Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å ta på oss funksjoner, f.eks. seksjonsledelse av fag, har vi fått en halvtime nedsatt undervisningstid. Dette har vi nå fått beskjed om at er ulovlig, fordi det går av rammetimetallet til skolen.

Hvordan er det på deres skole? På vår skole blir det iverksatt flere og flere sparetiltak, og jeg kjenner det begynner å gå på motivasjonen løs.

Å være kontaktlærer er mye jobb, spesielt når gruppene er på nærmere 30 elever. Og lønnen er latterlig. Litt over 12 000,- og et lite tillegg for hver elev utover 12 (?).(Ungdomsskole). Og de setter ikke inn vikar, uten det er helt nødvendig. Noe som fører til at elever med store ekstrabehov, mister enetimen sin, om pedagogen er syk. (Noen av disse har også store atferdsproplemer).

Anonymkode: 5bd22...fae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at jeg har gått ned i stilling... Jobber 70% og det er nok å gjøre!

Anonymkode: 2a767...bdc

Skrevet

Hos oss er det ikke tidsressurs for typ samlingsstyrere, småfunksjoner, eller fagseksjonsledere... (tror aldri det har vært det før), men en 3-400 kr ekstra i lønn hver mnd. (ikke verd det, men noen må jo være) kontaktlærer har nedslag en time hver uke pluss tillegg som du nevner, og sosiallærer og rådgiver har også nedslag i tid. 

AnonymBruker
Skrevet

På vår vgs får kontaktlærer 20.000. Vi har ingen funksjonsstillinger, faktisk. Kun lærere, avdelingsledere, rådgiver og rektor. 

Anonymkode: aacf2...8d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Snabeltann skrev:

ikke verd det, men noen må jo være)

Nei, ikke for den lønna. Det dekker jo en times arbeid i måneden! 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke for den lønna. Det dekker jo en times arbeid i måneden! 

Vet... Ingen vil være, ingen melder seg, så da må bare ledelsen sette det inn i noens stilling... 

Endret av Snabeltann
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at jeg har gått ned i stilling... Jobber 70% og det er nok å gjøre!

Anonymkode: 2a767...bdc

Det nekter jeg faktisk å gjøre. Jeg mener at det er viktig å tilpasse yrket slik at alle kan stå i full jobb, ikke bare supermennesker. 

Derfor gjør jeg mindre når jeg er sliten, gjør ikke noe gratis, er jobben ferdig så er den ferdig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Snabeltann skrev:

Vet... Ingen vil være, ingen melder seg, så da må bare ledelsen sette det inn i noens stilling... 

Hadde de satt det i min hadde jeg jobbet den timen, ikke mer. Og tatt det med fagforeningen om de prøvde å tvinge inn noe mer. 

Skrevet

Min vgs får vi også 20 000 pr år som kontaktlærer.  Max 15 elever, yrkesfag.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var lønnstillegg for ekstrafunksjoner du lurte på, så har vi ikke det på min skole. Vi får litt nedsatt undervisningstid for å være teamleder, fagansvarlig, tillitsvalgt osv, men ingen lønn. Den eneste ekstrafunksjonen vi får lønn får er å være kontaktlærer. Vi får får heller ikke betalt dersom vi må være vikar for en annen kollega, det må vi i så fall ta ut i avspasering. 

Anonymkode: db739...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Barneskole. 25 000 i kontaktlærertillegg. 17 elever. Har 4 timer (*45 min) nedsatt i uka. Litt blanding av kontaktlærertid, tidsressurspott osv. Har også 60 min ekstra nedsatt pga en iop.  I alt har jeg 22 undervisningstimer (*45) i uka i egen klasse. 

Vi har ikke samlingsstyrere el, men alt av ekstraoppgaver er fordelt så rettferdig som mulig. Det betyr at noen har ansvar for feks  å rydde lageret og noen har ansvar for feks vinteraktivitetsdag. Tiden til dette ligger i den bundne tida. 

Anonymkode: 418a0...742

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Ariam skrev:

Min vgs får vi også 20 000 pr år som kontaktlærer.  Max 15 elever, yrkesfag.

Jeg jobber med regnskap og lønn i vgs. Der er det fastsatt 6% tidsressurs i timeplanen + 22.000 kr pr år i funksjonstillegg for kontaktlærer. Dette er tariffestet, så forstår ikke hvorfor dere får mindre enn det?  (Jeg jobber ikke ved Oslo-skole, så hvis du gjør det kan forklaringen ligge der, det er vel egne forhandlinger) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på vgs .

Vi får lønnstillegg som kontaktlærer og spesialfunksjoner (lab.ansvarlig feks), samt at kontaktlærerstillingen er et visst antall prosent av stillingen vår (mest i vg 1, mindre i vg2 og vg3).

Anonymkode: c69ec...244

Skrevet
17 minutter siden, Eneri skrev:

Jeg jobber med regnskap og lønn i vgs. Der er det fastsatt 6% tidsressurs i timeplanen + 22.000 kr pr år i funksjonstillegg for kontaktlærer. Dette er tariffestet, så forstår ikke hvorfor dere får mindre enn det?  (Jeg jobber ikke ved Oslo-skole, så hvis du gjør det kan forklaringen ligge der, det er vel egne forhandlinger) 

Det er ikke tariffestet, men lokalt forhandlet. Minste sats (lønn) er tariffestet, men minimumet er mye lavere enn 22k. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var lønnstillegg for ekstrafunksjoner du lurte på, så har vi ikke det på min skole. Vi får litt nedsatt undervisningstid for å være teamleder, fagansvarlig, tillitsvalgt osv, men ingen lønn. Den eneste ekstrafunksjonen vi får lønn får er å være kontaktlærer. Vi får får heller ikke betalt dersom vi må være vikar for en annen kollega, det må vi i så fall ta ut i avspasering. 

Anonymkode: db739...e5c

Jobber som labansvarlig og kjøkkenansvarlig har vært lite populære, selv med tidsressurs. Men nå påstår ledelsen altså at dette ikke er lov. 

Synes det er merkelig at forskjellene skal være så store. Praksislæreravtalen har jo også blitt mye dårligere, så det er igjen som søker på dette heller. (Står nå i kontrakten til alle nye lærere, at de må regne med å ha studenter). 

Anonymkode: 5bd22...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...