AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Avtaler du med foreldrene? Min datter hadde ei venninne på besøk i går. Skulle komme noen timer på dagen i dag. Spurte henne om overnatting i går, men kunne ikke. Så kom hun med sekken sin hun kunne overnatte allikevel. Ikke hørt noe fra foreldrene Er dette vanlig? Jeg er vant med god foreldre kontakt når barna er på overnatting eller har venner på overnatting. Vant med bilder og hva vi gjør samme ila kvelden. Anonymkode: 134a4...89d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Man snakker med foreldrene ja. Bilder hadde jeg ikke brydd meg om, men å vite at barnet faktisk er der det sier at det skal være er viktig. Anonymkode: c0e2e...45a 12
GammelKaktus Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Man prater jo med foreldrene, men bildebevis er jo ikke nødvendig. 😋 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Men het kontaktet ikke foreldrene meg. Sett om vi ikke kunne da? Hun ble levert på døra. Anonymkode: 134a4...89d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Bilder ? Hva søren Anonymkode: e8fed...ced 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bilder ? Hva søren Anonymkode: e8fed...ced Mest mellom ei god venninne og meg. Vi synes det er koselig. Av og til er også jeg med på overnatting. Anonymkode: 134a4...89d
Millimani Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men het kontaktet ikke foreldrene meg. Sett om vi ikke kunne da? Hun ble levert på døra. Anonymkode: 134a4...89d Du kunne jo kontaktet foreldrene på en ordentlig måte først. Enkelt og greit spurt dem, eller bedt jenta om å gjøre det - med deg som vitne 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 Bilder?! Rimelig spesielt. Selv om du gjør det med en venninne av deg, så er ikke dette vanlig eller normalt, og du kan ikke forvente det av andre. Ellers så har jeg en datter på 13 år. Jeg avtaler aldri overnatting med foreldre. Jentene avtaler seg i mellom også får de beskjed om det er greit eller ikke. Anonymkode: a795a...714 6
Ulrikke Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 Tror det var omtrent på den tiden vi voksne sluttet å spørre hverandre. Jentene spurte og fikk svar og ordnet seg imellom. Hun er 14 nå. Hun har utvidet horisonten og fått venner fra andre steder/skoler. Da hun tidlig i høst ville på overnatting til ei jente jeg aldri hadde truffet, som bor et annet sted, ba jeg om å få telefonnummer til foreldre og sjekket at det var greit at hun skulle overnatte. Samtidig fikk jeg et visst inntrykk liksom... Nå har jentene besøkt hverandre flere ganger etterpå, så jeg har ikke spurt etter den første gangen, men da har vi voksne muligheten til å kontakte hverandre. Sende bilder av hva man gjør osv har jeg vel nesten aldri gjort. Jo, kanskje da de var 8 år og vi hadde med noen på hytta en helg, feks... Men når det er overnatting her ser jeg dem jo knapt. 2
Diana Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 12 åringen hos meg ordner og styrer selv. De spør om lov/om det passer med overnatting, og ordner detaljer seg imellom 😊
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, Diana skrev: 12 åringen hos meg ordner og styrer selv. De spør om lov/om det passer med overnatting, og ordner detaljer seg imellom 😊 Så om det ikke passet da? Anonymkode: 134a4...89d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 Noen foreldre er sånn at vi foreldre må avtale, mens andre er mer avslappet . Jeg stoler på ungen og kjører de som oftest til døren selv. Bilder når de er 12 år? Nei🤪 Anonymkode: 49fb6...c33
Diana Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så om det ikke passet da? Anonymkode: 134a4...89d Da sier det seg selv at det ikke ble overnatting 🙄🤦♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Skrevet 7. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Avtaler du med foreldrene? Min datter hadde ei venninne på besøk i går. Skulle komme noen timer på dagen i dag. Spurte henne om overnatting i går, men kunne ikke. Så kom hun med sekken sin hun kunne overnatte allikevel. Ikke hørt noe fra foreldrene Er dette vanlig? Jeg er vant med god foreldre kontakt når barna er på overnatting eller har venner på overnatting. Vant med bilder og hva vi gjør samme ila kvelden. Anonymkode: 134a4...89d Du bør la ikke et barn sove hos deg uten at du har skriftlig bekreftelse fra foreldrene. Høres strengt ut men du tar en stor risiko i tilfelle at noe går galt Anonymkode: 671d7...9ae 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 Jeg har kontakt med foreldrene ja. Særlig i den alderen der de kan lure med det gamle trikset om å sove over hos hverandre og heller dra på fest. Men bilder? Ehh, nei😂 Anonymkode: 65417...a77
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør la ikke et barn sove hos deg uten at du har skriftlig bekreftelse fra foreldrene. Høres strengt ut men du tar en stor risiko i tilfelle at noe går galt Anonymkode: 671d7...9ae Hun ble levert på døra med overnattings sekken. De med bilder gjelder mindre søsken. Anonymkode: 134a4...89d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kontakt med foreldrene ja. Særlig i den alderen der de kan lure med det gamle trikset om å sove over hos hverandre og heller dra på fest. Men bilder? Ehh, nei😂 Anonymkode: 65417...a77 Som jeg selv gjorde 😊 Anonymkode: 134a4...89d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som jeg selv gjorde 😊 Anonymkode: 134a4...89d Jeg også🙈😅 Anonymkode: 65417...a77
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #19 Skrevet 7. mars 2020 Jeg synes det er rart foreldrene ikke lurte på om det var greit for dere..., så jeg forstår godt hva du mener! Anonymkode: 016de...228 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #20 Skrevet 10. mars 2020 Det er rundt den alderen vi sluttet å avtale med foreldre. Vi bor et stykke fra sentrum, så det hender våre barn har tatt med seg overnattingsutstyr i tilfelle det blir aktuelt, og når dette barnet allerede var spurt, ville jeg gått ut ifra at det var sannsynlig at det passet, så jeg kunne funnet på å sende med overnattingsutstyr. Men jeg hadde selvfølgelig hentet barnet igjen om det hadde sagt ifra at det ikke passet for dere likevel. Eller om dere hadde sagt det. Ellers ser vi ikke mye til ungene som har overnattingsbesøk, og i alle fall ikke ungdommene, så det hadde ikke vært mange bilder å sende for vår del. Vi bare passer på at det ikke blir for mye skjerm, at de ikke bråker for mye når søsken skal legge seg og at de minste legger seg i sjebelig tid. Anonymkode: fe20b...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå