Gå til innhold

Tatt for mye angrepille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt flere angrepiller på veldig kort tid. Et par piller (kurer) i en syklus/måned. Og samme neste måned. Vet godt det ikke er anbefalt, men var nødt. Mensen har egentlig kommet som normalt de siste gangene etter pillene. Men mensen har vært vondere. Og mørkere farge. Rar farge. Mer brunt. Lukter ikke mens. Er dette normalt? 
Hvor lenge kan det pågå tro? 

Anonymkode: eeae9...8ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller bruke idiotsikker prevensjon?

Anonymkode: 63aa9...515

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Gå å snakk med legen din. 

Anonymkode: a371a...5a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med lege. 

til senere, skaff deg prevensjon 

Anonymkode: 723b1...a37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen er ikke ment som vanlig prevensjon. Det er hardt for kroppen og sannsynlig du får bivirkninger av å misbruke dem. Nødprevansjon er til ... nød..   nød er et par ganger i løpet av livet Max. Ikke et par ganger i måneden. 

Anonymkode: b1308...a85

• Liker 9
Skrevet

Dette er ikke seksualitet, men helse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke ta flere angrepiller per syklus.

Hvis det er det du har gjort kan du forvente deg en god del hormonelt bråk og det kan i verste fall føre til at man trenger legehjelp. Bare ta tiden til hjelp. Mest sannsynlig ordner det seg etterhvert om du nå ligger unna angrepiller. Skaff deg PREVENSJON fra nå av.

Anonymkode: 629f3...516

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet som sagt. Men gjort er gjort. Jeg var desperat og redd. Tok 2 angrepiller en uke, ikke samme dag. Og samme samme neste måned. 4 stk på 2 måneder. 
Hva kan i verstefall skje? Hva bør jeg sjekkes for? 
Bør jeg gå til gynokolog? 
Normalt å bli litt mer hormonell/hissig? Kan eggløsning bli ustabil? At det ikke er vanlig mens som kommer, men en blødning? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg vet som sagt. Men gjort er gjort. Jeg var desperat og redd. Tok 2 angrepiller en uke, ikke samme dag. Og samme samme neste måned. 4 stk på 2 måneder. 
Normalt å bli litt mer hormonell/hissig? Kan eggløsning bli ustabil? At det ikke er vanlig mens som kommer, men en blødning? 

Selv om du er desperat og redd er det en fordel å lese pakningsvedlegg, for eksempel. Sånn til neste gang.

Anonymkode: 4e555...c91

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan risikere blodpropp i både bein, lunger, hjertet og hjernen og ende opp hjernedød, hjerneskadet, hjerteinfarkt etc. Om dette ikke skremmer deg, så fortsett gjerne.

Skaff deg prevensjon og bruk gummi i tillegg om du ikke kan bli gravid. Hvis du ikke vil dette, så ikke ha sex. Du virker ikke moden nok til sex i utgangspunktet

Anonymkode: 8c24e...9d9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan slappe helt av jeg. Bare sørg for å ikke ta flere på en lang stund!

Kroppen vil normalisere seg igjen, den er tøffere enn du tror selv om du skaper mer jobb for den enn den fortjener.

Om du skal ha sex så kjøp en pakke kondomer -om du ikke har fast partner så bli litt "nonne" en stund, spis godt og ta vare på kroppen din -og tenk over om den sexen du har er godt for deg mentalt, vil du ta risken? Til og med angrepillen er nemlig ikke helt sikker.

For det som har skjedd så vil det går bra, men ville nok begynt å tenke litt mer over fremtiden fra nå av.

Anonymkode: 567d8...1ac

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke dra til lege med mindre du har noen grunn til det. Men det vil gjerne bli en del rot der du blør litt i hytt og pine og lignende. Det som f.eks kan skje er at du blør mer enn du pleier og sånt, og kan få problemer med kompensere i forhold til jern/blodprosent og den typen ting om du har uflaks. Det kan og gå helt fint. Men du du opplever nå er nok en konsekvens av at du gav blaffen i pakningsvedlegget og satset på det beste. Bare ta lærdom av det og ikke gjør samme tabbe igjen.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desperat og redd? Det burde du kanskje ha tenkt på før du hadde samleie... Håper du lærer av dette. Skaff prevensjon! 

Anonymkode: 7a166...9f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke dra til lege med mindre du har noen grunn til det. Men det vil gjerne bli en del rot der du blør litt i hytt og pine og lignende. Det som f.eks kan skje er at du blør mer enn du pleier og sånt, og kan få problemer med kompensere i forhold til jern/blodprosent og den typen ting om du har uflaks. Det kan og gå helt fint. Men du du opplever nå er nok en konsekvens av at du gav blaffen i pakningsvedlegget og satset på det beste. Bare ta lærdom av det og ikke gjør samme tabbe igjen.

Selvsagt bør TS gå til lege. Hun er nødt å få prevensjonsveiledning ASAP.

Anonymkode: 81422...76e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan risikere blodpropp i både bein, lunger, hjertet og hjernen og ende opp hjernedød, hjerneskadet, hjerteinfarkt etc. Om dette ikke skremmer deg, så fortsett gjerne.

Skaff deg prevensjon og bruk gummi i tillegg om du ikke kan bli gravid. Hvis du ikke vil dette, så ikke ha sex. Du virker ikke moden nok til sex i utgangspunktet

Anonymkode: 8c24e...9d9

Hvor har du dette fra? 

Jeg ble voldtatt, så spar dere fra kjeft

Skrevet

Der ja, sånn. Hva føler dere som er rasshøl nå? 

TS 🥰 Dra til legen du, han eller hun vet nok best hva som kan skje og om du bør gjøre noe. Trenger ikke si hva som har skjedd hvis du ikke vil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt flere angrepiller på veldig kort tid. Et par piller (kurer) i en syklus/måned. Og samme neste måned. Vet godt det ikke er anbefalt, men var nødt. Mensen har egentlig kommet som normalt de siste gangene etter pillene. Men mensen har vært vondere. Og mørkere farge. Rar farge. Mer brunt. Lukter ikke mens. Er dette normalt? 
Hvor lenge kan det pågå tro? 

Venninna mi gjorde dette, på to måneder tok hun 3 slike piller. Det ble to måneder med tar og ekstra vond mensen før det gikk seg til igjen. Hun var til gynekolog og fikk påvist klamydia i tillegg. Du burde sjekke deg hos lege. 

Anonymkode: 032f2...dac

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette fra? 

Jeg ble voldtatt, så spar dere fra kjeft

Ble du voldtatt fire ganger ila to måneder? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Ble du voldtatt fire ganger ila to måneder? 

Hun ble voldtatt og var desperat, sikkert dritredd for å være gravid. Tok flere etter hverandre pga usikkerheten, verre er det ikke. 

Anonymkode: 032f2...dac

AnonymBruker
Skrevet

Det har nok bra. Har en venninne som brukte nød-pilla enn vanlig prevensjon i over et halvt år(!!). Heldigvis ingen blodpropp(men nød-piller er vel 6 p-piller?). Så sjansen er jo faktisk der. 

Anonymkode: 31d48...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...