som sperrelag. Jeg synes feks bomull føles kaldere, våtere og "ruere" mot huden enn fleece, men likevel mye bedre enn plastbind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2020 #19 Del Skrevet 8. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd? Anonymkode: ba2c8...f75 Det er jo ikke plast i håndkle så med mindre du legger 8 lag så vil det blø igjennom, spesielt om du har tyntflytende mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2020 #20 Del Skrevet 8. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Man kan skylle av dem litt med kaldt vann i vasken først, gjerne bruke litt såpe, og så kan man vaske dem på 30-60 grader i maskinen. Hvis man kombinerer bruk av tøybind med menskopp, så trenger man ikke mer enn én om dagen. Hvert eneste år kastes over 100 milliarder bind. Det er ganske mye bruk og kast, og det er ikke særlig bra for miljøet. Anonymkode: b6c24...24a Vaskes på 30 gr?? Hvis de ikke kan kokes er det vel liten vits 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå