Gå til innhold

Intens kløe i underlivet...

Paprikken

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en intens kløe i underlivet, særlig på klitorisen og leppene, men ellers rundt hele området. Det klør så intenst at jeg klarer/klarte ikke å sitte rolig mer enn 3 sekunder om gangen før jeg måtte klø igjen. Nå har jeg klødd til jeg har fått veldig sår hud der, og noen rifter som gjør veldig vondt!

Denne kløen startet da jeg brukte en tampong under mens, og siden har den vært der. Siden mandag eller der omkring. I går kjøpe jeg Canesten på apoteket i håp om at det er en soppinfekjson. Smører meg 3 ganger om dagen nå, og det hjelper på, men klør veldig fremdeles.

Noen som vet hva dette kan være? Er det en vanlig soppinfeksjon som jeg kan behandle selv eller burde jeg gå til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sannsynligvis en soppinfeksjon, og den vil gå bort når du bruker Canesten. Noen kvinner får derimot soppinfeksjon som ikke forsvinner, eller kommer igjen og igjen, er du en av disse bør du ta en tur og få f.eks. Diflucan istedet. Men sannsynligheten er størst for at den forsvinner nå bare ved bruk av Canesten. Soppinfeksjon er ikke farlig, bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du bare kjøpte kremen, men du bør iallefall kjøpe hele kuren med stikkpiller + krem. De sa også på apoteket at de 6-dagers kurene er mer effektive enn den 1-dags kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpe en eske med krem, og det er ikke bare en endagerskur. Den skal påsmøres i et tynt lag 2-3 ganger daglig inntil symptomene er bort, ca 1 uke, og deretter 3 dager til, står det på esken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Jeg kjøpe en eske med krem' date=' og det er ikke bare en endagerskur. Den skal påsmøres i et tynt lag 2-3 ganger daglig inntil symptomene er bort, ca 1 uke, og deretter 3 dager til, står det på esken.[/quote']

Om du bare smører med kremen, hjelper det ikke. Du må ha stikkpiller også, fordi det mest sannsynlig har spredd seg "innover".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at du ikke tålte den tampongen (har skjedd meg før) Og da har det dratt med seg en kraftig soppinfeksjon... hvis det absolutt ikke gir seg bør du sjekke det hos gynekologen.. Lindrer ikke canesten salven en gang? For det gjør en vanligvis selv om du ikke har tatt pille (men den forsvinner ikke hvis du ikke tar pillen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest salve

Det finnes også en salve som heter Dactacort. Hadde en sopp som canesten ikke fungerte på, brukte dactacort og da forsvant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du er kvitt problemet, bør du kanskje vurdere å prøve de nye tampongene som fåes på apoteket. De heter Eller, og er pH nøytrale for underlivet. I tillegg frigjøres det melkesyrebakterier fra de.

Disse bakteriene finnes normalt i underlivet. Når en bruker vanlige tamponger blir ofte bakteriefloraen forstyrret, og det kan føre til sopp. Formålet med de nye tampongene er å opprettholde balansen, sånn at du slipper plagsom sopp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canesten har hjulpet i stor grad ja! Trodde det var borte, så da smurde jeg ikke på i går, men da kom kløen tilbake. Er stikkpillekuren og den applicatoren det samme?... Skjønner ikke helt hvordan man skal bruke applicatoren :roll:

Nå som mensen er over har jeg lagt merke til at utfloden er veldig gul, tynnflytende, men veldig seig.

Heretter skal ikke jeg bruke tamponger mere :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Aplicatoren er vel den du fører inn stikkpillen med. Men bruk en finger og stapp den oppi. Fungerer fint det. Og så smører du med kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silvia

Virker som syreoverskudd i kroppen! DU kan tilføre basiske mineraler (mag,kals,og kalium) enten via inntak av grønnsaker og t.d. mandler eller tabeletter! Kanel er også et triks! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...