AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Jeg merker det på folk/samfunnet generelt. Før var det helt normalt med besøk og være litt sammen og det var glede over det. Nå er folk der at de kan stoppe når de ser deg, men «må stresse videre». Besøk har de ikke tid til. Spør om å gå en rask tur sammen, men de har ikke tid eller ork til å ta noen kaffe. Hva har skjedd? Ikke det at jeg driver å spør om å besøke eller om de vil komme, men de få gangene jeg har gjort det så er folk der at de har ikke tid eller ork. Slik var det virkelig ikke før. Dette sprer seg som en epidemi. Anonymkode: d7dc4...98b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Ja folk har mindre tid. Flere kvinner som jobber, mange har reisevei som tar mye tid, folks radius er større og flere aktivitets og underholdningstilbud. Tror det er bedre på landet. Anonymkode: df452...2b3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja folk har mindre tid. Flere kvinner som jobber, mange har reisevei som tar mye tid, folks radius er større og flere aktivitets og underholdningstilbud. Tror det er bedre på landet. Anonymkode: df452...2b3 Øøh. Er på landet Anonymkode: d7dc4...98b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker det på folk/samfunnet generelt. Før var det helt normalt med besøk og være litt sammen og det var glede over det. Nå er folk der at de kan stoppe når de ser deg, men «må stresse videre». Besøk har de ikke tid til. Spør om å gå en rask tur sammen, men de har ikke tid eller ork til å ta noen kaffe. Hva har skjedd? Ikke det at jeg driver å spør om å besøke eller om de vil komme, men de få gangene jeg har gjort det så er folk der at de har ikke tid eller ork. Slik var det virkelig ikke før. Dette sprer seg som en epidemi. Anonymkode: d7dc4...98b Det handler om selvstendighet, Ts. Før i tida var det sånn at trengte en hjelp til noe - låne penger til lønna kom inn, passe unger, skaffe varer, pusse opp eller bygge - så bad man slekt, kjente og naboer om hjelp. Slekt, kjente og naboer takket ja til å hjelpe, ikke fordi de hadde det minste mer lyst enn nå, men fordi de trengte hjelp-kreditt til neste gang de trengte penger, pass, skyss eller bistand. Og du var avhengig av goodwill, så selv om du hatet dem så lot du som om de var dine beste venner. Fast forward til 2020. Helsevesenet tar unna ved sykdom. Nav unna ved arbeidsløshet. Barnehager og skoler tar unna barna og trenger du et lite lån så kan du bare søke om forbrukslån. Og ingen av desse helt vidunderlige instansene krever at du later som du liker dem, går tur med hunden deres eller ber dem på kaffi og småprater om ræl i timesvis. De bare gir deg tjenesten. Og så vil de ikke høre mer fra deg. Så i 2020 nr naboer, slekt g kjente spør om noe vi ikke vil? Ja, da sier vi nei. Fordi vi ikke trenger hjelp-kreditt. Så vi kan sosialisere av en eneste og helt vidunderlig grunn: ren lyst. Hvofor noen mener dette er en negativ utvikling? Det er helt vidunderlig frihet, Ts. Anonymkode: 8207d...f3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå