Gå til innhold

Øretermometer?

Maggi

Anbefalte innlegg

Er det noen som har dette? Har nettopp kjøpt et, men jeg får det ikke til å fungere riktig. Jenta mi har feber på på 39.4 og sånn, men likevel får jeg ikke mer enn 37.5 og 38.3. Skjønner ikke hva jeg gjør galt heller for jeg kan jo ikke stikke den kjempelangt inn heller, av frykt for å ødelegge trommehinnen hennes. Noen som har erfaring? Blir kjempetakknemlig for gode råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke øretermometer for de er fryktelig unøyaktige om man ikke bruker de helt helt riktig (syns de fort blir unøyaktige da også...).

Tror kanskje det står i bruksanvisningen, men det er noe med at du skal ta tak i øvre delen av øret. Dra det litt ut og opp så termometeret kommer til riktig. Lenge siden jeg har brukt de ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Det har også litt å si hvor gammel dattera di er. Øretermometer er ikke egnet å bruke på småbarn under 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 1,5 år. Og jeg har forøvrig lest i bruksanvisningen og prøvd så godt det lar seg gjøre å dra i øret og sånn. Muligens fungerer det bedre på meg selv, da jeg er litt redd for å stikke det for langt inn på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

hmmm... er litt vanskelig å forklare men det viktige er at det ikke skal være luft mellom øret og termometeret (viss du forstå hva jeg mener?)

Det vi gjør på barneavdelingen er å dra øreflippen litt utover, sette det forsiktig inn og vri det litt oppover..

Det skal ikke være vondt for barnet, men litt ubehagelig er det jo å få noe i øret :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg har dessverre ingen tips. Kjøpte et dyrt øretermometer og fikk det aldri til å funke. :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et slikt, syns det virker greit på meg, men måler alltid i en tre gang.

På mitt barn-som nå er 8 år syns jeg det går fint og bruke det, men syns det var vanskelig når han var mindre.

I barnehagen bruker vi termometer under armen, det funker fint :-)

Lykke til i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse termometerne er veldig unøyaktige!Selv de kostbare man bruker på sykehusene kan man jo ikke stole på.

Men en viss pekepinn gir de jo

Håper du får det til - om ikke reklamer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk det i gave da førstemann var liten, brukte det på oss selv og fikk 2 grader forskjell på 10 minutter. Vi målte 4 ganger på denne tiden. Vårt gikk ganske fort i søpla (kom oss ikke til butikken hvor det var kjøpt for å reklamere før det var forsent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. :)

Jeg ringte til Apotek1 idag og spurte hvorfor det var så stor forskjell og mannen sa at virket litt rart siden jeg jo hadde fått et resultat. Jeg skal ta det med tilbake imorgen og få de til å se på det, evt. får jeg et nytt av dem. Skal spørre om å få grundig opplæring av dem iallefall. Vet ikke om jeg kan heve kjøpet, men kan jo evt. forsøke det etterhvert kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv på apotek, og må innrømme at jeg ikke anbefaler øretermometer til barn i det hele tatt (har de ikke i sortiment). Delen man skal sette inn i øret er laget til voksne ører, dermed blir resultater hos barn veldig ofte feil. På sykehusene er personalet mer drevne til å bruke de riktig.

Ser som regel at foreldre er tryggere på barnets temperatur etter å ha brukt "tradisjonelle" termometre.

Bruk ellers magefølelsen og se på om barnet er slapt eller i grei form, nesten like viktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg tok med meg termometeret idag tilbake. Det ble en komisk forestilling hvor det var 2 eldre damer som ikke kunne noenting forsøkte å vise meg hvordan dette skulle gjøres. De innrømte det til og med, men de gadd ikke lese bruksanvisningen før de satte igang. De fikk det selvfølgelig ikke til. :D Enden på visa var at jeg fikk tilbud om å enten få et nytt et eller penga tilbake. Var ikke i tvil, etter å ha lest hva dere andre her mener, jeg ville ha penga tilbake. Syns det var kjempeflott at jeg fikk refundert, hadde ikke regna med det.

Ps. nevnte ikke noe om hva jeg hadde hørt (av dere) om produktet. Ant. var det ikke noe feil på det, kun det at jeg ikke visste hvordan det skulle gjøres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...