AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Er det mye jobb å filtrere fisken? Anonymkode: a218f...5e9 1
Dillan Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Kommer an på type fisk. Lettere å koke/steke hel og så fjerne ben (må jo selvsagt skjære av hodet og ta ut innvollene først).
Pillarguri Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mye jobb å filtrere fisken? Anonymkode: a218f...5e9 Det heter ikke «filtrere fisken». Det heter filetere fisken. Det er ikke mye jobb, men det er lurt at noen som kan det viser deg hvordan det gjøres. Husk at godt verktøy, fileteringskniv, er halve jobben.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Det heter ikke «filtrere fisken». Det heter filetere fisken. Det er ikke mye jobb, men det er lurt at noen som kan det viser deg hvordan det gjøres. Husk at godt verktøy, fileteringskniv, er halve jobben. 😁 unnskyld Anonymkode: a218f...5e9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Spiser skjeldent fisk jeg ikke har fisket selv, filetering er lett med litt trening. Anonymkode: 35b73...2ef
Zienna Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Tror det er en treningssak. Viktig også med god og skarp kniv. Jeg fisker gjerne, men det er mannen min som fileterer. Vi bruker mye fisk, men kjøper kun laks og ørret. Torsk, sei, brosme, kveite og sild fiskes. Noe saltes og tørkes. Noe går i fryseren som filet.
Meadow Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 Det hender, om sommeren, på fisketur. Som regel ørret eller abbor, vi renser den og griller den på bålet. Fileterer ikke.
Hr. Aktiv Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 (endret) Ikke ofte, men de gangene vi er ute å fisker så spiser vi dem selv. Har vi fisket mye ber vi inn venner og familie også. Edit: Det er ikke mye arbeid å filetere fisken. Endret 7. mars 2020 av Hr. Aktiv
Agatha Spinatha Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 😁 unnskyld Anonymkode: a218f...5e9 Noen er mer opptatt av rettskriving enn andre. Men, ja spiser fisk som jeg fisker selv og overlater fileteringen til mannen min som er en super flink til det. Han gikk til innkjøp av gode kniver for filetering av fisk så han koser seg med det 😁
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 Har du en skarp kniv og en god instruksjon, er det lett å lære seg å filetere. Av en eller annen grunn har jeg rotet meg inn i en ikke særlig fiskeglad familie, så vi spiser bare selvfisket fisk en sjelden gang. Det er liksom ikke særlig mye vits i å dra på fisketur, når det stort sett bare er jeg som spiser den. 🙁 Anonymkode: b7a52...185
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 Ja makrell. Fileterer den, noe går i steikepanna og noe i abu røyken. Nyyydelig🤤 Anonymkode: 8515e...e0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå