N-trønderpia Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Jeg jobber i en hobbybutikk. Begynte som ekstrahjelp og fikk etterhvert faststilling. Fikk da høre fra sjefen min at det firmaet som er hovedleverandør ikke ville hun skulle ansette meg. Pga utseende. Passet ikke inn i ønske de hadde om langt blondt hår og vekt på 55-60 kg. Det var ihvertfall det hun fortalte meg. Men jeg måtte ikke ta det personlig sa hun. Skjønner ikke hvorfor hun måtte fortelle meg dette. Og hvordan skal jeg ikke ta det personlig? Er påpasselig med å ha rene, pene klær. Bruker litt sminke. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Teit av sjefen din å fortelle deg dette... Anonymkode: a68a1...3db 25
Vinterjenta Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Wow. Skulle gjerne visst hvilken butikk/ kjede det er snakk om, så jeg kan boikotte den. Drøyt. 43
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Hun høres ut som en person med behov for å tråkke ned andre. Ellers er hun rett og slett stokk dum. Kan være det ikke er sant engang og at hun bare er ei slem kråke... Anonymkode: 9fef8...102 12
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Drøyt å si, men du er butikkens ansikt utad når du er på jobb så forstår sjefen litt også. Anonymkode: f41af...a69 1
Emilie2019 Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Nei, sjefen har ikke rett til å kommentere dette. Det er faktisk heller ikke lov å ansette/ikke ansette noen basert på vekt og utseende i Norge. Så sjefen din er et rasshøl som bryter norsk lov 24
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 Absolutt ikke lov. Jeg ville forsøkt å få det skriftlig og tatt saken videre. Anonymkode: 6e0a7...587 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drøyt å si, men du er butikkens ansikt utad når du er på jobb så forstår sjefen litt også. Anonymkode: f41af...a69 Så det de selger er så ræva kvalitet at de må ha en sexy dame for å få til salg? Høres ikke bra ut akkurat 🤮 Anonymkode: 5c155...8af 26
N-trønderpia Skrevet 7. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2020 9 minutter siden, Vinterjenta skrev: Wow. Skulle gjerne visst hvilken butikk/ kjede det er snakk om, så jeg kan boikotte den. Drøyt. Svensk hobbybutikk. Begynner på P og slutter på O 9
OnFire Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det de selger er så ræva kvalitet at de må ha en sexy dame for å få til salg? Høres ikke bra ut akkurat 🤮 Anonymkode: 5c155...8af Nei, men pene ansatte gir jo gjerne økt salg. 1
Brunhilde Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, OnFire said: Nei, men pene ansatte gir jo gjerne økt salg. I en hobbybutikk?! Og hvem har bestemt at "pen" er ensbetydende med tynn og blond? Bedriten sjef og bedriten personalpolitikk, spør du meg. 29
wintergirl Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 Kanskje hun syns du er pen og hadde et behov for å trøkke deg ned litt. Utrolig teit ting å si da. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drøyt å si, men du er butikkens ansikt utad når du er på jobb så forstår sjefen litt også. Anonymkode: f41af...a69 Du er rett og slett dum, det tillater jeg meg å skrive.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Skrevet 7. mars 2020 Øøøøøøh. Hvorfor skal det være blondine på 58,3 kg som står bak hobby-butikk-kassa? Salget av glitter og lim påvirkes vel ikke så mye av faste B-cups? Kan heller ikke huske å ha løpt ned særlig mange menn på slike butikker. Hadde det vært snakk om en bar, Bikbok, LV, Gant eller noe kunne jeg forstått tanken mer. Men hallo. Hun sjefen din er ikke direkte smart heller. Jesus take the wheel. Anonymkode: 2d5d3...518 15
Tarmegenbolle Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 17 minutter siden, Emilie2019 skrev: Nei, sjefen har ikke rett til å kommentere dette. Det er faktisk heller ikke lov å ansette/ikke ansette noen basert på vekt og utseende i Norge. Så sjefen din er et rasshøl som bryter norsk lov I hvilken lov står dette? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 Arbeidsmiljøloven. Ulovlig å diskriminere på bakgrunn av utseende, kjønn, vekt, rase, osv. Ganske klar lovtekst, dette er LANGT utenfor. Tar du dette videre og du har dette skriftlig vil du vinne en sånn sak Anonymkode: 798fc...6f1 14
godfisk Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 8 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: I hvilken lov står dette? Likestillings- og diskrimineringsloven. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Skrevet 7. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det de selger er så ræva kvalitet at de må ha en sexy dame for å få til salg? Høres ikke bra ut akkurat 🤮 Anonymkode: 5c155...8af Trodde uansett ikke menn var dem som frekventerte hobbybutikker hyppigst. 😂 Kanskje de tror lesbiske kvinner er hovedmålgruppen? Anonymkode: 11be4...fad
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #19 Skrevet 7. mars 2020 Sjefen din har vel ikke gjort noe galt, bare fortalt unødvendig info. Du ble jo ansatt så du er ikke blitt diskriminert. Og om det er den butikken jeg tror du mener så har jeg da sett maaaange ansatte som ikke faller inn under hverken blond eller den vekten, så mye mulig dette bare er noe sjefen din sier også. Så ville ikke gjort noe mer med det, bare latt det ligge. Anonymkode: 5b7d0...77c 4
N-trønderpia Skrevet 7. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 7. mars 2020 Jeg er egentlig 100%ufør men ønsket om å jobbe var sterkt. Så jeg valgte å prøve meg men kjenner dette er vanskelig. Har ikke det skriftlig, så tror ikke jeg kommer noen vei med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå