Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å studere for to år siden, flyttet derfor fra hjembyen og trives godt på ny plass med nye mennesker. MEN, problemet er at, til tross for at jeg prøver å holde kontakten med venninner både på facebook og mens jeg er hjemme, merker jeg at de trekker seg lengre og lengre unna meg. Flere av de har ikke lengre et behov for å møte meg når jeg først er hjemme, og det kjennes utrolig sårt for min del. 

Er det noe jeg kan gjøre med dette, eller må jeg bare la det gå sin gang? Merker jeg sliter med å akseptere dette.

Anonymkode: db3c4...619

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😯

Anonymkode: db3c4...619

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre helt naturlig og veldig vanlig. Men du kan være heldig og få det tilbske «som normalt» igjen om en stund. 

Du er ikke lenger den de tenker på når de skal invitere til fest, eller ha filmkveld spontant en hverdag. Du er ikke lenger med  på det som skjer.

De slutter å prioritere når du kommer hjem fra studiestedet etterhvert som tiden går. 

Samtidig vil jeg si at du ikke kan kreve at de slipper alt de har i hendene hver gang du kommer hjem - livet deres her hjemme går jo sin gang selv om du er borte en stund. 
prøv å ikke la dette gå innpå deg men gjerne oppretthold disse overfladiske vennskapene en liten stund til hvis det gir deg noe. Ekte vennskap varer lenge selv om det går i bølgedaler 

Anonymkode: 96541...310

AnonymBruker
Skrevet

Naturlig å skli fra hverandre når man blir eldre, spesielt når du flytter vekk for å studere.

Ikke sørg over det, ikke grav deg ned. Du må sette pris på det du har.

Anonymkode: b6ee0...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...