AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Merker du noen forskjell på hvordan du føler deg hvis du spiser mye fisk? Overskudd, psyke, fokus etc? Hvor mye fisk spiser du? Anonymkode: cfead...3ec
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Merker mer forskjell hvis jeg spiser mye grønt, belgefrukter, linser etc. Holdt meg unna kjøtt noen mnd nå. Helt nytt menneske Anonymkode: 72aa9...829 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Jeg spiser kjøtt sånn ca 1 gang i uka i snitt. De andre dagene spiser jeg vegetar eller fisk/sjømat. Da føler jeg meg normalt frisk. Men jeg har ibs, så om jeg skulle spise kjøtt hver dag ville jeg trolig vært ufør. For meg handler det om å ta ansvar for egen helse. Anonymkode: f300a...45a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser kjøtt sånn ca 1 gang i uka i snitt. De andre dagene spiser jeg vegetar eller fisk/sjømat. Da føler jeg meg normalt frisk. Men jeg har ibs, så om jeg skulle spise kjøtt hver dag ville jeg trolig vært ufør. For meg handler det om å ta ansvar for egen helse. Anonymkode: f300a...45a Dette gir ikke mening... Hvordan mener du at rent kjøtt påvirker IBSen din negativt? Er du sikker på at det er IBS du har? Fordi IBS er hovedsaklig en reaksjon på ufordøyde karbohydrater i tarmene, deriblant plantefiber. Rent kjøtt er det man tåler best når man har IBS fordi det inneholder jo ikke karbohydrater. Rent kjøtt er null FODMAP. Jeg har IBS og har fått et helt nytt liv etter at jeg kuttet ut planter. Jeg spiser carnivore, altså kun animalskt og null planter. Det tok to uker med etter omleggingen før tarmene funket som de skulle - for nesten første gang i hele mitt liv. Men for å svare TS, jeg spiser ikke fisk... men det er bare på grunn av mine smaksløker. Ren fisk er veldig sunt og rent kjøtt er veldig sunt. Jeg spiser heller kjøtt enn fisk. Det finnes ikke noe kroppen trenger i fisk (og planter) som jeg ikke får fra kjøtt. Jeg har opplevd veldig gode helseeffekter av å spise bare kjøtt. Spis så mye ren fisk og rent kjøtt du bare orker, så skal du se at du får bedre helse. Hvis du vil bedre omega-3-til-omega-6-forholdet, så hjelper det også veldig bra å kutte ut plantefett fordi det har nesten uten unntak veldig mye mer omega-6 enn omega-3 og erstatte det med animalskt fett, gjerne gressforet. Anonymkode: 06999...fb1 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Annonym :fb1 Det er flott du har funnet din løsning på din sykdom. Og er for at syke skal få ha den diet som hjelper. Men å anbefale andre å bare spise kjøtt er ett ekstremt lite bærekraftig råd og veldig uansvarlig. 😳 Anonymkode: 8458c...077 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå