Gå til innhold

Veldig lys avføring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette normalt etter noen dager med magevirus? Er på bedringens vei nå og dette er første dag uten oppkast og diare, men har altså skikkelig lys avføring.

Hva er i så fall årsaken hvis det er normalt?

Anonymkode: 4b75d...6b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette normalt etter noen dager med magevirus? Er på bedringens vei nå og dette er første dag uten oppkast og diare, men har altså skikkelig lys avføring.

Hva er i så fall årsaken hvis det er normalt?

Det er helt normalt at bakterielle infeksjoner kan gi lys farge på avføringen. Ville gitt det en uke og se om det normaliserer seg, og bestilt en legetime hvis ikke .

Anonymkode: d229d...8a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om næringsstoffer, i en periode jeg ikke hadde mat på bordet ble avføringen helt lys. Du har hatt diare og kanskje ikke fått i deg så mye næringsrik mat heller. Sørg for å spis godt igjen, mye grønnsaker og mat som gir god næring, så normaliserer det seg.

Anonymkode: bac9f...e25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Nei, jeg har ikke fått i meg nok mat de siste dagene. I går og i forgårs kastet jeg opp etter hver gang jeg spiste, så det var nok ikke så mye som havnet nede i magesekken heller.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan absolutt være normalt etter en kraftig runde med omgangssyke. Om det ikke går tilbake til normalen etter en uke så ta kontakt med lege. Eller om du i tillegg får svært mørk urin, og du drikker normalt, da må du ihvertfall ringe legen.

Anonymkode: 63745...fb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan absolutt være normalt etter en kraftig runde med omgangssyke. Om det ikke går tilbake til normalen etter en uke så ta kontakt med lege. Eller om du i tillegg får svært mørk urin, og du drikker normalt, da må du ihvertfall ringe legen.

Anonymkode: 63745...fb2

Ja, jeg vet at det kan tyde på problemer med lever og galleblære, så det er jeg oppmerksom på. Har helt lys urin nå som jeg får i meg nok væske uten å kaste opp :)

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine får alltid lys avføring etter omgangssyken i hvertfall. Varer gjerne noen dager også. 

Anonymkode: 140f6...27b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om næringsstoffer, i en periode jeg ikke hadde mat på bordet ble avføringen helt lys. Du har hatt diare og kanskje ikke fått i deg så mye næringsrik mat heller. Sørg for å spis godt igjen, mye grønnsaker og mat som gir god næring, så normaliserer det seg.

Anonymkode: bac9f...e25

Helt enig i dette, etter en kveld med matforgiftning hadde jeg lysegul avføring et par dager, det gikk fort tilbake når jeg fikk i meg mat

Anonymkode: ac69c...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Barna våre hadde en omgang med rota-virus (en mer hissig utgave av noro-virus) for noen år siden og hadde veldig lys avføring mens det stod på, så ja det er mulig ved omgangssyke. 

Anonymkode: e6f48...ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...