Gjest Takknemlig Oldebarn Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Hun har hatt hudkreft i ansiktet i mange år og de stråler og fryser for å holde dette i sjakk. Resultatet er kjempetørr hud. Hun spurte om jeg kunne kjøpe en krem til henne men hvilken kan jeg kjøpe? Har de noe bra på apoteket?
Mrs. K Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Jeg ville ha prøvd Avéne eller A-derma som fås på apoteket. Jeg mener at det er A-derma som er mye brukt på hudavdelinger på sykehus. Fint at du tar vare på Oldemor. Hilsen Trille
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 Kjøp en spesialkrem til henne fra Dermalogica. De har en krem som heter Intensive Moisture Balance som burde være som manna for huden hennes. Ikke alle eldre MÅ ha noe fra apoteket. Kremen kan kjøpes enten hos hudpleier eller via Lookfantastic.com
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Jeg ville ha prøvd Avéne eller A-derma som fås på apoteket. Jeg mener at det er A-derma som er mye brukt på hudavdelinger på sykehus. den vil jeg anbefale og :-) Parfymefri og mild er ihvertfall tingen...
Gjest Takknemlig Oldebarn Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Hvilken av disse tre er best og gir mest? Det er viktig at kremen er mild for huden blir veldig sår av strålingen.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 Jeg har tørr hud og bruker Intensive Moisture Balance, og vil påstå at den sannsynligvis ikke blir fet nok for veldig tørr hud. Om vinteren må jeg supplere med en olje i tillegg. Hvis du vil kjøpe noe relativt rimelig som er kjempebra for tørr hud, ville jeg gått i helsekosten og kjøpt rosekremen til Dr. Hauschka. Den reddet akkurat nesen min fra et flasseanfall i forbindelse med forkjølelse, og inneholder bare naturlige ingredienser. Tror den koster ca 160 kroner. Ellers er Angelique Night Balm fra Decleor nydelig, men den har nesten samme konsistens som lipbalm. Den er på bivoksbasis, og inneholder essensielle oljer fra ulike planter. Men dessverre temmelig dyr. Til gjengjeld varer den evig.
Gjest Takknemlig Oldebarn Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Den rosekremen er altså fin på utrolig tørr hud? Er det noe parfyme eller annet som kan svi i den? Hun er så sår og har så vondt stakkar.. :-(
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #8 Skrevet 13. juni 2005 Den rosekremen er altså fin på utrolig tørr hud? Er det noe parfyme eller annet som kan svi i den? Hun er så sår og har så vondt stakkar.. :-( Den lukter kun av rosenoljen den er laget av, ingen parfyme, ingen tilsetningsstoffer. Jeg kunne i hvertfall bruke den på den såre, røde nesen min uten at det sved. Du kan kjøpe små prøvetuber til 25kroner, for å teste om den er det rette. Fås på helsekost.
Gjest Takknemlig Oldebarn Skrevet 14. juni 2005 #9 Skrevet 14. juni 2005 Tusen takk skal dere ha. Jeg går nok for den rosekremen.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. juni 2005 #10 Skrevet 14. juni 2005 Jeg har psoriasis og derfor meget tørr hud.. Jeg bruker Locobase fetkrem. Kun den som funker.. Alt annet blir jeg fort tørr av igjen.. Kan også annbefale badeolje som kjøpes på apoteket. Kan fint brukes i dusj.
Gjest Ja Skrevet 14. juni 2005 #11 Skrevet 14. juni 2005 Jeg ville ha prøvd Avéne eller A-derma som fås på apoteket. Jeg mener at det er A-derma som er mye brukt på hudavdelinger på sykehus. Fint at du tar vare på Oldemor. Hilsen Trille Det er denne som blir brukt på sykehusene, A-derma - Exomega er veldig bra for tørr hud. Selv kjøper jeg denne til pappa som har mye hudproblemer som følge av diabetes!
Pimbila Skrevet 14. juni 2005 #12 Skrevet 14. juni 2005 A-derma Exomega bruker jeg på sønnen min og den er kjempebra.
Gjest GreenSky Skrevet 14. juni 2005 #13 Skrevet 14. juni 2005 50% hudkrem 50% olivenolje blandet sammen brukte jeg da jeg hadde tørr eksemhud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå