AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Jeg leverte bachelor oppgaven min forrige uke, og kom på idag at jeg har glemt å utføre det ene forteller kravet til oppgaven, som har med kildehenvisning til pensumlitteraturen universitetet krever. Jeg hadde også en liten feil i sammendraget. Hvor mye vil dette trekke karakteren min, tror dere? Er to små feil, som sensor i hovedsak egentlig kan stryke meg for, men jeg har et ønske om at sensor ikke vektlegger disse feilene hå høyt som jeg frykter. Anonymkode: 1249d...964
Gjest Fjeud Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Du glemte å ha med kildehenvisning til litteratur du har brukt? Per definisjon for akademisk redelighet er det fusk, om jeg forstår det du skriver riktig. Hvilke konsekvenser det får avhenger av hvordan de forstår det, men om sensor oppdager det vil det med all sannsynlighet bli stryk. I værste tilfellet blir du utestengt for en kortere periode, avhengig av hvor troverdig forklaringen din er.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, Fjeud skrev: Du glemte å ha med kildehenvisning til litteratur du har brukt? Per definisjon for akademisk redelighet er det fusk, om jeg forstår det du skriver riktig. Hvilke konsekvenser det får avhenger av hvordan de forstår det, men om sensor oppdager det vil det med all sannsynlighet bli stryk. I værste tilfellet blir du utestengt for en kortere periode, avhengig av hvor troverdig forklaringen din er. Jeg har selvfølgelig henvist til rett forfatter, men på noen bøker har jeg ikke henvist på rett måte i teksten. Alle kilder er henvist på rett måte i litteraturlisten, men har blant annet kalt den ene henvisningen som skal hete «Larsen, Karlsen, Hansen & Holm» for «Larsen et al.». Altså er kildene til pensumbøkene ført feil, men alle henvisninger/kilder er henvist til. Bare på feil måte. leverte som sagt for en uke siden, men skal ta kontakt med veilederen min på mandag for å spørre han også Anonymkode: 1249d...964
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Det kan trekke ned. Kommer an på sensor. Dersom du skal skrive ny oppgave senere anbefaler jeg virkelig å bruke Endnote for føring av referanser. Da slipper du slike feil. Anonymkode: 6070b...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå