Gå til innhold

Riktig om råmelk og rå melk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det riktig at råmelk er rå melk, og at rå melk kan være råmelk men ikke nødvendigvis?

Anonymkode: 79309...b76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare synonymer for det samme?

Anonymkode: 79309...b76

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke synonymer, men det er riktig som du skriver i HI at råmelk er rå melk og at rå melk kan være råmelk men ikke nødvendigvis. Litt rart spørsmål.

Anonymkode: 498ae...265

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synonymer, men det er riktig som du skriver i HI at råmelk er rå melk og at rå melk kan være råmelk men ikke nødvendigvis. Litt rart spørsmål.

Råmelk er ikke det samme som rå melk. Råmelk er colostrum, den første melken fra et pattedyr som har født. Den inneholder en helt spesiell sammensetning av immunstoffer som senere melk ikke inneholder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Råmelk er ikke det samme som rå melk. Råmelk er colostrum, den første melken fra et pattedyr som har født. Den inneholder en helt spesiell sammensetning av immunstoffer som senere melk ikke inneholder. 

Det er jo det jeg skriver. Det er ikke synonymer, altså ikke det samme. Men det er fortsatt riktig at råmelk (Colostrum) er rå melk (altså upastaurisert melk).

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg skriver. Det er ikke synonymer, altså ikke det samme. Men det er fortsatt riktig at råmelk (Colostrum) er rå melk (altså upastaurisert melk).

Ja jeg er enig i det første, men råmelk (colostrum) som brukes til kosttilskudd og halstabletter er pasteurisert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...