AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Del Skrevet 7. mars 2020 Har et kronisk sykt barn, som periodevis er mye hjemme fra skolen. Har nettopp mistet gamlehunden vår, som var en kvikk Jack Russel terrier. Dette var en fin tur hund, men den hadde sjelden tålmodighet til å ligge rolig og kose med det syke barnet. Det vi trenger nå, er en bestevenn. En som kan sove i sengen, og som du kan gråte i pelsen til, når livet gir motgang. Samtidig er vi en turglad familie, og ønsker en hund som kan bli med på tur. Både sommer og vinter. (Men nummer 1 er den syke på 12, de andre ungene har flust av hobbier. Mens h*n periodevis ligger mye på sofaen). Vurderer golden, men trenger den mye pelsstell? Blir veldig glad for tips. Anonymkode: d1bd0...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Del Skrevet 7. mars 2020 En golden trenger ikke mye pelsstell. Jeg tenker at en mindre hund i utgangspunktet er bedre for barn. En hund som de feks har muligheter til å holde igjen selv, og som generelt er mer håndterbar for barn. Hva med mellompuddel, dansksvensk gårdshund? Anonymkode: 3e1d2...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Del Skrevet 7. mars 2020 Eurasier Anonymkode: 7d6ef...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Del Skrevet 7. mars 2020 Japansk spisshund tenker jeg kan være fint for dere Anonymkode: 77701...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Del Skrevet 7. mars 2020 https://www.nkk.no/raser/japansk-spisshund-article8120-815.html Anonymkode: 77701...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Del Skrevet 7. mars 2020 Takk for svar. Foreldrene mine har dsg, og vi liker veldig godt den hunden. Men ønsker nå en hund med roligere gemytt, som ikke er giret hele tiden. Den skal selvfølgelig få trim og oppfølging, men må kunne ta det rolig noen timer, når den er alene hjemme med det syke barnet. Puddelen er kanskje ikke så dum. Anonymkode: d1bd0...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Del Skrevet 7. mars 2020 Rottweiler! De er fantastisk, vi har en og er veldig fornøyd. Såå rolig og fin, elsker barn. Ligger rolig i sofaen dagen lang men kan likevel bli med på ski når vi skal ut. Har smådyr i stua som kan gå løse uten at han tar de, for de har ikke noe jaktinnstinkt. Det er vakthunder, så de stikker ikke av ute da de holder seg nær familien for å passe på. Supre hunder. ❤ Anonymkode: 74d06...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg tenker større hunder som f.eks Newfoundlandshund eller Berner sennenhund, de er nok mer avslappet og trygge i seg selv hunder, litt late som vil like å ligge i ro over tid f.eks i senga å kose seg, enn flere mindre energiske hunder / arbeidshunder som f.eks en Retriver er. Anonymkode: ddd5e...eb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Del Skrevet 7. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg tenker større hunder som f.eks Newfoundlandshund eller Berner sennenhund, de er nok mer avslappet og trygge i seg selv hunder, litt late som vil like å ligge i ro over tid f.eks i senga å kose seg, enn flere mindre energiske hunder / arbeidshunder som f.eks en Retriver er. Anonymkode: ddd5e...eb7 mindre som i størrelsen på hunden! Anonymkode: ddd5e...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg liker også dachsen veldig godt, men de er sære. Vokste opp med dachs selv og det var en veldig grei hund for meg. Utrolig kosete og morsom, men de har også temperament og meninger. Ikke spesielt ville, men rolige og behagelige. Dachsen jeg hadde har vært terapi med fire poter. Anonymkode: 3e1d2...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Del Skrevet 7. mars 2020 Noen som har erfaring med engelsk setter? Eller var det irsk setter? Har mye jegere i familien, men usikker på om de er kosehunder. Anonymkode: d1bd0...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Del Skrevet 7. mars 2020 Boston Terrier:) Anonymkode: 4d6ec...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Del Skrevet 7. mars 2020 Det høres ut som puddel er perfekt for dere! De finnes i alle størrelser og er avlet fram for å være menneskets beste venn (selskapshund). Den er ikke så interessert i andre ting som jakt , vakt eller gjeting. Jeg bruker puddel som behsøkshund og det er perfekt. Lettlært, lydig og veldig tålmodig. Kan ikke få nok kos. Mange styrer unna pga pelsstell, men jeg klipper min hver 12. uke. Klipper helt ned. Litt styr, men han røyter ikke et hår og jeg har aldri gredd han. Mange går for diverse doodle-blandinger, og de kan være veldig fine. Men de har ikke det rene puddelgemyttet og ofte er pelskvaliteten dårligere (floker og knuter) Anonymkode: b41e4...684 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg tenker at i denne situasjonen er kanskje ikke rase så viktig. Jeg hadde uansett ikke gått for en valp, heller en voksen og rolig hund som er glad i barn. Anonymkode: ebaa4...f68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Del Skrevet 7. mars 2020 Mener det er Cobberdog (blandingshund) som er «designet» til rett og slett bare være en god venn. Naboen har en slik, virker som en fin hund. Kanskje det kunne vært noe? »Cobber er Australsk slang for kompis, og det er akkurat det som kjennetegner denne rasen» Anonymkode: 33489...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Del Skrevet 7. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med engelsk setter? Eller var det irsk setter? Har mye jegere i familien, men usikker på om de er kosehunder. Anonymkode: d1bd0...3b9 Du bør ikke få en jakthund når du ikke jakter selv. Vil ikke anbefale noen av de. Hvis du absolutt ville hatt en jakthund så er kanskje Gordon Setter beste valget, men da fra "dårlige" foreldre som ikke er så gode til jakt og er mer kosehunder. De kan være utrolig flinke med barn. Anonymkode: 74d06...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Del Skrevet 7. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bør ikke få en jakthund når du ikke jakter selv. Vil ikke anbefale noen av de. Hvis du absolutt ville hatt en jakthund så er kanskje Gordon Setter beste valget, men da fra "dårlige" foreldre som ikke er så gode til jakt og er mer kosehunder. De kan være utrolig flinke med barn. Anonymkode: 74d06...308 Mannen jakter. Men prioritet 1, 2 og 3 er selKapshund med mye tålmodighet. Anonymkode: d1bd0...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Del Skrevet 7. mars 2020 Beagle som er avlet som familiehund (fra dårlige jaktere) Kan ikke få nok kos og elsker å være med familien sin. Smarte og snille hunder, men ikke egnet om dere vil konkurrere lydighet eller vil ha en hund som kan gå løs. Anonymkode: 19579...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #19 Del Skrevet 7. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rottweiler! De er fantastisk, vi har en og er veldig fornøyd. Såå rolig og fin, elsker barn. Ligger rolig i sofaen dagen lang men kan likevel bli med på ski når vi skal ut. Har smådyr i stua som kan gå løse uten at han tar de, for de har ikke noe jaktinnstinkt. Det er vakthunder, så de stikker ikke av ute da de holder seg nær familien for å passe på. Supre hunder. ❤ Anonymkode: 74d06...308 Har vokst opp med rottweiler og har kun gode erfaringer 😊 Anonymkode: 7d6ef...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 7. mars 2020 #20 Del Skrevet 7. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med engelsk setter? Eller var det irsk setter? Har mye jegere i familien, men usikker på om de er kosehunder. Anonymkode: d1bd0...3b9 Styr unna. Gjennomgående snille hunder, men ha i bakhodet at dette er brukshunder. De trives best når de får brukt seg og har en stor søksradius ved slipp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå