Gå til innhold

Er det mange edderkopper hos dere for tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, lurer på om det bare er meg.... har allerede sett 5 stk i huset jeg bor... det er fortsatt snø og vinter så hvor

kommer de fra?? merker jeg gruer meg til våren allerede om det skal være sånn :( er det noe som tiltrekker dem? skjønner ikke hvorfor det plutselig er en haug når nesten ikke har sett noen fra november til desember!!! årh... hater de krypa .

Anonymkode: c7c87...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett et par ganske så store ute...  Den ene var så stor at guttungen ville ta bilde av den...:overrasket: 

Ingen inne, men her jeg bor nå så er jeg over bakkenivå så jeg treffer ikke så mange på sommeren heller, heldigvis.

Før når jeg bodde i første etasje så ble jeg invadert av de smådjevlene så fant fort ut at Premetrin funker bra. :nigo:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Har sett et par ganske så store ute...  Den ene var så stor at guttungen ville ta bilde av den...:overrasket: 

Ingen inne, men her jeg bor nå så er jeg over bakkenivå så jeg treffer ikke så mange på sommeren heller, heldigvis.

Før når jeg bodde i første etasje så ble jeg invadert av de smådjevlene så fant fort ut at Premetrin funker bra. :nigo:

Er det ikke veldig merkelig at den er så stor nå når det fortsatt er vinter

? Hva skjer? 😮

Hvordan fungerer premetrin? Har hørt at beste måten å få de bort er å ikke ha noe fluer eller lignende i huset, men jeg har ikke det... likevel kommer de inn. Så må nok prøve noe annet.. Mistenker dessverre at det har noe med hvordan huset er bygd, mye sprekker i de kan titte igjennom i et trehus :(

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke veldig merkelig at den er så stor nå når det fortsatt er vinter

? Hva skjer? 😮

Hvordan fungerer premetrin? Har hørt at beste måten å få de bort er å ikke ha noe fluer eller lignende i huset, men jeg har ikke det... likevel kommer de inn. Så må nok prøve noe annet.. Mistenker dessverre at det har noe med hvordan huset er bygd, mye sprekker i de kan titte igjennom i et trehus :(

Ikke vet jeg, den han på en bygning så jeg regner med den var på luftetur når vi traff den. :P

Permetrin sprayer du litt rundt, er jo ikke det beste men jeg brukte det for jeg ville ikke har de edderkoppene i hus. Det er nok bygningen ja...

Skrevet

Ingen kryp i overetasjen (annet enn en liten overvintret flue i ny og ne). I underetasjen kom det en liten gjeng med skrukketroll inn rett før og etter jul, de døde fort og vi har ikke sett noen flere siden midten av januar. Var en liten edderkopp som hadde laget seg et vev på innsiden av døra ut til hagen, den hang død i sitt eget nett og ble begravet i støvsugerposen.

Ute møtte jeg på veps to ganger i februar. 😳

Skrevet

I vaskekjelleren har det overvintret et par store. Vi prøver så godt vi kan å ikke plage hverandre. 

Fant nettopp et digert reir ute på en veranda. Tipper det er egg som en eller flere edderkopper har lagt før vinteren. 

Men det er på en veranda vi ikke bruker, så de siste årene har det bodd en gigantisk husedderkopp der. Jeg lar henne i fred, for hun er en effektiv insektsfanger. Til og med veps går i nettet hennes. 

Det er jo kjempe gøy når eggene klekkes og hundrevis bitte små edderkopper klumper seg sammen. Helt til man kommer for nærme, da fyker de i alle retninger. 

Jeg liker edderkopper, men datteren er livredd, så jeg fjerner det verste der vi ferdes rundt huset. De som er inne havner i støvsugeren. Ute bruker jeg bare en kost. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...