Gå til innhold

Stoppe melkeproduksjon etter fødsel, ønsker ikke medisin.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med hvordan man stopper melkeproduksjonen når man ikke skal amme? Ønsker på ingen måte Dostinex (medisin), for har hørt at bivirkningene kan være fæle. 

Har kjøpt inn to stramme sportsbh'er som jeg pakker med. Vil de binde noe rundt brystene mine? Får jeg allikevel baby på brystet? Kommer de med flaske jeg kan gi baby? Masse spørsmål, håper noen har mulighet til å svare. 

Anonymkode: e7363...f7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å amme i 2-3 dager etter fødselen, men orket ikke mer da fordi det var så vondt og baby bare gråt hele tiden. Dessuten hadde jeg høyt blodtrykk som jeg måtte få medisiner for. Jeg fikk ikke medisiner for å stoppe melka, men melkeproduksjonen ga seg fort likevel. Sprengte litt noen dager, men når du slutter fort eller ikke begynner i det hele tatt så skal det gi seg raskt. Jeg brukte ikke noen spesielle bher og de bandt jo ikke brystene mine. Det hadde jeg syntes var merkelig. Ellers kokte en pleier opp mme til oss og viste meg hvordan jeg skulle gi han flaske. Det var veldig lett og enkelt. Bare si fra at du ikke vil amme så får du hjelp til å gi flaske. 

Anonymkode: 98832...813

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å amme i 2-3 dager etter fødselen, men orket ikke mer da fordi det var så vondt og baby bare gråt hele tiden. Dessuten hadde jeg høyt blodtrykk som jeg måtte få medisiner for. Jeg fikk ikke medisiner for å stoppe melka, men melkeproduksjonen ga seg fort likevel. Sprengte litt noen dager, men når du slutter fort eller ikke begynner i det hele tatt så skal det gi seg raskt. Jeg brukte ikke noen spesielle bher og de bandt jo ikke brystene mine. Det hadde jeg syntes var merkelig. Ellers kokte en pleier opp mme til oss og viste meg hvordan jeg skulle gi han flaske. Det var veldig lett og enkelt. Bare si fra at du ikke vil amme så får du hjelp til å gi flaske. 

Har fått høre at de binder opp brystene på en eller annen måte. Og fikk beskjed av en jordmor om å ha med stramme sportsbh'er, mens en annen jordmor sa det ikke var nødvendig for det var bedre å bruke stramt kompress. Så litt forvirret over hva de egentlig gjør. Har også vært snakk om medisin for å stoppe produksjonen, men det har jeg gitt beskjed om at jeg ikke ønsker. 

Flott at de gir veiledning når det kommer til flaske 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Stram sports bh holder i massevis, tok bare et par dager før melka var borte. Var bare litt øm den første dagen. Mme og flaske viser de deg på barsel :) ta med smokk om du vil det også.

Anonymkode: be6bb...0fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stram bh. Og pass på å ikke stimulere brystene/melkeproduksjonen. Det gikk 2 uker for min del, og det var skikkelig vondt. Jeg brukte også kamferolje, et råd fra farmor. Produksjonen stoppet fort når jeg begynte å bruke oljen 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 85f94...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke amme?

Anonymkode: 9bafe...9b4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke amme?

Anonymkode: 9bafe...9b4

Er det relevant for spørsmålet mitt? Skal ta medisiner som ikke er forenelig med amming. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vil ilke amme, men baby skal man ha...

Anonymkode: 10b61...372

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for den.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ammepolitiet herjer tydeligvis fortsatt.

Latterlig å skulle dømme noens evner som mamma kun på bakgrunn av at hun ikke ønsker å amme. Jeg tror det er mer sannsynlig at kvinner som dømmer og kjefter på andre kvinner for at de ikke vil amme er dårlige mammer selv, enn at de som av ulike årsaker ikke ønsker å amme er det.

Anonymkode: 9b1d0...9df

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med jordmor om dette før fødsel. Da har du en plan. Lykke til med fødsel og baby.

Anonymkode: 91b26...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med jordmor om dette før fødsel. Da har du en plan. Lykke til med fødsel og baby.

Anonymkode: 91b26...826

Har keisersnitt i morgen, så får ikke snakket noe mer med jordmor. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, skjerp deg! Så utrolig dumt å lese slike meningsløse kommentarer

Anonymkode: 8055a...ae5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig var det en "sånn" i den tråden her å🤣🤣 Begynner å bli litt trøttsomt i lengden, men men, sikkert gøy å være den kjedelige i tråden👏👏

Anonymkode: 53248...1b5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2020 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Samme her. Dette var på KK i Bergen i 2018. Det var ingen jordmødre som anbefalte stramme bh-er og slikt.  Hadde brystspreng i noen dager men ikke mer enn det.

Anonymkode: d557f...d7e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Dette var på KK i Bergen i 2018. Det var ingen jordmødre som anbefalte stramme bh-er og slikt.  Hadde brystspreng i noen dager men ikke mer enn det.

Anonymkode: d557f...d7e

Er på KK Bergen jeg skal, og de selv som har foreslått både stram bh og å binde de opp.

AnonymBruker
Skrevet

Så teit å tukle med kroppen på den måten! Melken er viktig for babyen å få i seg og de som får melkeproduksjon bør være glade for det. Hvorfor tror du ellers at du har pupper? Det er for å amme 

Anonymkode: 0321a...213

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Har keisersnitt i morgen, så får ikke snakket noe mer med jordmor. 

Så både keisersnitt og skal ikke engang prøve å amme. 

Jaja.

Anonymkode: 40531...777

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så teit å tukle med kroppen på den måten! Melken er viktig for babyen å få i seg og de som får melkeproduksjon bør være glade for det. Hvorfor tror du ellers at du har pupper? Det er for å amme 

Jamen herregud da. Hun har jo allerede skrevet at hun ikke kan amme pga medisiner hun går på.

Anonymkode: 173a5...27d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal ta medisiner som ikke er forenelig med amming, les før du kommenterer. Upassende kommentar uansett

Anonymkode: 8055a...ae5

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...