Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ting har hopet seg helt opp for meg... Det hele startet for en god del år tilbake, da dop og alkohol var hele livet. Hadde ikke inntekter i lange perioder, og da jeg fikk gikk disse til andre ting enn regninger. Tenkte egentlig aldri tanken på at jeg skulle bli "voksen" og at det skulle komme et liv etter festen, men det har det altså gjort.

Har giftet meg, og mannen min er student. Jeg jobber og har en helt normal inntekt. Men inkasso og annet drit som peser livet av meg. Når jeg har kommet il stadiet at jeg skal betale, har de gått til domstolen og alt bare rakner for meg. Det er ikke egentlig så mye penger jeg skylder, men nok til at jeg får hetta.

Jeg kan aldri få lån til bolig, så derfor ikke oe permanent sted å bo. Mannen min kan jo ikke ta opp et helt lån alene. Vi kan ikke stifte familie for det har vi ikke penger til.

Vet jeg skulle tenkt på dette for mange år siden, men nå er det for sent. Blir deprimert over at jeg har havnet i dette uføret, og da blir jo ikke saken lettere.

Prøvde å kontakte sosialen, men økonomirådgiveren bare sukket å stønnet og viste ikke om han hadde tid til å hjelpe meg!!! Er det ikke derfor de er der??

Mistet helt motet.

Har i allefall skaffet papirene for søking av gjeldsordning, men hva Fa**!! gjør jeg nå?

Huff.. (føler meg ganske misslykka nå...) :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt økonomirådgiveren igjen. Hans jobb er å gi råd - det er det han er betalt for å gjøre.

Alternativt - skriv brev til de du skylder penger. regn ut hvor mye du har råd til å betale i måneden, og be om en løsning direkte med dem, ut fra dette. Ofte funker det.

Det er en lang prosess med gjeldssannering, og du får ikke offentlig sannering FØR du har prøvd å finne løsninger selv, og kan dokumentere dette.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...