Gjest lll Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Skal kjøpe en liten bursdagspresang til ei jente som fyller 6 år. Hun skal begynne på skolen til høsten. Finnes det noen små skoledagbøker e.l. for så små jenter?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Det er jo mange skoledagbøker for jenter (ponni og sånn), men min erfaring er at disse sjelden blir brukt! Disse skoledagbøkene er vel i butikkene nå.. Andre fine ting å kjøpe til skolejenter er penal med mye spennede i, blyanter, artige viskelær, tusjer også videre. Ellers er det jo stas med litt jåleting som jenter flest i den alderen liker; strikker, spenner jugel smykker.. De vil jo ofte pynte seg nå som de er store skolejenter
Saeria Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Når jeg begynte på skolen, var det stas med minnebøker som de i klassen kunne skrive i. (De fikk litt hjelp av foreldrene sine)
Gjest Madeline Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Jeg ville ikke kjøpt skoledagbok til en 6 åring. Men minnebok var en god ide. Det er også stas med nye tusjer, fargeblyanter, fine viskelær, klistermerker, tøffe bokbind ol.
7v8 Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Glitterpenner er veldig populært hos jentene i 1. klasse
Gjest abc Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Den beste presangen ville etter min mening være et "pølsepennal" med massevis av tykke gode fargeblyanter (NB! De som du kjøper hos bokhandel). Dyre fargeblyanter har mer pigment, brekker ikke like lett og holder lenger enn den billige sorten (som gjerne følger med i pennalene med en strikk til hver blyant (slike som små førsteklassinger strever veldig med når de skal putte blyantene inni...). Tusjer og glitterpenner hadde jeg styrt unna. De kan jo være stas å ha hjemme, men hvis gaven er ment for skolebruk så ville jeg ikke satset på det. En annen ting som kan være kjekt er å kjøpe magnetbokstaver til kjøleskapet.
Gjest LoisLane Skrevet 12. juni 2005 #7 Skrevet 12. juni 2005 Jeg vet at noen klasser ikke bruker pennal, skolen holder blyanter, viskelær og farger. kan være lurt å sjekke. Hva med sånne "Mine klassekamerater"-bok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå