AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #21 Del Skrevet 7. mars 2020 Hvis det bare skal være en kosehund, ta en titt på Finn. Utrolig mange hunder som trenger gode hjem. Anonymkode: 9abec...a0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #22 Del Skrevet 7. mars 2020 Vi har hatt både golden retriever og schæfer som familiehund. Begge var supre familiehunder. Anonymkode: 06b4e...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #23 Del Skrevet 7. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt både golden retriever og schæfer som familiehund. Begge var supre familiehunder. Anonymkode: 06b4e...d54 Hvordan er golden i forhold til allergi? Har en søster som er allergisk, men reagerer bare på noen hunder. (Og går som regel fint i forhold til besøk). Anonymkode: d1bd0...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #24 Del Skrevet 8. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at i denne situasjonen er kanskje ikke rase så viktig. Jeg hadde uansett ikke gått for en valp, heller en voksen og rolig hund som er glad i barn. Anonymkode: ebaa4...f68 Enig! 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er golden i forhold til allergi? Har en søster som er allergisk, men reagerer bare på noen hunder. (Og går som regel fint i forhold til besøk). Anonymkode: d1bd0...3b9 Det varierer vel litt fra person til person, vi har golden uten at flere allergikere i familien reagerer på den.☺️ Anonymkode: 70668...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 9. mars 2020 #25 Del Skrevet 9. mars 2020 Working Cocker Spaniel (Jaktspaniel)! Beste rasen jeg har hatt. Den er litt større enn en Cocker Spaniel og litt mindre pels. Jeg er klar over at mange mener dette er en rase som utelukkende burde brukes til jakt. Jeg er sterkt uenig. Har hatt settere (engelsk og irsk) før, og da snakker vi jakthund. Jaktcockeren (kjært barn har mange navn) liker å jobbe, og er gode i agility. Politiet og tollvesenet bruker dem som narkotika- og bomberhunder. Jaktcockeren en fantastisk familiehund som elsker å snuse, kose og lære nye ting. De er veldig glad i barn, bjeffer sjelden og er ukompliserte i møte med andre hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #26 Del Skrevet 9. mars 2020 Bichon havanaise! Elsker og ligge og kose men elsker også turer. Men gjerne ikke FOR lange. Slipper også røyting! Men blir derimot litt pelsstell da den må klippes. Ungene våre elsker havanaise jenten vår🥰 Anonymkode: 8e75e...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 9. mars 2020 #27 Del Skrevet 9. mars 2020 Shih tzu, lat kosebikkje, men mye pelstell. Men jeg klipper min 4 ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mainecoon Skrevet 10. mars 2020 #28 Del Skrevet 10. mars 2020 Hadde hvertfall IKKE ville hatt japansk spisshund som nevnt tidligere. Kjenner flere og de virker å ha dårlig psyke, aggressive og sære hunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 På 7.3.2020 den 18.32, AnonymBruker skrev: Rottweiler! De er fantastisk, vi har en og er veldig fornøyd. Såå rolig og fin, elsker barn. Ligger rolig i sofaen dagen lang men kan likevel bli med på ski når vi skal ut. Har smådyr i stua som kan gå løse uten at han tar de, for de har ikke noe jaktinnstinkt. Det er vakthunder, så de stikker ikke av ute da de holder seg nær familien for å passe på. Supre hunder. ❤ Anonymkode: 74d06...308 Enig i at rottweiler er fantastiske hunder! De trenger riktignok å aktiviseres, men det bør jo absolutt alle hunder selv om noen krever mindre enn andre Dessverre er min erfaring at det er en del folk som er redd for dem, og syns de ser skumle ut. Det gjør at det blant annet kan være utfordrende å få hundepass om det trengs, og også at noen foreldre kan være skeptiske til å la barnet sitt komme på besøk. Greit å være forberedt på det hvertfall! På 7.3.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev: Boston Terrier:) Anonymkode: 4d6ec...234 Herlige hunder som godt kunne passet inn i familien din. Kosete, sover gjerne under dyna om natta, samtidig som de har mye energi og "futt", og er noen skikkelige gledesspredere. Det som er viktig å tenke på her, er at rasen kan ha en del helseutfordringer. Derfor er det viktig å finne en seriøs oppdretter! På 7.3.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med engelsk setter? Eller var det irsk setter? Har mye jegere i familien, men usikker på om de er kosehunder. Anonymkode: d1bd0...3b9 Fine hunder, men min erfaring er at de ikke egner seg som "kun" kosehunder/familiehunder. Anonymkode: f5138...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 13. mars 2020 #30 Del Skrevet 13. mars 2020 Det finnes rasefordommer. Disse fordommer oppstår etter hendelser der hunder har kommet i feile hender.Årsaken er veldig ofte men, ikke alltid, liten eller ingen kunskap om rasen de gått til anskaffelse av. Dette ender som regel med avliving. Rotweiler er en av flere raser som ufortjent sorterer under disse fordommene. Dette bare eksempel. For å unngå misforståelse Rotweiler anser jeg som en helt uproblematisk hunderase. Det det dreier seg om er å inneha tilstrekkelig kunskap om den hunderasen du går til anskaffelse av, likegyldig om det er en av de minste eller de største. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Del Skrevet 13. mars 2020 Alle som vurderer å få seg kjæledyr burde vente til Korona smitten er over. Vil vært kjipt om det viser seg at kjæledyr også kan få korona og dermed dør. Anonymkode: bc209...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #32 Del Skrevet 13. mars 2020 Dachs❤️ Anonymkode: 6ec3e...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #33 Del Skrevet 13. mars 2020 Synes whippet er de mest kosete sofahundene, men må kles godt på om vinteren så ikke så egnet til vinterturer. God erfaring med shetland sheepdog og corgi også Anonymkode: 0e876...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #34 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har en Cardigan Welsh Corgi som er veldig kosete. Mellomstor hund som er veldig alsidig. Skulle jeg ha valgt en helt annen rase, hadde jeg nok gått for Lagotto Romagnolo. En italiensk vannhund eller trøffelhund som den også kalles. Anonymkode: 321e4...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllMa Skrevet 14. mars 2020 #35 Del Skrevet 14. mars 2020 På 7.3.2020 den 18.38, AnonymBruker skrev: Det høres ut som puddel er perfekt for dere! De finnes i alle størrelser og er avlet fram for å være menneskets beste venn (selskapshund). Den er ikke så interessert i andre ting som jakt , vakt eller gjeting. Jeg bruker puddel som behsøkshund og det er perfekt. Lettlært, lydig og veldig tålmodig. Kan ikke få nok kos. Mange styrer unna pga pelsstell, men jeg klipper min hver 12. uke. Klipper helt ned. Litt styr, men han røyter ikke et hår og jeg har aldri gredd han. Mange går for diverse doodle-blandinger, og de kan være veldig fine. Men de har ikke det rene puddelgemyttet og ofte er pelskvaliteten dårligere (floker og knuter) Anonymkode: b41e4...684 Vi har en puddel vi også, og enig at pelsstellet egentlig ikke er stress (med mindre man skal stille ut).Veldig mye mindre jobb å klippe en sjelden gang enn all støvsugingen med en røytehund (har vokst opp med cocker spaniel som røytet) 😄Vi kjøpte en brukt klippemaskin på finn.no, så ikke har klippingen blitt dyrt for oss heller! Ellers herlige hunder som bare elsker eierne sine og vil være nær dem hele tiden. Eneste man må være obs på er at de trenger mental stimuli (trene triks, godbitsøk, diverse hjernetrimleker osv). Det trenger ikke ta lang tid, men må gjøres. Hvis man ikke holder litt på med sånt hver dag kan de kjede seg og begynne å gjøre ting de kanskje ikke får lov til (vår finner på å stjele ting hvis vi har vært late og ikke trent med ham noen dager på rad). Men dette gjelder nok veldig mange raser da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chumi Skrevet 14. mars 2020 #36 Del Skrevet 14. mars 2020 Støtter puddel og wippet, som friske, kvikke, ukompliserte og rolige. ellers kan jeg foreslå å kontakte blindeforbundet og se på muligheten for å adoptere en blindehund som ikke ble godkjent. De er jo avlet for å være bestevenner, lærevillige, tålmodige og snille 😊 at de ikke blir godkjent kan være grunnet noe som kanskje er en bagatell for dere som familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 14. mars 2020 #37 Del Skrevet 14. mars 2020 Vil virkelig anbefale storpuddel som mange kaller kongepuddel. Den er svært glad i barn og elsker familien sin. Den røyter ikke og kan derfor godt ligge i sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #38 Del Skrevet 14. mars 2020 Ville ikke valgt setter eller dansk svensk gårdshund. Vil også slå et slag for spaniel. Både working cocker spaniel, cocker spaniel og engelsk springer spaniel er fine typer. Kanskje jaktlabrador? Anonymkode: 72ce9...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå